Gravatar

#1 gi-jones 19 år siden

Som lovet tidligere er hermed en kort anmeldelse af min splinternye Extended Edition af King Kong.

Min mening om filmen i sin oprindelige form var, og er fortsat, at det er det bedste remake nogensinde lavet, og en intet mindre en genial film. Således var det naturligvis svært at på nogen måde at blive skuffet over udgivelsen, men jeg har trods alt valgt at vente et helt smertefuldt år (hvor den regulære 2-disc udgave vel at mærke har stået på hylderne) med at købe den, til denne nye udgave kom.

Boksen i sig selv er ikke noget stort - en ganske almindelig dobbeltpakning, med papcover, men det interesserer mig så heller ikke voldsomt. I første omgang har jeg kun været igennem selve filmen, da ekstramaterialet kræver en god eftermiddag så vidt jeg kan vurdere.

Filmen er naturligvis så smuk som altid, og transfer og lyd (ingen DTS) er som det skal være. Det som i virkeligheden er interessant er naturligvis de "extendede" scener, vi er blevet lovet, og det skal siges med det samme, at hvis man forventer noget tilsvarende de kæmpestore LOTR udgivelser så bliver man nok skuffet. Der er højst tale om en håndfuld ekstra scener, hvor visse af dem er lidt ligegyldige (dog intet der på nogen måde ødelægger oplevelsen). En enkelt scene med en ny gnaven dino er det blevet til og lidt ekstra geil i slutningen. Dog er det blevet til en ret fed scene, hvor vi dels får lidt mere monsteraction (det kan så diskuteres om det er nødvendigt) og dels en uddybning af Jack Blacks karakter.

Men som sagt; ikke nødvendigvis en epokegørende udvikling af filmen, men i mine øjne var det heller ikke nødvendigt. Jeg har primært ventet den lange tid for ekstramaterialets skyld, så det vil jeg se frem en af de nærmeste dage.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: