5: Jeg har selv en håndfuld mio. stående dér lige nu. Men man skal ikke stikke sig selv blår i øjnene; det er bestemt ikke en givtig langtidsinvestering:
5% p.a. efter topskat = 2%. Det er et s'gu et stykke bagefter den almindelige prisudvikling på fx. fødevarer. Du taber altså populært sagt købekraft til din mælk og leverpostej ved at have dine skillinger i "den lyserøde sparegris". Det er fint i et stykke tid, men hvis man er meget risiko-nervøs, så er obligationer altså en bedre vej. Over en længere periode er en bred aktieinvestering med stor sikkerhed også væsentlig mere afkast-givende, hvis man kan abstrahere for konkrete nedgangstider og ikke har behov for at kunne gå i cash når som helst.
8: Ja, jeg dunkede også en ½ liter Ben & Jerry's i går.
#11 gi-jones 18 år siden
#12 davenport 18 år siden
Dagsorden:
1) Hvordan bliver vi rige hurtigt?
2) Evt.
#13 loki 18 år siden
#14 filmz-DocDoom 18 år siden
5% p.a. efter topskat = 2%. Det er et s'gu et stykke bagefter den almindelige prisudvikling på fx. fødevarer. Du taber altså populært sagt købekraft til din mælk og leverpostej ved at have dine skillinger i "den lyserøde sparegris". Det er fint i et stykke tid, men hvis man er meget risiko-nervøs, så er obligationer altså en bedre vej. Over en længere periode er en bred aktieinvestering med stor sikkerhed også væsentlig mere afkast-givende, hvis man kan abstrahere for konkrete nedgangstider og ikke har behov for at kunne gå i cash når som helst.
8: Ja, jeg dunkede også en ½ liter Ben & Jerry's i går.
#15 filmz-saku 18 år siden
koebte den med cookie dough og det var da fint nok indtil man ramler ind i et "chokoladestykke" som viser sig at vaere vekao af den billigste slags.
fy for satan.
skammeligt at man skal betale dobbelt og saa ende med discount lort.
#16 filmz-DocDoom 18 år siden
#17 filmz-CZi 18 år siden