Er der nogen der kan give mig så mange detaljer som muligt for hvordan de undgår taxes? Jeg er i kontakt med et amerikansk firma der er træt af at deres euro kunde får et ordenligt smæk, og jeg har lovet dem at undersøge sagen for dem... De vil med andre ord meget gerne forsøge med samme tricks som Racoon, CD-wow og ligende
Så vidt jeg har forstået det, har CD-WOW og Club Raccoon en distributions-central indenfor EU, hvor de videresender pakker til deres EU-kunder fra, hvormed told-væsenet ikke bliver indblandet, da det er indenfor det fri EU-marked.
Så internt i firmaet sender de pakkerne til deres distribution-central, smækker en mærkat på, og derefter ud i den store verden til kunderne :)
Nu er det længe siden jeg har købt film i Laserdisken, men er det ikke sådan at man kun kan købe R1 og R3 film i deres butikker, hvis den allerede er blevet bestilt hos deres Movie World? Det er vel bare sådan, at man kan komme og hente sine bestilte film i deres butik?
I københavn butikken har de hvertfald masser af r1 dvd'er stående nye, som gamle. Prøv bare at tjekke deres side, der kan du se om de er på lager i butikken. Det er langt de fleste!
#2 Ja club racoon har distributionslagre indenfor EU.
Citat fra axelmusic. "Dine varer bliver samlet på lagre i Tyskland og Holland hvor de udsættes for EU afgifter/moms/told. Herfra sendes de til dig via det Tyske eller Hollandske postvæsen. Når de når til Danmark, tager Post Danmark over."
Så simpelt er det. Der kommer den billige moms på hvorefter de shipper den videre til DK
Jeg er ikke sikker, men har hørt noget om at de kan få specialtilladelse af udgiveren til at sælge andre regioner... Har også lagt mærke til at bl.a. Stereo Studio stadig har R1 stående, de er bare lidt dyre, så kan ikke se ideen med det.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#8 Nåh ja, det er sandt. Hvis man vil importere andre regioner skal man spørge rettighedshaveren i europa om tilladelse. Hvilket betyder at man kan importere udgivelser der ikke er tilgængelige i europa på den måde, givet man får lov. Jeg har hørt at det skulle være få titler der kommer igennem... Men nogen af de titler Laserdisken skulle have hjemme, er da nogen der osse findes genparter af på R2, hvor man nok ikke får tilladelse til parallelimport... Tror stadig jeg vil vove påstanden at de rent teoretisk ikke må have dem stående :)
#1 Patriarch 21 år siden
#2 maniac 21 år siden
Så internt i firmaet sender de pakkerne til deres distribution-central, smækker en mærkat på, og derefter ud i den store verden til kunderne :)
#3 HeavyClaus 21 år siden
Hvordan kan de blive ved med at sælge r1 og r3 dvd'er?
Er de ikke den eneste fysiske butik der gør det?
#4 maniac 21 år siden
#5 HeavyClaus 21 år siden
I københavn butikken har de hvertfald masser af r1 dvd'er stående nye, som gamle. Prøv bare at tjekke deres side, der kan du se om de er på lager i butikken. Det er langt de fleste!
#6 21 år siden
Citat fra axelmusic.
"Dine varer bliver samlet på lagre i Tyskland og Holland hvor de udsættes for EU afgifter/moms/told. Herfra sendes de til dig via det Tyske eller Hollandske postvæsen. Når de når til Danmark, tager Post Danmark over."
Så simpelt er det. Der kommer den billige moms på hvorefter de shipper den videre til DK
#7 maniac 21 år siden
#8 lagoni 21 år siden
#9 maniac 21 år siden
Men nogen af de titler Laserdisken skulle have hjemme, er da nogen der osse findes genparter af på R2, hvor man nok ikke får tilladelse til parallelimport...
Tror stadig jeg vil vove påstanden at de rent teoretisk ikke må have dem stående :)
#10 Patriarch 21 år siden
Og hvordan kan de undgå at der kommer told på når varen kommer hertil in the first place?