Gravatar

#1 inflector 21 år siden

Jeg beklager overskriften, men jeg skulle af med lidt galde.
Situationen er den, at jeg lige har fået mit fjernsyn tilbage fra reperation, efter 2 fucking måneder og det hele endte med at de gav mig et nyt. Godt så! Jeg vælter hjem, sætter skidtet til og er helt elektrisk da jeg ikke har set en dvd i 2 måneder. Jeg smidder Kill Bill 2 i afspilleren og det går fint indtil en time inde i filmen, hvor filmen begynder at hakke. Jeg tager den ud og tører den af og smækker den i igen. Det hjalp ikke, så jeg prøver at vaske den af med sulfor og koldt vand og prøver så igen og lige lidt hjalp det. Jeg droppede det og fik mig noget at spise i stedet. På dette tidspunkt er jeg overbevist om, at det er skiven der er noget galt med.

Senere på aftenen kom en af mine venner forbi, og vi beslutte os for at se "Pirates of the ..." en spritny film, jeg ikke havde haft ude at coveret på det tidspunkt, og sørme om det samme ikke sker igen. Bagefter prøvede vi med en anden, også en ny film og der skete det også.
Der er ingen ridser på cd´erne og hvis jeg stopper eller slukker min dvdafspiller og springer frem til det samme sted, så går det fint i 5-10 mins. indtil det samme problem opstår.

Hvad er der galt? Er det læse hovedet der er noget billigt skrammel eller hvad? Det er en sony afspiller Sony davs-888. Er der noget jeg kan gøre ved det uden at skulle have den til reperation, for det har jeg ligesom ikke så meget lyst til, da det jo tog 2 måneder med mit tv, som sjovt nok også er et Sony.
Hjælp mig plz, jeg bliver snart desperat!

/på forhånd tak
selfimprovement is masturbation

#2 21 år siden

prøv en rense cd...
Gravatar

#3 MuManden 21 år siden

Min CD afspiller har nogen gange drillet mig og så har jeg taget en vatpind og noget rensevæske og lige gnidet tonehovdet eller hvad den hedder og vupti, så dur den igen.
Men ved ikke om du kan gøre det samme med en DVD afspiller, har aldrig haft kabinettet åbnet, for jeg har jo aldrig haft problemer med min egen.....7-9-13 ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

#4 21 år siden

Jeg har selv haft samme problem - og jeg løste det på denne måde.
Åben din DVD-afspiller. Inden i den sidder der en lille ring med en gummibelægning. Det er den ring der griber om DVD-pladen, og sørger for at den drejer rundt.
Men med tiden vil den blive fedtet ind i støv og snavs - og har derfor sværere ved at 'gribe' fast i DVD'ens underside, med hakken og springen rundt i kapitlerne til følge....

Rens den med rensevæske - meget grundigt.!

Dette hjalp problemt for mig!

Lad mig høre hvis du har held med dette.

Hilsen Tommy
Gravatar

#5 filmz-vassago 21 år siden

#4, hvis der er fortsat er garanti på den ville den bortfalde hvis han følger dit råd - er der garanti på den vil jeg benytte mig af det.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: