Gravatar

#51 filmzkim 14 år siden

1. Into The Wild.

2. Rescue Dawn.

3. Requeim For A Dream.

4. Gladiator.

5. The Dark Knight.

6. The Departed.

7. The Fountain.

8. Frost/Nixon.

9. The Machinist.

10. The Prestige.

Er ikke fuldstændig sikker på rækkefølgen, og der er måske også nogle jeg har glemt. På den anden side, hvis der er nogen jeg har glemt, så har de nok ikke gjort stort nok indtryk på mig.
Gravatar

#52 JannikAnd 14 år siden


01. Code Unknown (Micheal Haneke; 2000)
02. There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson; 2008)
03. The Sun (Aleksandr Sokurov; 2005)
04. Gerry (Gus Van Sant; 2002)
05. Antichrist (Lars von Trier; 2009)
06. What Time Is It There? (Ming-liang Tsai; 2001)
07. Our Music (Jean-Luc Godard; 2004)
08. Songs from the Second Floor (Roy Andersson; 2000)
09. Climates (Nuri Bilge Ceylan; 2006)
10. The Saddest Music in the World (Guy Maddin; 2003)
Gravatar

#53 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg har taget udgangspunkt i min vote history på IMDb og håber at jeg ikke har misset alt for mange.

1. The Lord of the Rings-trilogien (alternativt: LOTR: FOTR, hvis vi kun skal have én film på)

2. Der Untergang

3. Closer

4. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

5. Shaun of the Dead

6. The Bourne Ultimatum

7. Children of Men

8. Juno

9. Shortbus

10. The Incredibles

Da jeg ser LOTR-trilogien som ét værk og den gav mig præcis samme følelse som da jeg så Star Wars første gang, måtte den havne på topplaceringen.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#54 Skeloboy 14 år siden

JannikAnd (52) skrev:
08. Songs from the Second Floor (Roy Andersson; 2000)


Jamen...hvor fanden kan man købe den? :)
Gravatar

#55 Kochie 14 år siden

1) Requiem for a Dream
Jeg fatter stadig ikke, hvordan en film kan gøre så ondt at se

2) The Dark Knight
Jeg havde skyhøje forventninger, fordi jeg var vild med Batman Begins, ikke fordi Ledger var død. Samtlige forventninger blev indfriet, jeg kan se den film igen og igen.

3) Million Dollar Baby.
Et mesterværk. Jeg elsker den film så højt, og jeg hader den samtidig endnu mere. Den er endnu værre end Requiem for a Dream som "feel bad"-film. Hvor jeg i Requiem for a Dream kan sidde og tage afstand til personerne, fordi de, når alt kommer til alt, bare er en flok junkier, kan jeg ikke træde tilbage i forhold til Maggie. Hun er symbolet på viljestyrke og Swanks og Eastwoods dialog skaber grin og gråd på samme tid.

4) The Departed
Nej jeg har ikke set originalen, men hvis den er bedre end The Departed, er den jo et direkte mesterværk. The Departed er en klassisk fortælling, men den er virkelig velfortalt, skuespillet er i top og slutningen er fabelagtig

5) Le fabuleux destin d'Amélie Poulain
Feel good inc.

6) Zodiac
Det er ikke alle, der holder af denne film, og det er absolut ikke en film, jeg ser særlig tit. Men når man giver sig tiden til det, viser historien sig at være særdeles interessant. Filmen er rent ud sagt pisseflot, den er fantastisk filmet og skuespillet er helt oppe at ringe med Downey Jr. som bannerfører.

7) Monsters Inc.
Jeg vaklede mellem den og The Incredibles, og selvom sidstnævnte har det hele og lidt til, så er Monsters en tand mere original. Og Boo er mere nuttet end Wall-E.

8) Clerks II
Ja rammen er banal, og den er på mange måder en klassisk toer, i Kevin Smitshk forstand altså. Det vil sige: Farver, bevægelige kameraer og klammere jokes. Kærlighedstingen er måske ikke helt vildt fantastisk, og hvis man kigger på Bromancebegrebet er Turk og JD et bedre par. Men Randal Graves er stadig talerøret for indestængt Clerkvrede, og æselfesten var satme sjov.

9) Iron Man
Hvor The Dark Knight beviste, at Superheltefilm kan være mere end "bare" en historie om mænd med masker, er Iron Man beviset på _hvor_ god en rendyrket superheltefilm faktisk kan være. Robert Downey Jr. er perfekt i rollen, og selvom The Green Goblin var en sejere skurk, klarer Jeff Bridges det jo udmærket. Det faktum at filmen blev så stor en succes, at fortsættelsen, der jo ser fantastisk ud, var sikret, gør det kun bedre

10) The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
På mange måder er det en film, der minder mig om Zodiac. Den er måske en tand for lang, men skuespillet er så fabelagtigt. Det er fantastisk at se Brad Pitt spille en afdæmpet rolle, og Casey Affleck beviste her (for mig) at han er andet og mere end en irriterende bifigur i forglemmelige film.
Gravatar

#56 JannikAnd 14 år siden

#54 - Jeg har en ganske dødelig udgivelse fra Scanbox, som jeg købte for mange år siden i Fona 2000.
Gravatar

#57 filmz-Bruce 14 år siden

#52 Ja Songs from the Second Floor virker meget interessant.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 filmz-Bruce 14 år siden

MasterMorten (32) skrev:
#30 - Hvor er Bourne? :D


Bourne Identity er nok tæt på plads 200. Ultimatum en smule længere nede og Supremacy ... well, jeg laver måske engang en top 1000!

bruce (30) skrev:
Skeloboy (33) skrev:
1 - Il Conseguenze dell'Amore - 2004
2 - There Will Be Blood - 2007


Den nægter jeg at tro på ;)


Behold! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#59 jessup 14 år siden

#52 - jeg er selv glad for Guy Maddin og så The Saddest Music in the World på natfilm og for et par år siden også den meget morsomme Men jeg tror det var Premiere der udnævnte the Saddest... til årets dårligste film:)
This is just until June
Gravatar

#60 JannikAnd 14 år siden

#59 - Årets dårligste film!? Godt jeg aldrig har ført om Premiere.

Skriv ny kommentar: