Gravatar

#1 PredatorX 15 år siden

Nu så jeg lige et 3D trailer show i Cinemaxx efter Up forestilling på halv-pris bif dagen.

Udover Avatar traileren (som ser fucking imponerende ud) viste de en ret lang trailer for Paze (som er det kamera Cameron har udviklet??). Og jeg ved ikke hvordan jeg skal få min arme ned igen... Sports og undervands sekvenserne ser så latterlig godt ud, at man undrer sig over hvorfor ALT ikke er i 3D! Jeg kan sagtens forstå skeptikerne. Jeg har selv været lidt skeptisk anlangt, dog forsøgt at være åben da jeg gerne vil tro på konceptet. Nu er jeg tilgengæld blevet overbevist. Der er uanede muligheder i 3D. Ikke som gimmik. Ikke som en billig effekt. Men for at få et sindsygt lækkert billede. Og man skal jo være blind, hvis man ikke kan værdsætte et lækkert billede.

Ingen 3D film har hidtil vist mig det potentiale som jeg så til trailer showet. Avatar KAN stadig gå hen og revolutionere alligevel :-)

Det skal sige at man faktisk skal sidde relativt tæt på skærmen for at få et udbytte. Jeg ville nok placere mig imellem række 4-11 i Imperial til Avatar. Jeg har længe grint af de idioter der synes række 21 er et fedt sted at sidde, men nu kommer de virkeligt til at lide på de bagerste rækker.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#2 Patriarch 15 år siden

Jeg var ved at skrive noget lign. da jeg så en 3D film for første gang her for en god uges tid siden.

Det er selvfølgelig sjovt nok med ting der flyver ud osv. men noget jeg synes var fedt var selve dybten i billedet. Det var som om man så ud igennem et vindue til virkeligheden.

ps: Er der snak om at det på sigt kan lade sig gøre i et eller andet omfang uden briller?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 PredatorX 15 år siden

Ja præcis, alt det der "in your face" halløj er totalt ligegyldigt. Det er dybden der gør hele forskellen!

Jeg har hidtil også kun set animations film... Live-action, og især sports sekvenserne, imponerede mig helt vildt. Jeg blev MEGET overrasket over forskellen. Selv Alice in Wonderland glæder jeg mig til nu...

"In your face" sekvenser var dog imporende under vandet, hvor alle de små partikler man finder i vand svævede rundt omkring én. Og vi snakker ikke tilføjede effekter her.. (Ikke så vidt jeg ved ihvertfald). Men det er nok også mere dybde end gimmik.

Mht 3D uden briller, så er de rmange der har snakket om det. Jeg læste noget om at nogle allerede havde lavet en demo på det.. Men før det ser rigtigt ud tror jeg der går MANGE år.
Gravatar

#4 gi-jones 15 år siden

Mig bekendt findes der slet ikke en teknologi til at vise 3d uden briller, til mere end én person af gangen. Det er muligt at jeg tager fejl, men jeg kan ikke helt få mit hovede omkring hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

PredatorX: Hvad er det for en Paze trailer? Mener du at det er for selve kameraet eller hvad? Det siger mig ingenting.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 PredatorX 15 år siden

gi-jones (4) skrev:
PredatorX: Hvad er det for en Paze trailer? Mener du at det er for selve kameraet eller hvad? Det siger mig ingenting.

Jeg er ikke 100% sikker. Traileren opgav bare navnet "Paze" som må være opkaldt efter Vincent Paze der var cinematographer på bla. Cameron's Ghosts of the Abyss. Om det er en trailer/reklame for selve kameraet eller hans optagelser skal jeg ikke gøre mig klog på.

Traileren havde sports klip blandet med optagelser fra Ghosts. Det er ihvertfald det jeg husker bedst. Der var nogle american football samt motorcross klip som var out of this world. De klip var virkeligt mindblowing. Det samme var undervands sekvenserne :-) Nu har jeg selv dykket meget, og de klip er det tætteste jeg nogensinde har været på at den følelse kunne genskabes.

ps

Nåja, de viste også Spy Kids 3 klip i den trailer, som var horrible. 3D kan ikke redde en dårlig film :-) Og de dårlige effekter blev ikke bedre i 3D.

Jeg havde iøvrigt håbet at Cinemaxx havde vist den nye Avatar trailer i 3D og ikke den gamle :-/
Gravatar

#6 gi-jones 15 år siden

Jeg er fortsat skuffet over at man ikke kan bestille Avatar billetter hos Cinemaxx endnu. Har de ikke tænkt sig at vise den?
Gravatar

#7 Michael Andersen 15 år siden

Ah hvad? Flere der taler positivt om 3D på Filmz? Knib mig i armen :)

Vi er stadig kun få medlemmer, men velkommen i klubben.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 gi-jones 15 år siden

Hehe, jeg tror du har misforstået noget :) 3D er skam en fin nok ting. Jeg er bare ikke overbevist om at det kommer til at holde i længden. Der er flere faktorer. Dels synes jeg ikke personligt at det filmene til en overvældende bedre oplevelse. Meget afhænger af Avatar, og jeg håber da at Cameron kan slå benene væk under os, men indtil nu har jeg ikke set noget der ville få mig til at acceptere en dyrere biografbillet. Nyhedsværdien er en stor faktor her, og en dag bliver det hverdag. Så er spørgsmålet om folk gider mærkelige briller, dyrere billetter osv. Det vil kun tiden vise.

Personligt er jeg lidt træt af trenden, men det er mest ud fra et produktionsmæssigt synspunkt. Jeg skælver ved tanken om hvor besværligt det er at producere film i 3D.
Gravatar

#9 Michael Andersen 15 år siden

#8 Nu tænke jeg også kun PredatorX og Patriarchs reaktioner ;P
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 Patriarch 15 år siden

Jeg har dog aldrig udtalt mig negativt om det da aldrig havde oplevet det. Men da jeg var i Geocenter på Møn viste de "Seamonsters" som også vises i Planetariet. Jeg var sku' ret imponeret og er heller ikke i tvivl om at det er fremtiden (specielt hvis det kan gøre suden briller).
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: