Gravatar

#1 colette 16 år siden

Hej film connaiseurs.

Jeg er i gang med at skrive en opgave om Hollywoods renæssance - også kaldet 'New Hollywood'.

New Hollywood film: Taxi Driver, The Godfather, The Deer Hunter, Easy Rider, Annie Hall, French Connection, Kramer Vs. Kramer, Dommedag Nu mfl.

Jeg har dog svært ved at komme i gang, da jeg er i tvivl om hvilke episoder, der kickstartede New Hollywood!

Nogle der kan hjælpe?

Mvh.
Gravatar

#2 MOVIE1000 16 år siden

hva mener du med episoder?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 colette 16 år siden

På trods af at det var opgør med det klassiske og trivielle hollywood, har der formentligt været en eller flere episoder, der var med til at kickstarte perioden.
Gravatar

#4 Skeloboy 16 år siden

Perioden er ikke blevet kickstartet, men der i mod en del af en længere proces. Du skal bl.a. se på det studiesystem, der var før. New Hollywood er en modkultur hertil. Det gamle studiesystem var baseret på kontrakter, hvor en instruktør var ansat af et studio(det samme med skuespillere). Filmene er mere realistiske og generelt mere ungdomsorienteret.

Bonnie and Clyde og The Graduate er de film, der "kickstarter" perioden. Unge, uafhængige instruktører, der får succes.

Periodens nedgang begynder ved Jaws og fødslen af blockbusters.
Gravatar

#5 colette 16 år siden

4: Periodens nedgang kender jeg alt til. Men tak for svaret.
Gravatar

#6 colette 16 år siden

Hvis de er uafhængige, hvor kommer pengene så fra?
Gravatar

#7 Skeloboy 16 år siden

#6 - uafhængige er også forkert udtryk. De var ikke bundet af et studie, men en del af filmene var også independet film(hvilket bare betyder, at det ikke er en af de 7 store Hollywood studier, der har finansieret det)...

Skriv ny kommentar: