Gravatar

#71 MMB 14 år siden

"Den film fortjente hver og en af de 8 OSCARS den hev med hjem. Fantastisk film!"

Alligevel har du The Dark Knight højere, og den er fra samme år. ;)
Gravatar

#72 filmz-Bruce 14 år siden

#68 Rigtig god top 10!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#73 Kruse 14 år siden

#72: Mange tak :)

Og tak for din anbefaling/kampagne for "The Consequenses of Love". Havde det ikke været for din store lovprisning, havde jeg nok ikke fået set denne perle :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#74 filmz-Bruce 14 år siden

#73 Sagde du ... perle? ;)

Well, I'm just the messenger. Jeg kan huske det var DVDTimes, som oplyste mig om filmens tilstedeværelse :) Nu vil jeg blot håbe, at den får en blu-ray udgivelse. Det fortjener den fantastiske billedside.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#75 filmz-Is 14 år siden

1. The Dark Knight
2. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
3. A Beautiful Mind
4. Batman Begins
5. Gladiator
6. Oldboy
7. The Departed
8. The Lord of the Rings: The Return of the King
9. The Lord of the Rings: The Two Towers
10. Black Hawk Down
Gravatar

#76 Herrguth 14 år siden

1. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (2001)
2. El Laberinto del Fauno (2006)
3. Almost Famous (2000)
4. Closer (2004)
5. Up (2009)
6. Juno (2007)
7. Dogville (2003)
8. Donnie Darko (2001)
9. Slumdog Millionaire (2008)
10. Kill Bill 1 + 2 (2003/2004)

Og hvis jeg nu ikke skulle have begrænset mig til 10 placeringer:

11. Wall-E (2008)
12. Lord of the Rings (2001-2003)
13. Before Sunset (2004)
14. Little Miss Sunshine (2006)
15. Across the Universe (2007)
16. Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)
17. Hedwig & The Angry Inch (2001)
18. Rent (2005)
19. Finding Nemo (2003)
20. House of Sand and Fog (2003)
21. Cloverfield (2008)
22. My date with Drew (2004)
23. Clerks II (2006)
24. Monsters Inc. (2001)
25. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Gravatar

#77 filmz-jonasgr 14 år siden

Det var da dejligt at se Juno og Closer på en liste. Det er ikke så ofte, men begge film er jeg også meget begejstret for.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#78 Slettet Bruger [1989553363] 14 år siden

Min liste i tilfældig rækkefølge:

El espinazo del diablo
Sen to Chihiro no kamikakushi
Fellowship of The Ring
Kill Bill vol. 1
Eternal Sunshine of The Spotless Mind
Sin City
El laberinto del fauno
Bridge to Terabithia
The Dark Knight

Lige ved at få en plads: Wall-E
Gravatar

#79 Herrguth 14 år siden

#78 Hvor godt at se Bridge to Terabithia. En meget overset film.
Gravatar

#80 filmkorn.dk 14 år siden

1. Atonement (Soning) - 2007
En smuk tragedie uden sidestykke. De to hovedrolleindehavere er magiske og det samme er historien, der bliver bedre og bedre for hvert gensyn. En film fyldt med følelser uden at det kammer over. Fremragende filmatisering af Ian McEwans bog. Det har ikke været nogen nem opgave, men det er forbilledligt løst.

2. Inglourious Basterds - 2009
Anden Verdenskrig vendes på hovedet og krydres med fornem dialog og eminent skuespil. Der leges med filmmediet på alle leder og kanter uden at det bliver søgt eller prætentiøst. Tarantinos bedste. Christoph Waltz er fænomenal som sofistikeret tysk nazist.

3. The Mist - 2007
En hyldest til 1950'ernes mange skrækfilm og en fremragende allegori over den frygt der hviler i mennesket, og som er med til at styre vores handlinger og valg - splittelsen mellem religion og fornuft. Aktuel som bare fanden, hvis man kan se ud over filmens umiddelbare handling. Slutningen er kompromisløs og det perfekte punktum på en perfekt film.

4. A Serious Man - 2009
Coen-brødrenes smalleste, men samtidig også mest vægtige. Det er minimalisme med tyngde pakket ind i et perfektionistisk billedsprog. En film der stiller alle de rigtige spørgsmål. Er livet meningsløst?

5. Adaptation (Orkidé-tyven) - 2002
Skæv som bare fanden, meta som bare fanden, genial som bare fanden. Spike Jonze og Charlie Kauffman når nye højder. Nicholas Cage leverer samtidig en af sine bedste præstationer nogensinde, imens Chris Cooper stjæler, hver eneste scene han er med i. Filmen konkurrerer med 'No Country for Old Men' om den mest kiksede mandlige frisure i Hollywoods historie.

6. In Bruges - 2008
En lille film der lever for sin historie og sine karakterer. Det er grotesk, det er smukt, det er rørende og det er morsomt. Dantes Inferno i Brugge med eminent skuespil. Tåler utallige gensyn, så man kan fange de mange detaljer. Carter Burwell har samtidig skrevet årtiets smukkeste filmmusik.

7. Donnie Darko - 2001
Hypnotisk er det ord der beskriver denne film bedst. Handlingen er kringlet, og jeg er stadig ikke helt sikker på, at jeg forstår det hele, men hvad gør det, når det hele går lige i mellemgulvet. Handling, billeder, musik og lydeffekter går op i en højere enhed. En af de mest originale fortællinger fra dette årti.

8. Moulin Rouge! - 2001
Filmen efterlod mig åndeløs. Så fuld af skønhed, smerte, indlevelse og ikke mindst god musik. En film der lever og ånder for sin historie og sine karakterer.

9. Sin City - 2005
Fremragende, provokerende, poetisk og blodig. Sin City er den nye reference til fremtidige tegnseriefilmatiseringer.

10. Swimmingpool - 2003
Virkelighed og fiktion smelter sammen i en historie om mord, sex og undertrykte følelser. Forførende film der fungerer på flere planer. Den er stemningsfuld og mystisk og efterlader tilskueren i en tilstand af forundring og beundring i lang tid efter, den er slut. En overset lille perle.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: