Min top 10 (2000-2009) er præget af at jeg prioriterer underholdning og især storfilm i eventyr og sci-fi genren. Alle genrer og film kan dog i princippet komme på tale, hvis de er velgennemførte. I min bog er der intet som er bare i nærheden af Star Wars og LOTR, men der er kommet en del andre gode film. Her er mit bud i nogenlunde prioriteret orden:
Top 10 1. LOTR 3 2. LOTR 2 3. LOTR 1 4. Star Wars II 5. Star Wars III 6. Gladiator 7. Pirates of the Caribbean 1 8. Harry Potter 1 9. X-Men 10 Batman Begins
Synes Batman Begins er bedre end The Dark Knight, som er lidt overvurderet. Det er en rigtig god film, men historien er ikke nær så god som i "Begins". Dark Knight lever på de meget flotte scener og den glimrende skurk. Jeg har også meget svært ved at tro på at Jokeren kan holde en MEGA-million-by i skak samtidig med at han har hele mafiaen og politistyrken efter sig (nå ja, men der er så mange ting man bare må spille med på når man ser film).
Film som bobler Avatar Phantom of the opera X-Men 2 National Treasure (hører måske ikke til på sådan en liste, men jeg elsker bare den film)
Overvurderede film District 9 Kill Bill Sunshine (fin ind til den kammer fudstændig over i slutningen (sidste halve time) og dermed fuldstændig ødelægger hele filmen.
1. Elephant 2. Lad den rette komme ind 3. Into the Wild 4. City of God 5. Zodiac 6. The Consequenses of Love 7. Donnie Darko 8. The Assassination of Jesse James by Coward Robert Ford 9. Reprise 10. Good Bye Lenin!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Min TOP 10 for årtiet. Må siges at være et godt årti for en masse fede film, bla. LOTR og Avatar!
MIN TOP 10 1: "Avatar"(James Cameron, 2009) - Den bedste film jeg har set EVAR. Mega fede effekter osv. Selvom historien er gammel, synes jeg stadig den er fantastisk 2: "Donnie Darko"(Richard Kelly, 2001) - Overraskende god film, og noget af det bedste, og mest gennemførste skuespil leveret af Jake Gyllenhaal. God historie, og en masse at tænke over mens rulleteksterne kører over skærmen. 3: "The Dark Knight"(Christopher Nolan, 2008) - Er ikke den største Batman-fan, men "The Dark Knight" er den bedste Batman film til dato, efter min mening. God historie, og man kan leve sig ind i det, og så selvfølgelig en legendarisk prestation fra Heath Ledger. 4: "Lord of the Rings Trilogien"(Peter Jackson, 2001-2003) - Helt igennem smukke film. "Lord of the Rings" er og bliver noget af det mest kulte, og legendariske eventyr man nogensinde kan tage på. 5: "Cloverfield"(Matt Reeves, 2008) - Må sige at dette er en af mine absolut yndlingsfilm til dato. Trist at folk bare har set lidt forbi den, da den er mesterlig. Skuespillet er godt, af at det er ukendte skuespillere. Monsteret er godt lavet, og så er det jo en typisk monster-film, men genial! 6: "Star Wars Episode III: Revenge of the Sith"(George Lucas, 2005) - Efter min mening den bedste "Star Wars"-film der er lavet. Elsker den måde den samler hele franchisen. Og så spiller Hayden Christensen sit livs rolle i den film. 7: "Slumdog Millionaire"(Danny Boyle, 2009) - Den film fortjente hver og en af de 8 OSCARS den hev med hjem. Fantastisk film! 8: "Gladiator"(Ridley Scott, 2000) - Mega fed film. Godt skuespil fra Russell Crowe! 9: "Fri os fra det Onde"(Ole Bornedal, 2009) - Fantastisk dansk film! Godt skuespil, og filmet på en hel fantastisk måde. Filmen skaber en mega god stemning pga. de grå farver. Smukt! 10: "Inglourious Basterds"(Quentin Tarantino, 2009) - Elsker stortset alle Tarantino's film, men den her er en af de bedre! Elsker den måde den er lavet på, og så spiller Christoph Waltz pisse godt!
Det var så den TOP 10!
BOBLERE 1: "Julie & Julia"(Nora Ephron, 2009) - Genial "feelgood-film". Elsker virkelig denne film, selvom den det meste af tiden handler om mad. Genial film, som meget gerne må nomineres til en OSCAR. 2: "Planet 51"(Jorge Blanco, 2009) - Genial animationsfilm, som tænker nyt for en gangs skyld! 3: "UP"(Pete Docter, 2009) - Genial og sød animationsfilm fra Pixar. 4: "Burn After Reading"(Ethan og Joel Coen, 2008) - Genial film. Ikke mere at sige end, SE DEN!
