Den længe ventede film herinde er blevet modtaget blandet af anmelderne i USA. 61 % på Rotten Tomatoes. Mange siger filmen er uinvolverende, men ligeså mange kalder den for en instant kult-film. Personligt synes jeg at det, der lyder dårligst er at de kalder den kult allrede nu - det tegner dårligt.
Jeg tror, filmen henvender sig til en mindre befolkningsgruppe. Tvivler på, det er alle, der kommer til at forstå dens 'quirky' elementer, som der også findes i romanen. Jeg glæder mig uden tvivl, da jeg er vild med rotoscoping, Philip K. Dick og Linklaters instruktion.
Desuden har det aldrig været til hensigt, at publikum ville flokkes til filmen, og selvom det ville være skønt, hvis folk gik ind og så den, virker det ikke, som om det skulle blive en massiv blockbuster. Jeg håber blot, at den holder sig trofast til romanen, så vil jeg være yderst behaget.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Det samme her. Jeg læste et eller andet sted (som jeg naturligvis og som sædvanligt ikke kan genfinde), at det skulle være den filmatisering af PKD, der ligger tættest på originalen. Det lyder i mine ører godt. Jeg glæder mig i hvert fald.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
I de fleste af de anmeldelser jeg har smugkigget på har anmelderen læst bogen(og ælsker den) men kritisere stadig filmen i nogle tilfælde - men nok om anmeldere jeg skal se den.
#1 jessup 19 år siden
#2 filmz-gofferoffer 19 år siden
Desuden har det aldrig været til hensigt, at publikum ville flokkes til filmen, og selvom det ville være skønt, hvis folk gik ind og så den, virker det ikke, som om det skulle blive en massiv blockbuster. Jeg håber blot, at den holder sig trofast til romanen, så vil jeg være yderst behaget.
#3 filmz-Le Samouraï 19 år siden
#4 jessup 19 år siden