Gravatar

#1 McPeter 18 år siden

Nu har jeg lige fået set alt ekstramaterialet til Firefly og Serenity og der nævnes serien Angel jo flere gange, men jeg kender personligt intet til den.

Hvad jeg lige hurtigt har læst på imdb, så er det jo noget væsentligt andet end Firefly og det er jo heller ikke fordi jeg forventer en kopi. Tænkte blot om der var nogen af jer der kan skrive lidt om serien uden at afsløre alt for mange spoilers? Er den ligeså fangende som Firefly? Hvad er godt/dårligt ved den, etc?

Hvis nogen evt. også ved hvor man kan købe sæson billigst ville det også være fint. :-)

På forhånd tak

/Peter
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 MouseMickey 18 år siden

Fætter guf har skrevet en hel roman om serien Her
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#3 NOWhere 18 år siden

Er det den spin-off af Buffy, du mener??

Angel er den "gode" vampyr i Buffy, som Buffy bliver forelsket i, hvilket selvfølgelig er problematisk, bare tænk på deres modsatte døgnrytme...

Nåmen, Angel er oprindelig vampyren Angelus, der via en sigøjnerforbandelse får sin sjæl tilbage, og derfor i mange år tynges af sin dårlige samvittighed. Tænk Brad Pitt i Interview with a Vampire.

Hvor Buffy er en "ved at blive voksen"-serie, synes jeg Angel er mere dyster og til tider for meget af det go'e, altså for langt fra virkelige problemer...
Jeg fandt Angel for overnaturlig, sådan ala "Charmed" bare uden pladderromantikken og med bedre manus. Jeg kunne ikke rigtig relatere til den.

Jeg synes, den er mere lig Firefly end Buffy, fordi universet er så meget anderledes.
Gravatar

#4 McPeter 18 år siden

#3 - ok mange tak. Jeg havde med vilje valgt Buffy fra af "ved at blive voksen"-grunden, men Angel lyder da mere spændende. Tror jeg vil prøve at holde øje efter første sæson og så må jeg vel ta den derfra. :-)

#2 - også tak til dig, men kunne ikke helt overskue at læse det hele. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#5 myggen 18 år siden

Angel kan klart anbefales, og Joss Whedon skinner tydeligt igennem i humoren, ligesom i Firefly (og Buffy). Buffy kan i øvrigt også anbefales, og jeg synes bestemt ikke den bliver trukket ned af "bliv-voksen"-koncepter.

Men prøv at tage et kig på de først posts i den tråd #2 linker til, der kan du vist få en fornemmelse af, hvordan serierne blev modtaget af en person, der vist nok endda oprindeligt havde opgivet Buffy. Konklusionen kort: Han blev (er?) meget stor fan af begge serier.
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: