Gravatar

#111 NightHawk 17 år siden

# 108 -

Det lyder til, at den samlede boks med danske undertekster er længe om at blive færdig. Ellers, hvis du er ved at miste tålmodigheden, så har CDON Buffy sæsonerne på tilbud igen. Muligt det kun er her i December, så hvis du har mod på det, så var det da en mulighed for at du kan sidde og nyde serien her under julen, hvor der er dømt max hygge i sofaen mens den bidende kolde vind farer rundt udenfor. :)

# 109 -

Jeg er fuldstændig enig. Tru Calling sku' som de fleste serier lige finde sine ben at stå på osv, men syntes de fik konceptet og kemien imellem skuespillerne til at fungere ret hurtigt, og da så Jason Priestly, i sin nok bedste rolle ever, dukker op som den djævelsk chamerende Jack Harper i afsnit 14, så fik man fornemmelsen af, at serien havde potentialet til at blive noget stort. Det er befriende cool, at se den måde Priestly lægger afstand til det man normalt forbinder ham med, nemlig Brandon Walsh, på flere punkter i sit skuespil og så er hans modspil til Eliza Duscku bare helt forrygende. Jack Harper er egenlig en karakter, der ikke ligger så langt fra Whedons som befinder sig i et evigt gråzoneland. Og ligesom det er det der gør Whedons figurer så interessante, således er det også tilfældet med Jack Harper, imo. :)

# 110 -

Slutningen, afsnit 6 af sæson 2, er ok set udfra en sæsonafslutning, men som afrunding af hele serien er den ganske uforløst med op til flere tråde der savner en uddybelse. Hamrende frustrerende og komplet uforståeligt at serien blev stoppet på det tidspunkt.

Må sige at det er en ret go' pris på "Buffy" sæson 8, 1-5. Har du selv fået læst den og hvis ja, hvad syntes du så om stilen osv ? :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#112 icetea 17 år siden

Ah ja, det er skam nok kun i december, også på dette tidspunkt jeg købte Angel boksene, da de havde dem på tilbud :D. Må lige overveje det! Nu har jeg bare brugt en god sjat penge allerede i december, men det ville jo være en perfekt julegave til sig selv hehe :)
Gravatar

#113 NightHawk 17 år siden

# 112 -

Hehe, ja december er en hård måned for pengetanken :)

Fandt lige et par videoer fra musical afsnittet "Once More With Feeling", som du kan se i sæson 6 af Buffy. De er begge ret godt lavet og klippet på en måde så det ikke spoiler noget. Fungerer mere som en slags teaser med musik :

OMWF - Let's Face The Music an Dance :

OMWF - Don't Stop Me Now :

James Masters - Behind the scenes :

Sangen i sin færdige udgave

Rest In Peace :

Et af numrene derfra hvor du kan høre næsten hele castet.

I've Got A Theory :

Sidder lige for tiden og skriver på noget her til tråden, som blir lagt på måske i næste uge, ellers ugen efter. Det er lidt af et eksperiment, som jeg håber i vil ta' godt imod. Om det blir godt eller det modsatte må tiden vise, men jeg gør mit bedste for at det blir underholdende. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#114 rockysds 17 år siden

Jeg modtog bogen i går, men venter lidt med at læse den, da jeg er i gang med at gense tv-serien, og jeg mangler lige sæson 7 først. Men smider da helt sikkert mine 2 cents her på tråden, når jeg når dertil, hvilket sikkert bliver engang i juleferien, da jeg har lidt travlt skole- og opgave-wise i øjeblikket.

Mht. til Joss Whedons andre Buffyverse-tegneserier, har jeg også lige fået Tales of the Vampires hjem. Det er en samling af 12 forskellige småhistorier af nogle af forfatterne til "Buffy" og "Angel" inklusiv Joss Whedon. Historierne er samlet i bogen og bundet sammen af Whedon selv. Skal nok også lige smide et par ord om bogen, når jeg når så langt.

Glæder mig da til at se, hvad du har i (gave)posen til os.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#115 NightHawk 17 år siden

# 114 -

Super :)

Glæder jeg mig til at læse dine anmeldelser/kommentarer. :)
Gravatar

#116 icetea 17 år siden

Jo de er da ret godt klippet :) synes dog ikke sangen de har valgt i den første er god, selvom den jo nok passer ind i stilen :)

Men bliver da spændende at se hvad du har fundet på ;)
Gravatar

#117 NightHawk 17 år siden

# 116 -

Hey, ja projektet skrider stille og roligt fremad, men det blir først færdigt til næste weekeend muligvis d. 25-26 i juleferien. :)

Jeg kan afsløre så meget, at det har noget med julen at gøre. :)

Indtil da så ligger jeg lige en enkelt musikvideoer op du lige skal se, fra samme person der lavede "Stop The World" :

Angel - Every Day Is Exactly The Same

Ret cool lavet, imo. :)
Gravatar

#118 icetea 17 år siden

Hehe ok bare i orden :) så bliver det bare en forsinket julegave ;)

Ja det er en af de bedre videoer :D nice klippet! og en god sang der er valgt.
Gravatar

#119 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden

Angående buffy- og angel-tegneserierne, så gennemgår jeg lige min mening om dem og lidt om handlingen nedenfor (jeg skal nok bruge spoiler-markering):

Season Eight # 1-4: The Long Way Home:
Der er gået et godt stykke tid, siden man sidst mødte 'The Scooby Gang' i Chosen, og mange ting har ændret sig i Buffys univers.
Buffy opererer sammen med en gruppe slayere og Xander fra et slot i Skotland, da Sunnydale jo blev ødelagt i Chosen. Gruppen af aktive slayere er vokset betydeligt, og der er nu flere forskellige slayer-squads ledet af blandt andet Buffy/Xander & Andrew Wells

De vigtigste af de gamle kendinge fra TV-serien bliver introduceret i løbet af denne historie:
Willow, der har væk fra resten af gruppen (sammen med Kennedy), Giles som virkelig er kommet på overarbejde, og Dawn, som har fået KÆMPEproblemer.

Denne historie introducerer også nogle af Buffys nye (og gamle) hovedfjender:
Amy Madison er ikke helt tilfreds med ødelæggelsen af Sunnydale og angriber Buffys slot sammen med en masse Zombier, Warren Meers vil have hævn over, at Willow slog ham ihjel i "Villians", og så ser det ud til at 'The Initiative' eller en lignende del af militæret er tilbage for fuld udblæsning
.

Den første historie i "Sæson 8" er alt, hvad jeg turde at håbe på. Whedon griber universet an på en anden måde og har fundet ny inspiration, der er masser af cameos og interessante nye figurer, hvoriblandt især slayeren Renee synes at være interessant. På samme tid er den gamle kemi mellem figurerne intakt og dialogen er helt i top.

Gravatar

#120 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden

Season Eight # 5: The Chain:
En kort lille historie om en slayer, som har påtaget sig Buffys identitet for at bekæmpe en hær af dæmoner i underverden. Man følger hende fra hun bliver kaldt og indtil hendes endelige opgør med dæmonen Yamanh.

Faktisk er der ingen Scoobies med i dette nummer, og det virker faktisk godt, da det giver lidt indblik i en anden figur i universet, og da historien adskiller sig fra andre historier i universet.

Season Eight # 6-9: No Future For You:
I denne historie følger man Faith, der laver alt det beskidte slayer-arbejde, hvilket påvirker hende hårdt psykisk. Historien er fortalt fra Faiths synspunkt og det giver virkelig indblik i nogle interessante situationer fra 3. sæson.

En dag bliver hun kontaktet af Giles, som vil have hende til at snigmyrde en rogue-slayer, som er farlig for Buffy og resten af verden.
Faith finder imidlertid ud af, at hun har meget tilfældes med den onde og vildledte Lady Genevieve, og det ændrer situationen betydeligt.

Denne historie er efter min mening klart den bedste fortalt i en Buffy-tegneserie. Man får virkelig set Faith fra en anden side, og hun er den eneste egentlige hovedperson i historien, hvilket giver hende plads til at udfolde sig.

Skriv ny kommentar: