Min første BD-afspiller er ved at stå af, så jeg skal have fundt en ny og kunne godt bruge nogle anbefalinger.
Umiddelbart er kravene, at den skal:
- Have indbygget Wi-Fi - Være af rimelig kvalitet hardware-mæssigt, så den f.eks. ikke larmer, når den kører - Kunne afspille reg. 1 dvd, evt. vha. hack. - Helst under 2.000 kr. - Helst 3D
Desuden må den gerne se lidt pæn og stilet ud. Hvis det kan være en Sony, vil det også være fint, da jeg har en eller anden (sikkert gammedags) forestilling om, at den så fungerer mere oprimalt med mit tv, der også er Sony.
Dog kan jeg ikke umiddelbart finde en hack til den, der kan gøre den dvd-kodefri, men det virker også, som om det bliver sværere og sværere at finde disse hacks af en eller anden grund.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
# 4 Tak for tippet - den ser bestemt interessant ud! Elgiganten har den 500 kr. billigere, men det giver jeg gerne ekstra, hvis de kan gøre den permanent dvd-kodefri.
Fjernbetjeningen ser dog lidt speciel ud, men det er nok et spørgsmål om tilvænning...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
De fleste pana centre, er til at handle med om prisen. Jeg kunne ikke vænne mig til remoten, og bestilte en almindelig remote fra 2011. Den kostede mig 200kr. Dermed ikke sagt, at du måske godt kan lide den. Selve afspilleren er rigtig fed.
Den er ikke helt lige så stilet, men til gengæld har den næsten samme funktioner plus en alm. remote, hvilket jeg foretrækker. Jeg tror heller ikke, jeg vil kunne vænne mig til en "smart" fjernbetjening. Når man sidder i mørket, skal man bare kunne gribe ud efter remoten og med fingrene kunne føle, hvad der er hvilke knapper :)
Funktionen i DMP-BDT320EG med, at den tænder og slukker, når der er bevægelse foran den, lyder også som mere som et potentielt irritationsmoment end en fordel.
Den er ikke helt lige så stilet, men til gengæld har den næsten samme funktioner plus en alm. remote, hvilket jeg foretrækker. Jeg tror heller ikke, jeg vil kunne vænne mig til en "smart" fjernbetjening. Når man sidder i mørket, skal man bare kunne gribe ud efter remoten og med fingrene kunne føle, hvad der er hvilke knapper :)
Funktionen i DMP-BDT320EG med, at den tænder og slukker, når der er bevægelse foran den, lyder også som mere som et potentielt irritationsmoment end en fordel.
Det er også en rigtig god maskine. Det med tænd og sluk, er ikke noget man lægger mærke til. Det er kun noget inde i maskinen, som gør at discs i maskinen kommer hurtigere ud. Jeg havde en anden fra Panasonic, hvor du kunne føre hånden hen over toppen, på afspilleren, og så kom discen ud. Det slog jeg hurtigt fra, da den kom ud, bare man kom til, at gå for tæt på den. Det var ikke sjovt.
#1 chandler75 12 år siden
Umiddelbart er kravene, at den skal:
- Have indbygget Wi-Fi
- Være af rimelig kvalitet hardware-mæssigt, så den f.eks. ikke larmer, når den kører
- Kunne afspille reg. 1 dvd, evt. vha. hack.
- Helst under 2.000 kr.
- Helst 3D
Desuden må den gerne se lidt pæn og stilet ud. Hvis det kan være en Sony, vil det også være fint, da jeg har en eller anden (sikkert gammedags) forestilling om, at den så fungerer mere oprimalt med mit tv, der også er Sony.
Jeg har kig på sådan noget som denne, som umiddelbart ser ret lækker ud: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-b...
Dog kan jeg ikke umiddelbart finde en hack til den, der kan gøre den dvd-kodefri, men det virker også, som om det bliver sværere og sværere at finde disse hacks af en eller anden grund.
#2 Richard Burton 12 år siden
#3 chandler75 12 år siden
#4 Flemming Larsen 12 år siden
Dette er en lækker lille sag. De fleste panasonic centre, laver den kodefri på stedet, hvis du vil have det.
#5 chandler75 12 år siden
Fjernbetjeningen ser dog lidt speciel ud, men det er nok et spørgsmål om tilvænning...
#6 Flemming Larsen 12 år siden
Jeg kunne ikke vænne mig til remoten, og bestilte en almindelig remote fra 2011. Den kostede mig 200kr. Dermed ikke sagt, at du måske godt kan lide den. Selve afspilleren er rigtig fed.
#7 chandler75 12 år siden
#8 The Insider 12 år siden
#9 Flemming Larsen 12 år siden
Det er også en rigtig god maskine. Det med tænd og sluk, er ikke noget man lægger mærke til. Det er kun noget inde i maskinen, som gør at discs i maskinen kommer hurtigere ud. Jeg havde en anden fra Panasonic, hvor du kunne føre hånden hen over toppen, på afspilleren, og så kom discen ud. Det slog jeg hurtigt fra, da den kom ud, bare man kom til, at gå for tæt på den. Det var ikke sjovt.
#10 chandler75 12 år siden