Ja, jeg har også oplevet den slags. Det var to yngre kvinder der mente at deres børn kunne ligge og sove på sæderne mens de så en ultravoldelig film. De begyndte selvfølgelig at græde.
Man behøver vist ikke at være indvandrer for at gøre den slags ting. Man skal blot være en dårlig forælder.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Selvfølgeligt er det uansvarligt. Men hvis den arabiske familie er sikkert lige kommet med 4-toget fra Irak eller Afghanistan, og så er volden i filmen måske hverdagskost for dem. Når mange unge flytninge er ude af balance, så er det ikke på grund af de film, de ser som børn, men snarere den virkelighed, de ser som børn. Det gør det dog ikke til en mindre åndssvag ide at slæbe en 4-årig knægt ind til en voldelig film.
#1 - Det er vel ikke meget være, end det de viser på tv. Bare se på Teletubbies. Hvis jeg havde set Teletubbies, som 4 årig, var jeg nok også blevet en afstumpet voldspsykopat.
Dengang jeg arbejdede i CinemaxX (tilbage fra 2000 til 2003), standsede jeg flere gange folk på vej ind i biografen. Jeg husker især, da en kvinde ville have sin baby med ind i salen (endda i en lille babykurv) - hun næsten råbte af mig, men selvom der var tale om en børnefilm, så kan det være skadeligt for børn under 3 års hørelse at være i biffen. Det må komme an på personens egen moral, I guess
Jeg så i øvrigt på et tidspunkt en dokumentar om fundamentale palæstinensere, hvorder var et indslag fra børne tv sendt fra en radikal kanal. Det var en tegnefilm fuldstændig i stil med de billige produktioner, der kører lørdag formiddag på de danske kanaler. Der var dog et twist: Hovedpersonen var selvmordbomber, der kom i himlen, da han sprængte sig selv og nogle israelske soldater i luften - komplet med tegnefilmsblod og en flot og farverig eksplosion. De små børn blev så bænket foran tv til lidt rask underholdning/opdragelse. (NB: Det er ikke en joke).
Og så spørger man, hvordan de bliver så skudte i skalden?
Vi holdte engang videoaften, og den ene havde sine børn på ca. 5 og 8 med. Så så vi Saving Private Ryan.. Godt nok kun de første 10 minutter, for så begyndte de at hyle. Så så vi Find Nemo i stedet for.. Fucking pussies!!
Nej, det lyder jo helt galt. Synes lige der skulle have været en kontrollør til stede. Børnene kan ikke selv vælge, så det er jo sindsygt uansvarligt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#11 Kalle Ferm 17 år siden
Man behøver vist ikke at være indvandrer for at gøre den slags ting. Man skal blot være en dårlig forælder.
#12 mr gaijin 17 år siden
#13 Bobby Singer 17 år siden
#14 The Insider 17 år siden
#15 BN 17 år siden
Det er nok for at opdrage deres børn i den her retning:
godt for børnene???
#16 filmz-DocDoom 17 år siden
#17 filmz-DocDoom 17 år siden
Og så spørger man, hvordan de bliver så skudte i skalden?
#18 BN 17 år siden
#19 davenport 17 år siden
Så så vi Saving Private Ryan.. Godt nok kun de første 10 minutter, for så begyndte de at hyle.
Så så vi Find Nemo i stedet for..
Fucking pussies!!
Nej, det lyder jo helt galt. Synes lige der skulle have været en kontrollør til stede. Børnene kan ikke selv vælge, så det er jo sindsygt uansvarligt.
#20 filmz-DocDoom 17 år siden