#7 Er jeg den eneste her i forummet der synes at Edderkoppen er alt for undervurderet, og slet ikke fik det seertal som den havde fortjent...Genial serie
#20 Ej seriøst, så tror jeg nok at vi kører en ny "Bedste Star Wars-film" poll når "Episode III" har haft premiere.
#21 "Edderkoppen" var mindst 10 gange bedre end den 10 gange så populære "Kroniken". Den havde en ret fed stemning, og så var det også den eneste danske serie siden "Riget" hvor jeg glædede mig til hvert afsnit.
"Edderkoppen" var en serie jeg glædede mig til og ville ønske jeg have kunne lide, men den skuffede fælt.
Fed stemning? Snarere et kiksede forsøg på at lave en dansk crime-noir serie... Det hele lignede en stor (dårlig) kulisse. Skuespillerne blev kastet ud i roller som de ikke var vant til - og ikke kunne - spille. Hovedpersonen kunne ikke engang finde ud af at have en cigaret hængende i mundvigen!
"Krøninken" er ikke perfekt, men når den fungerer (mest i forbindelse med de politiske/forretningsmæssige periodeaspekter), fungerer den rigtig godt.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#23 Ret fed stemning! :) Nej, jeg synes at de 6 millioner som hvert afsnit kostede, var givet rigtigt godt ud. Specielt nattescenerne i Københavns gader var stemningsfulde.
At skuespillerne blev kastet ud i roller som de ikke var vant til, var faktisk noget af det jeg syntes bedst om. Før serien hadede jeg mere eller mindre folk som Lars Mikkelsen og Lars Bom, men synes at det var forfriskende at se at de også kunne spille andet.
Jeg vil da også sige at "Edderkoppen" heller ikke var perfekt, men i det mindste var den ikke så fucking finpoleret og forudsigelig som de fleste andre danske serier (heriblandt "Krøniken").
Kan vi ikke få en afstemning om noget, der IKKE har med alle de overhypede film at gøre?
Dette inkluderer (men er ikke begrænset til) bl.a. Star Wars, Matrix, Lord of the Rings, Indiana Jones, The Pink Panther etc.
Hvad med en afstemning om bedste film fra før 1960? Bedste film med James Dean? Dårligste film i SciFi-genren (Plan9 from Outer Space f.eks.)? Bedste skuespiller(inde) i uvant rolle?
Noget der ligger uden for mainstream ville være en dejlig afveksling.
#21 bobber 21 år siden
Er jeg den eneste her i forummet der synes at Edderkoppen er alt for undervurderet, og slet ikke fik det seertal som den havde fortjent...Genial serie
#22 Michael Andersen 21 år siden
#21 "Edderkoppen" var mindst 10 gange bedre end den 10 gange så populære "Kroniken". Den havde en ret fed stemning, og så var det også den eneste danske serie siden "Riget" hvor jeg glædede mig til hvert afsnit.
#23 chandler75 21 år siden
Fed stemning? Snarere et kiksede forsøg på at lave en dansk crime-noir serie... Det hele lignede en stor (dårlig) kulisse. Skuespillerne blev kastet ud i roller som de ikke var vant til - og ikke kunne - spille. Hovedpersonen kunne ikke engang finde ud af at have en cigaret hængende i mundvigen!
"Krøninken" er ikke perfekt, men når den fungerer (mest i forbindelse med de politiske/forretningsmæssige periodeaspekter), fungerer den rigtig godt.
#24 SpielbergFreak 21 år siden
Men kongen er MATADOR!!! Man ikke dansker før man har set den!;-)
#25 Michael Andersen 21 år siden
Ret fed stemning! :) Nej, jeg synes at de 6 millioner som hvert afsnit kostede, var givet rigtigt godt ud. Specielt nattescenerne i Københavns gader var stemningsfulde.
At skuespillerne blev kastet ud i roller som de ikke var vant til, var faktisk noget af det jeg syntes bedst om. Før serien hadede jeg mere eller mindre folk som Lars Mikkelsen og Lars Bom, men synes at det var forfriskende at se at de også kunne spille andet.
Jeg vil da også sige at "Edderkoppen" heller ikke var perfekt, men i det mindste var den ikke så fucking finpoleret og forudsigelig som de fleste andre danske serier (heriblandt "Krøniken").
#26 filmz-maban 21 år siden
#27 filmz-Kadann 21 år siden
Enig mht. Matador. Jeg er bare skuffet over kvaliteten på DVD-udgivelsen.
#28 filmz-Martin Schou 21 år siden
Dette inkluderer (men er ikke begrænset til) bl.a. Star Wars, Matrix, Lord of the Rings, Indiana Jones, The Pink Panther etc.
Hvad med en afstemning om bedste film fra før 1960?
Bedste film med James Dean?
Dårligste film i SciFi-genren (Plan9 from Outer Space f.eks.)?
Bedste skuespiller(inde) i uvant rolle?
Noget der ligger uden for mainstream ville være en dejlig afveksling.
#29 filt 21 år siden
#30 dyg 21 år siden