Det er egentlig mest et spørgsmål til admins... Ofte så ændrer I de indsendte nyheder inden godkendelse. Nogle gange kan jeg såmænd godt forstå det, da det jo ikke altid er sproglige perler der bliver indsendt, men i fx. den nyhed jeg netop har indsendt om "Lad de små børn..." har I rettet i alle titler så alle ord starter med stort bogstav. Det er jo forkert dansk og ihvertfald ikke rigtigt i forhold til de officielle titler, der jo er skrevet anderledes. Det er ikke brok eller noget som helst, men jeg syntes da det er lidt sært :-/
Det er måske lidt sært, da det er ikke helt korrekt dansk, men da vi har lige fra begyndelsen har skrevet titlerne med stort, så derfor fortsætter vi på denne måde for at holde en vis kontinuitet i vores titelkartotek.
#2 Jo, på dansk vil jeg mene at det er forkert. Det er korrekt på engelsk. Det ses også tydeligt alle steder hvor titler angives officielt. De danske er med små og de engelske med store.
#3+#4: Ok. Kontinuitet er altid godt :-) Jeg syntes dog ikke det ser bedre ud. IMHO er det dårligt dansk, men jeg kan også blive irriteret over folk der ikke starter deres sætninger med stort bogstav. :-) Jeg syntes under alle omstændigheder at man bør respektere det oprindelige, hvor grimt eller forkert det end er. Jeg sidder og prøver at komme med et godt eksempel, men kan ikke lige hitte et. :-/
For at gøre dit eksempel rigtigt godt så dukker "filmz.dk - film > ringenes herre: kongen vender tilbage" op på side 1 ;-) Jeg syntes det virker meget blandet, men hvis jeg skal være helt ærligt så er der en overvejende del "Kongen vender tilbage". Det sagt så gider jeg ikke sidde og lave en statistisk analyse og det var vel heller ikke det du mente. Er det et argument eller en undskyldning? Jeg syntes bare argumenterne taler imod - det er forkert og det var ikke hvad filmskaberne havde tænkt. Ja, måske er det en ubetydelig detalje.
Som sagt, det er slet ikke brok, men blot lidt åben debat. Kunne jo være det slet ikke var "bevidst" at I gør som I gør.
Duu har også ret i det sidste: det er ikke noget vi har tænkt synderligt over. Den ene skribent har skrevet det ene og den anden skribent har skrevet det andet.
Men det er faktisk godt at du bringer det op - vi vil da tage en diskussion om det i redaktionen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Dette har ikke så meget med emnet at gøre, men da det lader til at der er nogen admins der læser her, vil jeg lige sige at filmz.dks nyheder på axelmusic.dk ikke kan ses og ikke har kunne det de sidste par dage
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Var det iøvrigt en idé at give brugerne mulighed for at hjælpe ved valg af billeder til nyheder? Det må vel gøre godkendelses arbejdet nemmere. Jeg kan godt se at det ikke er nogen helt simpel sag, men syntes det er værd at tænke over.
#1 Thorsby 21 år siden
Ofte så ændrer I de indsendte nyheder inden godkendelse. Nogle gange kan jeg såmænd godt forstå det, da det jo ikke altid er sproglige perler der bliver indsendt, men i fx. den nyhed jeg netop har indsendt om "Lad de små børn..." har I rettet i alle titler så alle ord starter med stort bogstav. Det er jo forkert dansk og ihvertfald ikke rigtigt i forhold til de officielle titler, der jo er skrevet anderledes. Det er ikke brok eller noget som helst, men jeg syntes da det er lidt sært :-/
#2 filmz-Alex De Large 21 år siden
#3 Michael Andersen 21 år siden
#4 chandler75 21 år siden
#5 Thorsby 21 år siden
#3+#4: Ok. Kontinuitet er altid godt :-) Jeg syntes dog ikke det ser bedre ud. IMHO er det dårligt dansk, men jeg kan også blive irriteret over folk der ikke starter deres sætninger med stort bogstav. :-)
Jeg syntes under alle omstændigheder at man bør respektere det oprindelige, hvor grimt eller forkert det end er. Jeg sidder og prøver at komme med et godt eksempel, men kan ikke lige hitte et. :-/
#6 chandler75 21 år siden
Prøv fx. at søg på "Kongen Vender Tilbage" på Google...
#7 Thorsby 21 år siden
Jeg syntes det virker meget blandet, men hvis jeg skal være helt ærligt så er der en overvejende del "Kongen vender tilbage". Det sagt så gider jeg ikke sidde og lave en statistisk analyse og det var vel heller ikke det du mente. Er det et argument eller en undskyldning?
Jeg syntes bare argumenterne taler imod - det er forkert og det var ikke hvad filmskaberne havde tænkt. Ja, måske er det en ubetydelig detalje.
Som sagt, det er slet ikke brok, men blot lidt åben debat. Kunne jo være det slet ikke var "bevidst" at I gør som I gør.
#8 chandler75 21 år siden
Men det er faktisk godt at du bringer det op - vi vil da tage en diskussion om det i redaktionen.
#9 lagoni 21 år siden
#10 Thorsby 21 år siden
Var det iøvrigt en idé at give brugerne mulighed for at hjælpe ved valg af billeder til nyheder? Det må vel gøre godkendelses arbejdet nemmere. Jeg kan godt se at det ikke er nogen helt simpel sag, men syntes det er værd at tænke over.