Syns de her sutter bæver: Armageddon Babel The Queen (nok mest fordi emnet ikke lige talte til mig) Spiderman Spiderman 2 Spiderman 3 Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (Den nye) The Bourne Ultimatum Alien vs. Predator Wolf Creek
Oldboy - jo den er flot visiuelt og tvistet til sidst er da meget godt, men derudover synes jeg godt nok ikke der er meget at råbe hurra for i den film.
The Assassination of Richard Nixon - Langgaber hvor Sean Penn muligvis spiller en af verdens mest belastende individer.
The Blair Witch Projekt - Super hypet og super kedelig gyser, der først blev spændende de sidste 30 sekunder.
War of the Worlds - Man skulle ikke tro at Spielberg kunne fejle så miserabelt, men det gjorde han. Jo scenen hvor rumvæsnerne angriber er da spændende, men derfra er filmen en lang deroute, hvor man bare håber på at de dør.
Adamns Æbler - umorsom Anders Thomas Jensen film, hvor vi får serveret de samme vittigheder af de samme skuespillere for 10 gang.
De Grønne Slagtere - se ovenstående.
Ichi the Killer - en forrykt ringe film om en tosse der slår folk ihjel og noget med en anden kegle der hænger folk op i kroge, noget af det absolut værste jeg har set.
Stort set samtlige James Bond film. Filmene afhænger meget af om man køber Bonds charme og humor og det rammer mig bare overhovedet ikke. De gamle kan måske ses for deres kult/kitsch værdi, for de i hvert fald ikke underholdende eller spændende.
Dark water - den asiatiske version, endnu en gyser skåret over nøjagtig den samme læst, ikke en eneste gang var man det mindste skræmt.
The Usual Suspects Jo, den holdt første gang jeg så den, men tidens tand har ikke været god ved den og idag synes jeg den er ret triviel
A Clockwork Orange Jeg er stor fan af mange af Kubricks værker. Dette er ikke en af dem.
Forrest Gump Tror faktisk jeg syntes godt om den, dengang i 94. I dag synes jeg det er noget lort.
The Great Escape Som stor fan af klassiske film, især WW2 krigsfilm er det nok den største overraskelse for mig selv, at jeg synes denne er en af de kedeligste af slagsen, jeg nogensinde har set. Lidt for tam og portrætteringerne ucharismatiske.
Fargo Genså lige Cohen brødrenes geniale Big Lebowski i sidste uge og der er et univers mellem den og Fargo, som jeg stadig finder ligeså prætentiøs idag som til premieren i Dagmar.
Kill Bill: Vol. 1 Totalt overvurderet hurlumhej. Og så tænke sig, at 2'eren faktisk er skide god. Det er virkelig op og ned for hr. Tarantino.
Death Proof Apropos hr. Tarantino, så skal han vist snart passe på ikke at ende bag disken i videobiksen igen. Hans sidste kapitel lever virkelig op til ønsket, om at gengive 70'erens kitschede Grindhouse film, som vi kender det fra City Bio på Vesterbrogade. Faktisk er det så gennemført, at den er ligeså dårlig som 70'ernes udgaver.
The Green Mile Tom zzzzz Hanks i en zzzzz og zzzzzz den var zzzzz ganske zzzzzzzz.
V for Vendetta Hvad har Matrix og Mount Everest til fælles? Når man er færdig med dem begge, er der langt ned!
Crash Måske den mest overvurderede Oscar vinder siden Ordinary People fra 1980. Glimtvis gode præstationer og indhold, men kunstig og selvfed på en brækfærdig politisk korrekt måde.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Lolita Jeg foretrækker klart den nye udgave, da jeg ærlig talt finde Kubricks udgave kedelig og tandløs.
2001 Jo, effekterne er flotte for tiden, men efter at have givet denne film tre forsøg, må jeg erkende at jeg bare ikke kan med den film.
Superman Luthor er mere en pauseklovn, end han er farlig, hans sidekicks er tumpede og Superman er alt andet end super.
Ong-Bak Jo jo, fine stunts, men behøver vi at se dem fra 34 forskellige vinkler HVER gang? Og hvor hulen blev historien af?
A Tale of Two Sisters Særdeles overvurderet. Jeg bliver mere skræmt af et potentielt overtræk på mit dankort.
Coffee and Cigarettes Ja, der var vist ikke andet at komme efter, end kaffe og smøger. Jeg kan godt lide en stor del af Jarmusch' arbejde, men denne rammer helt ved siden af.
Apocalypto Hvad er det med Mel Gibson og overdreven vold? Det er bliver hurtigt trættende at se hoveder rulle ned af pyramider.
Artificial Intelligence Utroligt flot billedside, nogle helt ok skuespillere, et godt soundtrack, men hvor er den dog kedelig.
Kill Bill 1+2 Ganske god underholdning første gang, men replay-værdien er elendig.
Apocalypse Now: Redux Jeg er stor fan af det gamle cut, men faldt i søvn adskillige gange under Redux, da jeg så den i biffen. Scenen med den franske familie dræbte al fremdrift i den film.
#17 - Angående "the usual suspects" - Du skal prøve at læse den her analyse af filmen, det var noget af en øjenåbner for mig! Jeg kalder den i hvert fald ikke triviel længere.
Film jeg finder overvurderede:
Sin City Ja, den er flot, men hold kæft hvor er den bare pinlig til tider. Forstillede teatralske monologer, slibrige replikker og dårligt skuespil (hvem sagde Gail?). Uden indhold. Det er en hån mod ægte Film Noir. Når det er sagt synes jeg faktisk den er meget god, der opsamler sig bare en smule galde når alle andre synes den er så hypergod.
Apocalypto Som Kadann skriver
Samtlige Bourne-film Så revolutionerende er det faktisk heller ikke at have en mere "realistisk" agent end James Bond. Konventionel action.
Rumrejsen år 2001 Roterende rumfartøjer.
The Thing(1982) Købte den for nylig fordi jeg havde hørt så mange sige så pæne ting om den, men helt ærligt drenge; den historie er simpelthen så åndsvag at det gør ondt. Og hvad blev der af den gode gamle suspense-regel om at man ikke skulle klaske det store grimme rumvæsen op i fjæset på publikum indenfor den første halve time. Alt for explicit. "what you can't see, you are afraid of"
Children of men !!!. ???. 134 på IMDB!? Flot til tider, men lidt som The Thing, historien må altså ikke være alt for idiotisk...
Dancer in the Dark Jeg er ellers helt vild med Lars Von Trier, men det der! Björk er irriterende, filmen er en lang gang følelsespladder. Tænk at det var den han skulle få palmerne for.
#11 Benway 18 år siden
#12 Kisbye 18 år siden
Det må du nok sige.
Den er allerede forsvundet fra listen igen :|
#13 chronaden 18 år siden
Armageddon
Babel
The Queen (nok mest fordi emnet ikke lige talte til mig)
Spiderman
Spiderman 2
Spiderman 3
Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (Den nye)
The Bourne Ultimatum
Alien vs. Predator
Wolf Creek
#14 chandler75 18 år siden
#15 inflector 18 år siden
The Assassination of Richard Nixon - Langgaber hvor Sean Penn muligvis spiller en af verdens mest belastende individer.
The Blair Witch Projekt - Super hypet og super kedelig gyser, der først blev spændende de sidste 30 sekunder.
War of the Worlds - Man skulle ikke tro at Spielberg kunne fejle så miserabelt, men det gjorde han. Jo scenen hvor rumvæsnerne angriber er da spændende, men derfra er filmen en lang deroute, hvor man bare håber på at de dør.
Adamns Æbler - umorsom Anders Thomas Jensen film, hvor vi får serveret de samme vittigheder af de samme skuespillere for 10 gang.
De Grønne Slagtere - se ovenstående.
Ichi the Killer - en forrykt ringe film om en tosse der slår folk ihjel og noget med en anden kegle der hænger folk op i kroge, noget af det absolut værste jeg har set.
Stort set samtlige James Bond film. Filmene afhænger meget af om man køber Bonds charme og humor og det rammer mig bare overhovedet ikke. De gamle kan måske ses for deres kult/kitsch værdi, for de i hvert fald ikke underholdende eller spændende.
Dark water - den asiatiske version, endnu en gyser skåret over nøjagtig den samme læst, ikke en eneste gang var man det mindste skræmt.
#16 MouseMickey 18 år siden
#17 filmz-Bruce 18 år siden
Jo, den holdt første gang jeg så den, men tidens tand har ikke været god ved den og idag synes jeg den er ret triviel
A Clockwork Orange
Jeg er stor fan af mange af Kubricks værker. Dette er ikke en af dem.
Forrest Gump
Tror faktisk jeg syntes godt om den, dengang i 94. I dag synes jeg det er noget lort.
The Great Escape
Som stor fan af klassiske film, især WW2 krigsfilm er det nok den største overraskelse for mig selv, at jeg synes denne er en af de kedeligste af slagsen, jeg nogensinde har set. Lidt for tam og portrætteringerne ucharismatiske.
Fargo
Genså lige Cohen brødrenes geniale Big Lebowski i sidste uge og der er et univers mellem den og Fargo, som jeg stadig finder ligeså prætentiøs idag som til premieren i Dagmar.
Kill Bill: Vol. 1
Totalt overvurderet hurlumhej. Og så tænke sig, at 2'eren faktisk er skide god. Det er virkelig op og ned for hr. Tarantino.
Death Proof
Apropos hr. Tarantino, så skal han vist snart passe på ikke at ende bag disken i videobiksen igen. Hans sidste kapitel lever virkelig op til ønsket, om at gengive 70'erens kitschede Grindhouse film, som vi kender det fra City Bio på Vesterbrogade. Faktisk er det så gennemført, at den er ligeså dårlig som 70'ernes udgaver.
The Green Mile
Tom zzzzz Hanks i en zzzzz og zzzzzz den var zzzzz ganske zzzzzzzz.
V for Vendetta
Hvad har Matrix og Mount Everest til fælles? Når man er færdig med dem begge, er der langt ned!
Crash
Måske den mest overvurderede Oscar vinder siden Ordinary People fra 1980. Glimtvis gode præstationer og indhold, men kunstig og selvfed på en brækfærdig politisk korrekt måde.
#18 filmz-Kadann 18 år siden
Jeg foretrækker klart den nye udgave, da jeg ærlig talt finde Kubricks udgave kedelig og tandløs.
2001
Jo, effekterne er flotte for tiden, men efter at have givet denne film tre forsøg, må jeg erkende at jeg bare ikke kan med den film.
Superman
Luthor er mere en pauseklovn, end han er farlig, hans sidekicks er tumpede og Superman er alt andet end super.
Ong-Bak
Jo jo, fine stunts, men behøver vi at se dem fra 34 forskellige vinkler HVER gang? Og hvor hulen blev historien af?
A Tale of Two Sisters
Særdeles overvurderet. Jeg bliver mere skræmt af et potentielt overtræk på mit dankort.
Coffee and Cigarettes
Ja, der var vist ikke andet at komme efter, end kaffe og smøger. Jeg kan godt lide en stor del af Jarmusch' arbejde, men denne rammer helt ved siden af.
Apocalypto
Hvad er det med Mel Gibson og overdreven vold? Det er bliver hurtigt trættende at se hoveder rulle ned af pyramider.
Artificial Intelligence
Utroligt flot billedside, nogle helt ok skuespillere, et godt soundtrack, men hvor er den dog kedelig.
Kill Bill 1+2
Ganske god underholdning første gang, men replay-værdien er elendig.
Apocalypse Now: Redux
Jeg er stor fan af det gamle cut, men faldt i søvn adskillige gange under Redux, da jeg så den i biffen. Scenen med den franske familie dræbte al fremdrift i den film.
#19 filmz-Kadann 18 år siden
Beklager evt. stavebøffer, jeg smutter i seng nu. ;)
#20 Zabriskie 18 år siden
Film jeg finder overvurderede:
Sin City
Ja, den er flot, men hold kæft hvor er den bare pinlig til tider. Forstillede teatralske monologer, slibrige replikker og dårligt skuespil (hvem sagde Gail?). Uden indhold. Det er en hån mod ægte Film Noir. Når det er sagt synes jeg faktisk den er meget god, der opsamler sig bare en smule galde når alle andre synes den er så hypergod.
Apocalypto
Som Kadann skriver
Samtlige Bourne-film
Så revolutionerende er det faktisk heller ikke at have en mere "realistisk" agent end James Bond. Konventionel action.
Rumrejsen år 2001
Roterende rumfartøjer.
The Thing(1982)
Købte den for nylig fordi jeg havde hørt så mange sige så pæne ting om den, men helt ærligt drenge; den historie er simpelthen så åndsvag at det gør ondt. Og hvad blev der af den gode gamle suspense-regel om at man ikke skulle klaske det store grimme rumvæsen op i fjæset på publikum indenfor den første halve time. Alt for explicit. "what you can't see, you are afraid of"
Children of men
!!!. ???. 134 på IMDB!? Flot til tider, men lidt som The Thing, historien må altså ikke være alt for idiotisk...
Dancer in the Dark
Jeg er ellers helt vild med Lars Von Trier, men det der! Björk er irriterende, filmen er en lang gang følelsespladder. Tænk at det var den han skulle få palmerne for.
Det var alt for nu.