Jeg skal lige høre om hovedreglen er at hvis ting bliver sendt fra EU f.eks. England og andre steder, er det = zero told, eller hvo'en hænger det sammen.
nogen gange har amazon.co.uk interessante udgivelser og skal bare lige vide om man skal vælge at prisen ikke skal skrives på pakken, eller om der ingen fare er når det bliver sendt fra uk af ?
jeg roder nemlig altid rundt i det så heller lige spørge for at være på den sikre side. 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
der bliver ikke opkrævet told for vare der er solgt inden for EU. Vær dog opmærksom på at hvis en virksomhed har handel med danske kunder for over ca. 300.000 kr. om året så skal de opkræve dansk moms.
For at svare direkte på dit spørgsmål, så er der ingen fare for told hos amazon.co.uk, men husk på at de opkræver dansk momssats.
Som #2 også siger, så bliver der ikke opkrævet told indenfor EU, men sælger skal opkræve modtagerlandets (=DK) moms, hvis de sælger for over 300.000,- kr. om året til danskere, og det gør amazon.
Det bliver i øvrigt under selve købsprocessen oplyst præcis hvor meget du skal betale for din ordre, og det beløb holder så stik.
#1-3 Det er derfor, det godt kan betale sig at få sine ting sendt via Sverige (altså hvis det er bøger), da deres bogmoms er sølle 9%.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#6 & 7: Jeg har også handlet hos amazon.co.uk et par gange. De lægger ganske rigtigt dansk moms på varerne. Som jeg forstår det, ganges prisen med ca. 1,07. Priserne på siden er med engelske moms, altså 17 %. Den danske moms er som bekendt 25%. Forskellen (udtrykt som faktor) er derfor 1,25/1,17 = 1,07.
#1 elwood 20 år siden
nogen gange har amazon.co.uk interessante udgivelser og skal bare lige vide om man skal vælge at prisen ikke skal skrives på pakken, eller om der ingen fare er når det bliver sendt fra uk af ?
jeg roder nemlig altid rundt i det så heller lige spørge for at være på den sikre side. 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2 Scherlund 20 år siden
For at svare direkte på dit spørgsmål, så er der ingen fare for told hos amazon.co.uk, men husk på at de opkræver dansk momssats.
#3 myggen 20 år siden
Det bliver i øvrigt under selve købsprocessen oplyst præcis hvor meget du skal betale for din ordre, og det beløb holder så stik.
#4 cyberzed 20 år siden
#5 filmz-yoshimura 20 år siden
#6 myggen 20 år siden
#5: Hvordan får man dem sendt via Sverige ? Det kræver vel, at man kender nogen med svensk adresse man kan få sendt den til ?
#7 cyberzed 20 år siden
#8 20 år siden
Jeg har også handlet hos amazon.co.uk et par gange. De lægger ganske rigtigt dansk moms på varerne. Som jeg forstår det, ganges prisen med ca. 1,07. Priserne på siden er med engelske moms, altså 17 %. Den danske moms er som bekendt 25%. Forskellen (udtrykt som faktor) er derfor 1,25/1,17 = 1,07.
#9 myggen 20 år siden