Gravatar

#61 filmz-Bruce 19 år siden

#60 Tja det var nu deres psykiske sindstilstand til fare for andre og ikke fysiske kendetegn jeg refererede til med en DNA bombe. Etnicitet, hudfarve etc. er jeg ret ligeglad med :) Men jeg er da ked af den diskrimination jeg er udsat for, ved kontakt med kønne arabiske kvinder.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

#62 19 år siden

61: Jeg tror desværre ikke at fundamentalisme er DNA-bestemt.
:-( & :-)
Gravatar

#63 filmz-Bruce 19 år siden

#62 Det ved jeg, men hypotetisk ville det være en gave til menneskeheden, hvis fundamentalisme i defcon 3 tilstand, kunne determineres og elimineres på denne vis :)
Gravatar

#64 filmz-grev_michal 19 år siden

hvem er abu laban ? nå pyt, men som de andre siger bare han tager de andre muslimer med :-)
Gravatar

#65 filmz-Ikonoklast 19 år siden

Jessup: Du ligger ikke meget tro i evolutionen. Mener du virkelig at mennesker fra Egypten, Argentina og Tibet er ens? Selvfølgelig er der forskel, for vi har tilpasset os gennem tusinder af år, efter det miljø vi lever i.

Bare i de Nordeuropæiske lande er der stor forskel. Glem hudfarve et øjeblik, dette er kun en lille del i alt det, som er foskelligt. Vi tilhører den Nord Germanske race. Og den kan deles op i flere forskellige sub-racer, f.eks. Borreby, Hallstatt, Brünn, Trønder osv.

Måske du skulle google lidt? Viden er sundt.
Gravatar

#66 filmz-Kadann 19 år siden

#65 -

Men kan du så forklare hvad faren ved at blande folk fra forskellige dele af verden er, ud fra et biologisk synspunkt?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#67 Kalle Ferm 19 år siden

Og hvorfor er forskellighed pr. definition negativt? Er det ikke kulturelt hovmod at påstå at én bestemt kultur er bedre end den anden?

Jeg har fx selv været i Afrika adskillige gange - og har lært utroligt meget af mine afrikanske venner. Det er ikke alt jeg vil tage uhildet - men meget kan vi lære af dem. Det kunne fx være: gæstfrihed, familieansvar, imødekommenhed, optimisme og meget mere. De kan omvendt også lære meget af os.

Det har beriget mit liv ufatteligt meget at møde anderledes tænkende. :-) Måske du også kunne blive beriget på den måde?
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#68 filmz-Bruce 19 år siden

Vi har masser at lære af andre kulturer og endda værdier som HAR været en stor del af dansk kultur, men som blev tydeligt reduceret i efterslæbet af 68' revolu/genera-tionen. Mange af dem nævner Kalle.

Dagligt oplever jeg "på gaden", hvad jeg vil kalde ufattelig dårlig opførsel og mangel på pli. Og det fra danskere, såvel som "nydanskere" (forfærdelig udtryk!).

Vore grundlæggende værdier, vort demokrati og deraf udspringende samfund skal vi være stolte af også vor historie, men intet af dette er biologisk eller racebetinget. Tror man det, så burde man udskifte 1930'er bøgerne med nutidens. En sort, rød, gul eller pink person, kan lære om og udleve moralske, etiske og demokratiske principper ligeså vel som en hvid.

#69 19 år siden

68: Ja, 'nydanskere'er et sindsygt ord, der kun bruges af syge selvudslettende landsforrædere.

Nu kommer et lille eventyr:

Først kaldte vi dem 'fremmedarbejdere'. Så begyndte de at stikke med kniv. På den måde blev 'fremmedarbejder' med rette et skældsord. Nu må i ikke kalde os fremmedarbejdere mere, sagde de, for det er et skældsord, og hvis man siger det er man en fucking racist. Selvom de selv havde gjort sig fortjent dertil, føjede danskerne dem og sagde:

Okay, i får et nyt og ubesudlet navn. I kan få lov at hedde 'gæstearbejdere'. Så stak deres børn lidt mere med kniv. På den måde blev 'gæstearbejder' med rette et skældsord. Nu må i ikke kalde os gæstearbejdere mere, sagde deres børn, for det er et skældsord, og hvis man siger det er man en fucking racist. Selvom de selv havde gjort sig fortjent til dertil, føjede danskerne dem og sagde:

