Su-Mi lider i hvert fald af skyldfølelse over ikke at have været der og hjælpe søsteren, der er også op til flere situationer i filmen hvor vi netop ser hende hjælpe den søster, som så er fiktiv.
Hmm....jeg mener nu ikke at moderen har hængt sig i skabet. Hvordan skulle det dog kunne lade sig gøre? Jeg tror at hun hængte sig ude i skuret. Sådan som jeg tolker det, så tror Su-huen at hun ser sin mor i skabet og prøver at få "hende" ud, hvilket resultere i at hun får skabet ned over sig. Det giver jo ikke nogen mening at stedmoderen giver den som værtinde, hvis moderen har hængt sig den samme dag.
At Su-Mi lider af personlighedsspaltning tror jeg går ud på, at hun giver sig selv skylden for søsterens død. Hun kan mentalt ikke klare det og danner en ny og "ond" personlighed, som i hendes hoved kommer til udtryk som hendes stedmor, som hun ikke kan udstå.
Slutningen har jeg dog selv problemer med.....der hvor stedmoderen går ind i det værelse hvor der er helt koldt, hvor der tilsyneladende sker et eller andet overnaturligt. Jeg har tænkt at det er for at illustrere, at der virkelig er "noget" i huset. Moderen der hævner sig fordi hendes ene datter døde? Nogen bud? -
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Den populære mening: Moderen har ikke hængt sig i skabet. Su-huen har en fobi for skabe, som også komme til udtryk gennem datterens "fortolkning" af hende. Su-huen tager den frygt og kæder den sammen med moderens død. Derved "ser" hun moderen i skabet, men det betyder nødvendigvis ikke at hun er der.
Asta:
At Su-Mi lider af personlighedsspaltning tror jeg går ud på, at hun giver sig selv skylden for søsterens død. Hun kan mentalt ikke klare det og danner en ny og "ond" personlighed, som i hendes hoved kommer til udtryk som hendes stedmor, som hun ikke kan udstå.
Enig. En ekstra ting, som også er nævnt før, er at Su-Mi selv skaber situationer, hvor hun kan hjælpe søsteren og være der for hende, da hun har dårlig samvittighed over hun ikke var der før.
Filmen består af 2 elementer. Den ene er spaltningen ala med opdigtede person ala Fight Club, The Others. Den anden og lidt oversete er netop at selve huset også er hjemsøgt. Her er netop det kolde værelse og Su-Mi under vasken et bevis.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Også en af de første uhyggelige scener da spøgelset (med den hængte hals) kommer op i hendes seng, den scene fik mig næsten til at pisse i bukserne.
Bortset fra det, så undrer jeg mig over om nogle af kommentator sporene forklarer nogle af spørgsmålene. Er der nogle, som har købt den nye R2UK udgave fra Tartan?
#11 filmz-WSTE_M 21 år siden
den "spoiler warning" er foresten en utolig god feature!
descend on us all this day, and for evermore.
#12 filmz-Seth GekOo 21 år siden
"I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
#13 ks 21 år siden
#14 filmz-Seth GekOo 21 år siden
"I am Jack's medulla oblongata without me, Jack could not regulate his heart rate or breathing."
#15 DarkLight 21 år siden
#16 filmz-Asta 21 år siden
Sådan som jeg tolker det, så tror Su-huen at hun ser sin mor i skabet og prøver at få "hende" ud, hvilket resultere i at hun får skabet ned over sig.
Det giver jo ikke nogen mening at stedmoderen giver den som værtinde, hvis moderen har hængt sig den samme dag.
Slutningen har jeg dog selv problemer med.....der hvor stedmoderen går ind i det værelse hvor der er helt koldt, hvor der tilsyneladende sker et eller andet overnaturligt. Jeg har tænkt at det er for at illustrere, at der virkelig er "noget" i huset. Moderen der hævner sig fordi hendes ene datter døde?
Nogen bud?
-
#17 DarkLight 21 år siden
Moderen har ikke hængt sig i skabet. Su-huen har en fobi for skabe, som også komme til udtryk gennem datterens "fortolkning" af hende.
Su-huen tager den frygt og kæder den sammen med moderens død. Derved "ser" hun moderen i skabet, men det betyder nødvendigvis ikke at hun er der.
Asta:
Enig. En ekstra ting, som også er nævnt før, er at Su-Mi selv skaber situationer, hvor hun kan hjælpe søsteren og være der for hende, da hun har dårlig samvittighed over hun ikke var der før.
Filmen består af 2 elementer. Den ene er spaltningen ala med opdigtede person ala Fight Club, The Others. Den anden og lidt oversete er netop at selve huset også er hjemsøgt. Her er netop det kolde værelse og Su-Mi under vasken et bevis.
#18 ks 21 år siden
Bortset fra det, så undrer jeg mig over om nogle af kommentator sporene forklarer nogle af spørgsmålene. Er der nogle, som har købt den nye R2UK udgave fra Tartan?
#19 filmz-Seth GekOo 21 år siden
#20 filmz-Asta 21 år siden
-