#61 Lord Beef Jerky 14 år siden
#62 jessup 14 år siden
http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=28853
#63 JannikAnd 14 år siden
#64 jessup 14 år siden
#65 filmkorn.dk 14 år siden
2. Inglourious Basterds - 2009
3. The Mist - 2007
4. A Serious Man - 2009
5. Adaptation (Orkidé-tyven) - 2002
6. In Bruges - 2008
7. Donnie Darko - 2001
8. Moulin Rouge! - 2001
9. Sin City - 2005
10. City of God - 2003
#66 RasmusFL 14 år siden
15. Amores Perros (må være én af filmhistoriens bedste debutfilm)
14. Zodiac (grundig, gennemført og umådeligt medrivende)
13. Kode ukendt (Hanekes finest hour - et mesterstykke ud i menneskepsykologi og samfundsskildring)
12. Irreversible (modbydeligt og ærligt - på flere planer en rystende film)
11. Elephant, Gerry, Paranoid Park (Gus Van Sants tre hovedværker - ligeværdigt fantastiske og uforglemmelige)
10. The Wrestler (smuk fortælling mesterligt fortalt)
9. Evigt solskin i et pletfrit sind (et wake-up call til opfindsomheden i morderne film, og med de helhjertede følelser i forreste gelled)
8. 25th Hour (menneskerdramaer leveres ikke meget mere rammende og intenst end det her)
7. There Will Be Blood (amerika-mytologi med skingre violiner - overlegent på alle fronter)
6. Requiem for a Dream (Darren Aronofskys mesterværk og hvilket et)
5. Synecdoche, New York (Kaufman tager skridtet videre, nu helt ind hvor vi aldrig troede han skulle nå)
4. Sunshine (Rytmisk, levende, berusende smuk)
3. Cloverfield (En frygtløs film - og bare vent, den bliver en klassiker)
2. The Dark Knight (En på alle måder overvældende film, selv efter 7.- 8. gensyn)
1. Lost In Translation (Jeg elsker den af hele, hele mit hjerte)
#67 MystiskeMox 14 år siden
Top 10
1. LOTR 3
2. LOTR 2
3. LOTR 1
4. Star Wars II
5. Star Wars III
6. Gladiator
7. Pirates of the Caribbean 1
8. Harry Potter 1
9. X-Men
10 Batman Begins
Synes Batman Begins er bedre end The Dark Knight, som er lidt overvurderet. Det er en rigtig god film, men historien er ikke nær så god som i "Begins". Dark Knight lever på de meget flotte scener og den glimrende skurk. Jeg har også meget svært ved at tro på at Jokeren kan holde en MEGA-million-by i skak samtidig med at han har hele mafiaen og politistyrken efter sig (nå ja, men der er så mange ting man bare må spille med på når man ser film).
Film som bobler
Phantom of the opera
X-Men 2
National Treasure (hører måske ikke til på sådan en liste, men jeg elsker bare den film)
Overvurderede film
District 9
Kill Bill
Sunshine (fin ind til den kammer fudstændig over i slutningen (sidste halve time) og dermed fuldstændig ødelægger hele filmen.
#68 Kruse 14 år siden
2. Lad den rette komme ind
3. Into the Wild
4. City of God
5. Zodiac
6. The Consequenses of Love
7. Donnie Darko
8. The Assassination of Jesse James by Coward Robert Ford
9. Reprise
10. Good Bye Lenin!
#69 finn12 14 år siden
MIN TOP 10
1: "Avatar" (James Cameron, 2009) - Den bedste film jeg har set EVAR. Mega fede effekter osv. Selvom historien er gammel, synes jeg stadig den er fantastisk
2: "Donnie Darko" (Richard Kelly, 2001) - Overraskende god film, og noget af det bedste, og mest gennemførste skuespil leveret af Jake Gyllenhaal. God historie, og en masse at tænke over mens rulleteksterne kører over skærmen.
3: "The Dark Knight" (Christopher Nolan, 2008) - Er ikke den største Batman-fan, men "The Dark Knight" er den bedste Batman film til dato, efter min mening. God historie, og man kan leve sig ind i det, og så selvfølgelig en legendarisk prestation fra Heath Ledger.
4: "Lord of the Rings Trilogien" (Peter Jackson, 2001-2003) - Helt igennem smukke film. "Lord of the Rings" er og bliver noget af det mest kulte, og legendariske eventyr man nogensinde kan tage på.
5: "Cloverfield" (Matt Reeves, 2008) - Må sige at dette er en af mine absolut yndlingsfilm til dato. Trist at folk bare har set lidt forbi den, da den er mesterlig. Skuespillet er godt, af at det er ukendte skuespillere. Monsteret er godt lavet, og så er det jo en typisk monster-film, men genial!
6: "Star Wars Episode III: Revenge of the Sith" (George Lucas, 2005) - Efter min mening den bedste "Star Wars"-film der er lavet. Elsker den måde den samler hele franchisen. Og så spiller Hayden Christensen sit livs rolle i den film.
7: "Slumdog Millionaire" (Danny Boyle, 2009) - Den film fortjente hver og en af de 8 OSCARS den hev med hjem. Fantastisk film!
8: "Gladiator" (Ridley Scott, 2000) - Mega fed film. Godt skuespil fra Russell Crowe!
9: "Fri os fra det Onde" (Ole Bornedal, 2009) - Fantastisk dansk film! Godt skuespil, og filmet på en hel fantastisk måde. Filmen skaber en mega god stemning pga. de grå farver. Smukt!
10: "Inglourious Basterds" (Quentin Tarantino, 2009) - Elsker stortset alle Tarantino's film, men den her er en af de bedre! Elsker den måde den er lavet på, og så spiller Christoph Waltz pisse godt!
Det var så den TOP 10!
BOBLERE
1: "Julie & Julia" (Nora Ephron, 2009) - Genial "feelgood-film". Elsker virkelig denne film, selvom den det meste af tiden handler om mad. Genial film, som meget gerne må nomineres til en OSCAR.
2: "Planet 51" (Jorge Blanco, 2009) - Genial animationsfilm, som tænker nyt for en gangs skyld!
3: "UP" (Pete Docter, 2009) - Genial og sød animationsfilm fra Pixar.
4: "Burn After Reading" (Ethan og Joel Coen, 2008) - Genial film. Ikke mere at sige end, SE DEN!
#70 Skeloboy 14 år siden