Dén går ikke, i får et nyt og ubesudlet navn. I kan få lov at hedde 'andengenerationsindvandrere'. Så stak lidt mere med kniv. På den måde blev 'andengenerationsindvandrer' med rette et skældsord. Nu må i ikke kalde os andengenerationsindvandrere mere, sagde de, for det er et skældsord, og hvis man siger det er man en fucking racist. Selvom de selv havde gjort sig fortjent til dertil, føjede danskerne dem og sagde:

Aaaaaaaaalrightythen, i får et nyt og ubesudlet navn. I kan få lov at hedde 'folk af anden etnisk herkomst'. Så stak de lidt mere med kniv. På den måde blev 'folk af anden etnisk herkomst' med rette et skældsord. Nu må i ikke kalde os folk af anden etnisk herkomst mere, sagde de, for det er et skældsord, og hvis man siger det er man en fucking racist. Selvom de selv havde gjort sig fortjent til dertil, føjede danskerne dem og sagde:

Det er synd for jer, så i får et nyt og ubesudlet navn. I kan få lov at hedde 'tosprogede', selvom ordet er komplet misvisende, for I gider jo ikke lære at tale dansk men vil hellere leve i lukkede enklaver blandt jeres egne, som i kun forlader, når i har lyst til at stikke med kniv. Så stak de lidt mere med kniv. På den måde blev 'tosproget' med rette et skældsord. Nu må i ikke kalde os tosprogede mere, sagde de, for det er et skældsord, og hvis man siger det er man en fucking racist. Selvom de selv havde gjort sig fortjent til dertil, føjede danskerne dem og sagde:

Det kan vi sørme godt se det ufede i. I får et nyt og ubesudlet navn. I kan få lov at hedde 'nydanskere', selvom ordet er komplet misvisende, for I er jo ikke interesserede i at blive integrerede og dermed blive danske. Så stak de lidt mere med kniv. På den måde blev 'nydansker' med rette et skældsord. Nu må i ikke kalde os nydanskere mere, siger de inden længe, for det er et skældsord, og hvis man siger det er man en fucking racist. Selvom de selv har gjort sig fortjent til dertil, vil danskerne føje dem og sige:

Det er synd for jer, så i får et nyt og ubesudlet navn. I kan få lov at hedde 'grøn alpeost'... o.s.v. o.s.v.
Gravatar

#70 davenport 19 år siden

Jeg synes at Ikonoklast indlæg tangere facisme en smule, men på den anden side vil jeg ikke erklære mig ganske uenig, trods ekstremismen.
Jeg kan godt følge det med forskel på kulturer, for vi er ikke ens, og bliver det ikke. Jeg bliver heller ikke muhamedaner af at flytte til Saudi-Arabien (fangede i Glistrup-ordet? ;)

Problemet er, at vi i Europa snart oplever en tilstand som før 2. Verdenskrig. Det jeg synes der er vigtigt at se på, er tilstanden i Tyskland, hvor invandrene får mange flere børn end tyskerne, hvilket betyder, at der ikke er flere tyskere tilbage om 100 år. Det finder den tyske befolkning sig ikke i, og der kommer et opgør, vær sikker på det.
Tilstanden i Danmark er ikke ligeså slem, men vi skal passe på, at det ikke sker.
Jeg mener helt ærligt ikke at indvandere skal have så meget magt og så meget at skulle have sagt. Jeg er heller ikke for politikere som Khader osv. fordi jeg synes, at hvis de vil føre politik, så gør det i Libanon eller et af de andre steder, der faktisk trænger til en revolutionerende tankegang.
Det gør måske indvandrene til en slags 2. rangs borgere, men det må i bund og grund være vores land, det her. Det er jo ikke "lille Burkina-Faso", selvom man nogle gange skulle tro det.
Jeg går ind for at hjælpe de der trænger til det, og det går mit arbejde tildels ud på, og det er ikke farvet af holdninger, men en glæde ved at hjælpe mennesker i nød.
Men dem der har et udemærket land at rejse hjem til, skal da gøre det. Vi spytter jo en masse penge i ulandshjælp, men der skal også være mennesker i de lande, der modtager vores hjælp. Det hjælper ikke de allesammen bor i Europa.

Håber ikke jeg lyder alt for racistisk, for det er ikke min intention overhovedet.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: