Pirates of the Caribbean: Curse of the black pearl var for mig en rigtig friskt soundtrack, til en rigtig underholdene film.
Men du har sådan set nævnt de fleste af mine favoritter!
Men nogle boblere er vel tilladt? :p
3:10 to Yuma - Marco Beltrami There will be blood - Jonny Greenwood Kingdom Of Heaven - Harry Gregson Williams King Kong - James Horner
Synes de er nogle rigtig mindeværdige soundtracks til nogle rigtig gode film, som jeg har genset gang på gang og ikke blevet træt af filmen ej musikken.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Nogen særlig grund, som jeg ikke har fanget, til at du vælger år 2000 til 2009?
Noget andet jeg tænker på er, om der findes nogen der elsker musikken til en film som de finder dårlig, eller hænger det altid sammen med om filmen har givet en god oplevelse?
Personligt kan jeg i øvrigt ikke lave en top 10, uanset. Jeg her ikke 10 scores jeg lytter til indenfor det årti og selv om jeg tager alle år med, ville jeg nok ikke se mig i stand til at liste dem efter værdi. Det afhænger af mit humør.
Men indenfor rammer af din tråd Ispep, kan jeg pege på melodien A Storm Is Coming fra LOTR af Howard Shore. Det er den jeg lytter mest til fra de år (faktisk nok den eneste fra de år:) Den synes jeg både rammer noget poetisk og eventyrligt smukt og også skræmmende og dystert.
#12 Jeg er sikker på at store fans af Goldsmith og Morricone, kan nævn op til flere. Jeg er ret vild med scoret til den dårlige Cat People, af Giorgio Moroder
Noget andet jeg tænker på er, om der findes nogen der elsker musikken til en film som de finder dårlig, eller hænger det altid sammen med om filmen har givet en god oplevelse?
Den anden dag lyttede jeg f.eks. til "Baby: Secret of the Lost Legend". Dele lyder som musikken til en virkelig fed Rambo-film, men i stedet er det skrevet til en oppustet dinosaurus - ikke at man ikke kan sige det samme om Sylvester Stallone - men jo :) Flere af dem har jeg har kigget på til denne tråd er også meget fesne på den filmiske front.
Noget andet jeg tænker på er, om der findes nogen der elsker musikken til en film som de finder dårlig, eller hænger det altid sammen med om filmen har givet en god oplevelse?
Nej, en film behøver ikke være en god oplevelse for at man kan elske soundtracket. For mig er et af de bedste eksempler på dét Sylvester Stallone-filmen 'The Specialist', som jeg finder enormt middelmådig og banal, ja, sine steder direkte pinlig (især i elskovs-scenen) og overspillet. Men til gengæld elsker jeg John Barrys score, der bl.a. inkluderer "Main Title Track/Bogota 1984", "The Specialist in Miami" og "Did You Call Me?"
Smagsprøve:
(mit yndlingssted er ved 3:05)
For mig er dette filmmusik, når den er allermest magisk. Men det er IKKE billeder fra filmen, der fremkommer i mit hoved, når jeg lytter til musikken.
Og apropos John Barry: Jeg finder ikke nogen af de gamle James Bond-film med Connery, Lazenby og Moore decideret dårlige (selvom det er uhyre tæt på i visse tilfælde), men idag - 30 år efter at jeg så dem første gang - har jeg det sådan, at det kun er musikken derfra jeg elsker.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Men indenfor rammer af din tråd Ispep, kan jeg pege på melodien A Storm Is Coming fra LOTR af Howard Shore. Det er den jeg lytter mest til fra de år (faktisk nok den eneste fra de år:) Den synes jeg både rammer noget poetisk og eventyrligt smukt og også skræmmende og dystert.
Interessant, at du lige skulle nævne dén. Netop "A Storm is Coming" vil for altid stå prentet i mit sind og hjerte;
Hvorfor? Af den grund, som jeg gav for lidt over tre år siden, og som findes i dette "deep-link":
Noget andet jeg tænker på er, om der findes nogen der elsker musikken til en film som de finder dårlig, eller hænger det altid sammen med om filmen har givet en god oplevelse?
Jeg bryder mig hverken om filmene Pieces of April eller The Merchant of Venice fra min liste, men sidstnævnte er et af de smukkeste soundtracks, jeg nogensinde har hørt. Og det første er Stephin Merritt. Der er utallige andre eksempler, specielt B-film fra 60erne og 70erne, zombiefilm og westernfilm.
#11 Batsy 10 år siden
Men du har sådan set nævnt de fleste af mine favoritter!
Men nogle boblere er vel tilladt? :p
3:10 to Yuma - Marco Beltrami
There will be blood - Jonny Greenwood
Kingdom Of Heaven - Harry Gregson Williams
King Kong - James Horner
Synes de er nogle rigtig mindeværdige soundtracks til nogle rigtig gode film, som jeg har genset gang på gang og ikke blevet træt af filmen ej musikken.
#12 T. Nielsen 10 år siden
Noget andet jeg tænker på er, om der findes nogen der elsker musikken til en film som de finder dårlig, eller hænger det altid sammen med om filmen har givet en god oplevelse?
Personligt kan jeg i øvrigt ikke lave en top 10, uanset. Jeg her ikke 10 scores jeg lytter til indenfor det årti og selv om jeg tager alle år med, ville jeg nok ikke se mig i stand til at liste dem efter værdi. Det afhænger af mit humør.
Men indenfor rammer af din tråd Ispep, kan jeg pege på melodien A Storm Is Coming fra LOTR af Howard Shore. Det er den jeg lytter mest til fra de år (faktisk nok den eneste fra de år:) Den synes jeg både rammer noget poetisk og eventyrligt smukt og også skræmmende og dystert.
#13 fubar 10 år siden
Jeg er sikker på at store fans af Goldsmith og Morricone, kan nævn op til flere.
Jeg er ret vild med scoret til den dårlige Cat People, af Giorgio Moroder
#14 Michael Andersen 10 år siden
Den anden dag lyttede jeg f.eks. til "Baby: Secret of the Lost Legend". Dele lyder som musikken til en virkelig fed Rambo-film, men i stedet er det skrevet til en oppustet dinosaurus - ikke at man ikke kan sige det samme om Sylvester Stallone - men jo :) Flere af dem har jeg har kigget på til denne tråd er også meget fesne på den filmiske front.
#15 BN 10 år siden
Nej, en film behøver ikke være en god oplevelse for at man kan elske soundtracket. For mig er et af de bedste eksempler på dét Sylvester Stallone-filmen 'The Specialist', som jeg finder enormt middelmådig og banal, ja, sine steder direkte pinlig (især i elskovs-scenen) og overspillet. Men til gengæld elsker jeg John Barrys score, der bl.a. inkluderer "Main Title Track/Bogota 1984", "The Specialist in Miami" og "Did You Call Me?"
Smagsprøve:
(mit yndlingssted er ved 3:05)
For mig er dette filmmusik, når den er allermest magisk. Men det er IKKE billeder fra filmen, der fremkommer i mit hoved, når jeg lytter til musikken.
Og apropos John Barry: Jeg finder ikke nogen af de gamle James Bond-film med Connery, Lazenby og Moore decideret dårlige (selvom det er uhyre tæt på i visse tilfælde), men idag - 30 år efter at jeg så dem første gang - har jeg det sådan, at det kun er musikken derfra jeg elsker.
#16 BN 10 år siden
Interessant, at du lige skulle nævne dén. Netop "A Storm is Coming" vil for altid stå prentet i mit sind og hjerte;
Hvorfor? Af den grund, som jeg gav for lidt over tre år siden, og som findes i dette "deep-link":
http://filmz.dk/forum/tagwall/aftener-i-paradis-fi...
#17 Pécuchet 10 år siden
Jeg bryder mig hverken om filmene Pieces of April eller The Merchant of Venice fra min liste, men sidstnævnte er et af de smukkeste soundtracks, jeg nogensinde har hørt. Og det første er Stephin Merritt. Der er utallige andre eksempler, specielt B-film fra 60erne og 70erne, zombiefilm og westernfilm.
#18 Lord Beef Jerky 10 år siden
#19 Lord Beef Jerky 10 år siden
#20 Michael Andersen 10 år siden
Den er fra 2010, så den sidder lige uden for skabet ;)