Gravatar

#31 mr gaijin 17 år siden

#30 Jeg gør noget lignende. Jeg skriver en kommentar/anmeldelse af hver film, jeg ser. Nogle længere end andre. Jeg gør det mest af alt som en skriveøvelse. Men hvis jeg ikke skrev kommentarerne, ville jeg heller være i stand til at huske dem alle.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#32 Handler 17 år siden

1. Pirates of the Caribbean: At Worlds End
2. Transformers
3. Eastern Promises
4. Pans Labyrinth
5. 300
6. Harry Potter and the Order of the Phoenix
7. Det Gyldne Kompas
8. Fracture
9. Wild Hogs
10. The Prestige
11. Die Hard 4.0
12. Little Children
13. The Simpsons Movie
14. The Last King of Scotland
15. Mumitrolden og kometen
16. Death Proof
17. Nat på Museet
18. Oceans 13
19. Elisabeth: The Golden Age
20. Planet Terror
21. Rush Hour 3
22. Shrek the Third
23. Bee Movie
24. Sunshine
25. The Holiday
26. Den sorte Madonna
27. Mr. Bean 2
28. Saw 3
29. Hjemve
30. Spiderman 3
31. Epic Movie

Ud af disse vil jeg kalde Spider-Man 3, Shrek the Third skuffelser.

A Pirates life for me
Gravatar

#33 Åkepool 17 år siden

#32 - Jeg kan godt nok ikke forstå, at du kan have "Pirates....." som din bedste filmoplevelse i 2007?
Det er i mine øjne, en stor forvirrende omgang, der ikke når i nærheden af den klasse de to første film havde. Der er ingen sammenhæng i noget i den film og til tider, er den direkte mærkelig.

Jeg kan se, at du måske er farvet af, at du har den første "Pirates..." som din favorit.

Men det er bare min mening :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#34 BN 17 år siden

Efterosm jeg er kommet i tanke om, at jeg o også så Mr. bean 2 i biografen i 2007, er her lige en revideret liste:

1) Bourne Ultimatum (6/6)
2) Spider-man 3 (6/6)
3) Ratatouille (6/6)
4) Pirates of the Carribean: At Worlds End (4/6)
5) Shrek The Third (4/6)
6) Mr. Bean 2 (4/6)
7) Eastern Promises (3½/6)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#35 sluppermand 17 år siden

#34 Mr. Bean får højere karakter end Eastern Promises?!? Jeg har tror aldrig jeg har været mere uenig i mit liv... :)
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#36 Michael Andersen 17 år siden

#35 Man ser en tissemand i "Eastern Promises" = bn scared for life!
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#37 sluppermand 17 år siden

#36 Men stadig... Mr. Bean???
Gravatar

#38 BN 17 år siden

#35 - Sluppermand:

Mr. Bean får højere karakter end Eastern Promises?!? Jeg har tror aldrig jeg har været mere uenig i mit liv... :)

Plotmæssigt og stilistisk er disse to film jo usammenlignelige. Det er to vidt forskellige genrer. ... Den ene (gæt selv hvilken! hehe) skal bedømmes som komedie, mens den anden skal bedømmes som gangsterfilm.

'Mr. Bean 2' er efter min mening ganske vellykket, ja, virkelig sjov og holder stilen fra de gamle tv-afsnit. Det er uforpligtende, tilbagelænet morskab. Karakteren 4/6 er givet fordi jeg mangler at gense filmen på dvd, hvorefter det er muligt at den vil snige sig op på 4½ eller 5 (men så heller ikke længere op).

'Eastern Promises' var for mig at se en skuffelse. Der var mange gode ting i den, men jeg har lidt af samme indvending mod den som filmz-anmelder Dr Lazarus, der skrev, at den har "en slutning, der binder enderne på historien lidt for hurtigt og let sammen". læs hele anmeldelsen her

Jeg synes, at filmen startede lovende, men havde gerne set en mere forløsende slutning. Hvorfor i alverden skulle Viggo Mortensen
fortsætte som undercover-agent, ja, ligefrem tilrage sig en lederpost i mafiaverdenen, når nu mafiabossen VAR blevet fængslet? De engelske og russiske efterretningstjenester kunne jo bare fremover overvåge de andre mafiabossers aktiviteter - Mortensen's figur kendte jo navnene på disse folk. Hvor realitisk er det i øvrigt, at han som mafiaboss ville kunne undgå at påtage sig ansvar/skyld for diverse fremtidige mord og andre grove forbrydelser??? Det holder jo slet ikke. ... Man kan jo i forvejen sætte spørgsmålstegn ved om den efterretningstjeneste han arbejder for, ville bifalde voldtægt af unge piger og ligskænding?

Det irriterede mig også, at man filmen igennem nærmest havde opfattelsen af, at denne mafia-organisation, som Naomi Watts' figur uforvarende kom i kontakt med, næsten kun bestod af 3 mand: Viggo Mortensen, Vincent Cassel og Armin Mueller-Stahl.

Et andet irritationsmoment: Skulle det virkelig være unødvendigt med hele TO scener med personer der i nærbillede får skåret halsen over? Jeg følte at volden blev lige rigeligt udpenslet dér. Denne følelse af udspenslet vold kombineret med en urealistisk, alt for brat og utilfredsstillende slutning gør, at jeg blev skuffet, og at jeg ikke giver filmen mere end 3½/6. Jeg blev bestemt underholdt undervejs, men eftersmagen var dårlig.

Cronenberg og Mortensen's tidligere film 'A History of Violence' var et mesterværk med sin stramt fortalte og meningsfyldte historie. Kvalitetsmæssigt kommer 'Eastern Promises' slet ikke i nærheden af denne film.

P.S. Modsat hvad Michael "Ain't that a funny guy!" Andersen giver udtryk for i #36, har jeg ingen som helst indvendinger mod scenen i saunaen. Det er faktisk en af filmens bedste scener - en utrolig intens scene, hvor man næsten mærker de tæsk, knivstik og skrammer, der uddeles. Hvem sagde 'Bourne'? ;-)
Gravatar

#39 sluppermand 17 år siden

#38 Ganske fin og velformuleret forklaring. Jeg står dog stadig ved min første udtalelse: "Jeg har aldrig været så uenig i mit liv" ;)

Det bunder nok i at jeg aldrig har kunnet fordrage Mr. Bean.
Gravatar

#40 BN 17 år siden

Jamen, Mr. Bean er da også en barnlig og irriterende fyr. ;-)

Skriv ny kommentar: