Også Angel har fået en fortsættelse i tegneserieform, men den er jeg faktisk ret skuffet over so far; dialogen er lidt ved siden af, og der er simpelthen for lidt og for simpel tekst; historien ser ud til at blive ret overfladisk. Desuden synes jeg virkelig, at serien er så grimt tegnet, så det irriterer mig.
Men det er en direkte forsættelse af 'Not Fade Away', og den giver svar på, hvad der sker med figurerne (selvom Spike og Illyara først er med i serien fra henholdsvis nummer 2 og 3). Angel er stadig i gang med sin kamp, Wesley
er som spøgelse blevet repræsentant for Wolfram and Hart
, mens Gunn
der var døende i slutningen af 'Not Fade Away' er blevet en vampyr uden sjæl.
Første nummer byder desuden på camoes med
Conner, Nina & Gwyn, som hjælper de almindelige mennesker med at overleve
Fray Ude i fremtiden kaldes den første Slayer siden nutiden; en tyv, som adskiller sig drastisk fra figurerne fra TV-serienn. Ja, faktisk har hele universet ændret sig drastisk - Fray lever i et futuristisk univers med flyvende biler, laserpistoler og mutanter, mens vampyrerne lever lige for næsen af folk, uden at de lægger mærke til det.
Denne serie adskiller sig virklig fra alt andet Buffy, men den kan klart anbefales, selvom det er Whedons første tegneserie.
Tales of The Vampires/Slayers En række småhistorier skrevet af forskellige manuskriptforfattere fra Buffy og Angel. Disse udgivelser er ret overvurderede; nogle af historierne i da interessante nok, men andre rammer helt ved siden af. Man skulle nok have koncentreret sig om at lave færre, længere og bedre historier; mange af historierne er simpelthen så korte og overfladiske, så de ikke holder til mere end én 5-minutters gennemlæsning, og det er simpelthen ikke tilfredsstillende.
De bedste historier i samlingerne er skrevet af Joss Whedon og Jane Espenson.
# 74: Angående Omnibus'erne, så synes jeg ikke, at de er værd at købe. jeg købte selv (starten af) den oprindelige buffy-tegneserie, da den udkom, og den er middelmådig, når den er bedst.
Det er tie-in historier af værste skuffe; de må ikke påvirke eller ændre personerne på nogen måde, og størstedelen af historierne er enten korte eller relativt kedelige. Desuden er der en del fejl i kontinuiteten, hvilket jeg i hvert fald ikke kan udstå.
Mange af tegnerne i serien tegner desuden så dårligt, så man ikke kan kende forskel på willow/cordelia og til tider heller ikke angel/xander...
# 126: Gider ikke til at finde dem frem og glo dem igennem for at finde eksempler, men jeg kan huske, at der var et par tilfælde, hvor folk brokkede sig i deres brevkasse;o)
Nu har jeg kun læst 1-4, skal ha bestilt resten hjem efter jul, og regner med også at nuppe "Angel" - sæson 6, selv om den umidelbart lyder mindre god. Blir nød til at se den med egne øjne bare sån af ren nysgerighed. :)
Jeg er helt enig i din beskrivelse af Buffy : Sæson 8, 1-4 og synes hele måden Whedon har skruet det sammen på er ganske interessant. Tegnestilen er jeg også ret vild med.
Fedt at de har valgt at bruge Amy igen og blæret måde hun blir indroduceret på. Men utroligt at hun har overlevet Sunnydales kollaps. Ok, hun er en heks så hun har vel fået skabt en form for magisk skjold må man gå ud fra. Synes også hele ideen og analogien med at sammenligne Buffy og co's små enheder som værende terrorceller set fra militærerets side er en interessant vinkel. Som du også nævner, så bringer den forskel mellem de to verdener, altså den rationelle og teknologiske synsvinkel vs. den magiske/overnaturlige genklang fra temaerne i "Buffy" - sæson 4 med The Initiative.
Jeg ved ikke helt om jeg er så vild med Xanders "Nick Fury" status. Han har stadig den samme humor osv, men jeg ku' nu bedre li' ham dengang han var lidt mere slackertype. Især i sæson 4 hvor han har det ene mere håbløse job efter hinanden og bor i en klam og kold kælder hos hans "hyggelige" forældre.
Zombieangrebet og Amys mordforsøg på Buffy er også ret veludført og så er det bare fedt at se Willow back in action. Andrews klassiske geektalk er godt overført fra tv-serien til tegneserien, men hold da op hvor jeg alligevel savner at se karakteren i levende live i form af Tom Lenk. Hans udtryk/kropssprog er nemlig, imo, mindst ligså sjovt som hans referencer til "Star Wars" og diverse tegneserier.
Sidder og genser sæson 7 og jeg græder af grin hver gang Tom Lenk dukker op. Fx. scenen hvor de blir angerbet af den grumme Turok-Han hjemme hos Buffy, og Willow forsøger at holde den ude med et magisk skjold. Alle står de og er nervøse for om det holder, da Andrew panisk udbryder -
"Deflector shield up...DEFLECTOR SHIELD UP! :D
Eller da han er bundet til en stol og ikke får lov at deltage i kampen mod The First :
"Im bored...Episode 1 bored" :)
Hehe, klassisk Andrew. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Hmm... Jeg kan faktisk rigtigt godt lide Xanders nye rolle
han har endelig helt affundet sig med, at han ikke har overnaturlige evner "I'm not a fighter, I got no magic. If there's any kind of satellite bounce I'm your eyes and ears, that's it" og han har lært at bidrage på en anden måde.
Selvom jeg var blevet rasende, hvis han var blevet skrevet ud af tv-serien, så synes jeg, at det virkede lidt forceret, at han flere gange "tilfældigvis" lavede byggearbejde i nærheden af de steder, hvor der var monstre i de sidste sæsoner. Jeg kunne dog også godt lide ham som en slackertype, men i mine øjne var det bare på tide, at han kom videre.
Jeg er enig i dine betragtninger om Andrew; han fungerer bare (endnu) bedre, når man kan se hans kropssprog.
Jeg kan godt forstå, at du vil se Angel-tegneserien selv, og jeg tror desværre også, at jeg liiiiige skal se, hvad der sker og sikkert komemr til at købe den fast, selvom jeg er ret skuffet; det ville dog hjælpe mig noget, hvis de fandt en anden tegner, men de er vidst ret stolte af Franco Urru. Det hjælper forhåbentligt også på dialogen, når Spike kommmer med fra næste nummer.
Så har jeg fået læst "The Long Way Home" (to gange faktisk), og jeg må sige, at jeg generelt er imponeret. Stemningen er helt som den skal være. Replikkerne har bibeholdt deres humor, og historien virker (overraskende) godt.
Var dog ikke ligeså imponeret over tegnestilen. Jo, den fungerer da, og det er nemt nok at skille personerne fra hinanden. Men den mangler lidt mere detajle. Selvfølgelig må man gå på kompromis, da hvert eneste panel ikke kan (eller behøver) at se ligeså ud som coverne, som er enormt flotte. Men specielt Buffy selv bliver lidt for "ikke-Buffy" i modsætning til coverne, og hun føles heller ikke rigtig som Buffy (endnu). Hun ligner for meget bare endnu en Slayer i selve historierne. Andrews udseende er jeg heller ikke helt vild med. Men måske er det bare manglen på kropssprog og ansigtsudtryk, der er i vejen. Dawn og Willow ser til gengæld rigtig godt ud. Xander ligeså.
Jeg kunne godt lide Xander i hans nye Fury-rolle. Jo, jeg kan godt savne hans slackerstil lidt, men det er fedt, at han har "stepped up to the plate", da pligten kaldte. Skiftet fra: "Many watchers, one slayer" til "Many slayers, one watcher" fungerer også, selvom Giles indtil videre har fået meget lidt tid.
Som nævnt af fætter guf, er kontrasten mellem det magiske og teknologiske overfor hinanden godt sat op. Og teknologien er selvfølgelig underlegen. Og ond. "No slayer carries a gun.", som Andrew forklarer så smukt med en analyse af Lando Clarissians kappe. Great stuff!
Giant Dawn er derudover en suveræn ide. Problemerne i Summers-familien er vokset. Beware of thrice-wise.
Det, jeg nu var mest vild med, var grundlæggende gensynet med figurerne. Ethan Rayne tilbage. Specielt gensynet med Amy var lækkert. "She wants a lot of cheese."
Dog stiller jeg mig mere skeptisk op overfor Warrens genkomst og kontinuiteten deri. Døde han, eller døde han ikke? Han siger selv, at han stadig er i live, da Amy reagerer indenfor tidsrummet på 4 sekunder og holder ham i live med magi. Men "The First" kunne jo bruge hans "look" i sæson 7, so what's up? Splainy please... Hans replik, da han viser sig for Willow, er dog genial: "You really got under my skin."
Det, at serien altid var i stand til at bringe hvem som helst tilbage fra de tidligere afsnit, var både betryggende og spændingsskabende. Hvor det i andre serier var mere: Når nogen blev skrevet ud, så var de definitivt ude. Rigtig godt at se masser af gengangere.
Desuden er det altid sjovt at lede efter små referencer til skaberne selv. Som da Joss Whedon selv dukker op i Buffys dreamspace eller den bog en af slayererne læser hos Andrew. Good stuff.
Mht. til #5. Not much to say. Den fungerer godt som en selvstændig fortælling (der dog passer ind). Manglen på "rigtige " Scoobies er med til at give det en anden vinkel fra "slayeren på gaden". Det virker. Samtidig minder det mig faktisk lidt om et af mine yndlingsafsnit: "Zeppo", hvor Xander har sit eget eventyr, mens alle de kraftfulde på holdet forsøger at stoppe endnu en apocalypse. Great episode.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#121 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden
Også Angel har fået en fortsættelse i tegneserieform, men den er jeg faktisk ret skuffet over so far; dialogen er lidt ved siden af, og der er simpelthen for lidt og for simpel tekst; historien ser ud til at blive ret overfladisk. Desuden synes jeg virkelig, at serien er så grimt tegnet, så det irriterer mig.
Men det er en direkte forsættelse af 'Not Fade Away', og den giver svar på, hvad der sker med figurerne (selvom Spike og Illyara først er med i serien fra henholdsvis nummer 2 og 3). Angel er stadig i gang med sin kamp, Wesley
Første nummer byder desuden på camoes med
#122 rockysds 17 år siden
#123 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden
Ude i fremtiden kaldes den første Slayer siden nutiden; en tyv, som adskiller sig drastisk fra figurerne fra TV-serienn.
Ja, faktisk har hele universet ændret sig drastisk - Fray lever i et futuristisk univers med flyvende biler, laserpistoler og mutanter, mens vampyrerne lever lige for næsen af folk, uden at de lægger mærke til det.
Denne serie adskiller sig virklig fra alt andet Buffy, men den kan klart anbefales, selvom det er Whedons første tegneserie.
Tales of The Vampires/Slayers
En række småhistorier skrevet af forskellige manuskriptforfattere fra Buffy og Angel. Disse udgivelser er ret overvurderede; nogle af historierne i da interessante nok, men andre rammer helt ved siden af.
Man skulle nok have koncentreret sig om at lave færre, længere og bedre historier; mange af historierne er simpelthen så korte og overfladiske, så de ikke holder til mere end én 5-minutters gennemlæsning, og det er simpelthen ikke tilfredsstillende.
De bedste historier i samlingerne er skrevet af Joss Whedon og Jane Espenson.
#124 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden
#125 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden
Det er tie-in historier af værste skuffe; de må ikke påvirke eller ændre personerne på nogen måde, og størstedelen af historierne er enten korte eller relativt kedelige. Desuden er der en del fejl i kontinuiteten, hvilket jeg i hvert fald ikke kan udstå.
Mange af tegnerne i serien tegner desuden så dårligt, så man ikke kan kende forskel på willow/cordelia og til tider heller ikke angel/xander...
#126 Confused101 17 år siden
Xander er ham som går og sukker efter Buffy langt hen af vej...hmmmm det gælder jo også Angel.
O.k Angel er ham som hele tiden klynker over sin eksistens...ved nærmere eftertanke gør Xander også det.
Ah selvfølgelig Angel er ham som hænger ud i mørke og klamme steder...hvor Xander boede langt hen af vejen boede i sine forældres klamme kælder.
Nå ja Xander mistede sin on/off eks-dæmon kæreste ved et opgør med det onde...Nå ja Cordelia døde jo også.
Kan nogen fortælle mig hvem der er hvem igen?
#127 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden
#128 NightHawk 17 år siden
Nu har jeg kun læst 1-4, skal ha bestilt resten hjem efter jul, og regner med også at nuppe "Angel" - sæson 6, selv om den umidelbart lyder mindre god. Blir nød til at se den med egne øjne bare sån af ren nysgerighed. :)
Jeg er helt enig i din beskrivelse af Buffy : Sæson 8, 1-4 og synes hele måden Whedon har skruet det sammen på er ganske interessant. Tegnestilen er jeg også ret vild med.
Jeg ved ikke helt om jeg er så vild med Xanders "Nick Fury" status. Han har stadig den samme humor osv, men jeg ku' nu bedre li' ham dengang han var lidt mere slackertype. Især i sæson 4 hvor han har det ene mere håbløse job efter hinanden og bor i en klam og kold kælder hos hans "hyggelige" forældre.
Zombieangrebet og Amys mordforsøg på Buffy er også ret veludført og så er det bare fedt at se Willow back in action. Andrews klassiske geektalk er godt overført fra tv-serien til tegneserien, men hold da op hvor jeg alligevel savner at se karakteren i levende live i form af Tom Lenk. Hans udtryk/kropssprog er nemlig, imo, mindst ligså sjovt som hans referencer til "Star Wars" og diverse tegneserier.
Sidder og genser sæson 7 og jeg græder af grin hver gang Tom Lenk dukker op. Fx. scenen hvor de blir angerbet af den grumme Turok-Han hjemme hos Buffy, og Willow forsøger at holde den ude med et magisk skjold. Alle står de og er nervøse for om det holder, da Andrew panisk udbryder -
"Deflector shield up...DEFLECTOR SHIELD UP! :D
Eller da han er bundet til en stol og ikke får lov at deltage i kampen mod The First :
"Im bored...Episode 1 bored" :)
Hehe, klassisk Andrew. :)
#129 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden
Selvom jeg var blevet rasende, hvis han var blevet skrevet ud af tv-serien, så synes jeg, at det virkede lidt forceret, at han flere gange "tilfældigvis" lavede byggearbejde i nærheden af de steder, hvor der var monstre i de sidste sæsoner. Jeg kunne dog også godt lide ham som en slackertype, men i mine øjne var det bare på tide, at han kom videre.
Jeg er enig i dine betragtninger om Andrew; han fungerer bare (endnu) bedre, når man kan se hans kropssprog.
Jeg kan godt forstå, at du vil se Angel-tegneserien selv, og jeg tror desværre også, at jeg liiiiige skal se, hvad der sker og sikkert komemr til at købe den fast, selvom jeg er ret skuffet; det ville dog hjælpe mig noget, hvis de fandt en anden tegner, men de er vidst ret stolte af Franco Urru. Det hjælper forhåbentligt også på dialogen, når Spike kommmer med fra næste nummer.
#130 rockysds 17 år siden
Var dog ikke ligeså imponeret over tegnestilen. Jo, den fungerer da, og det er nemt nok at skille personerne fra hinanden. Men den mangler lidt mere detajle. Selvfølgelig må man gå på kompromis, da hvert eneste panel ikke kan (eller behøver) at se ligeså ud som coverne, som er enormt flotte.
Men specielt Buffy selv bliver lidt for "ikke-Buffy" i modsætning til coverne, og hun føles heller ikke rigtig som Buffy (endnu). Hun ligner for meget bare endnu en Slayer i selve historierne. Andrews udseende er jeg heller ikke helt vild med. Men måske er det bare manglen på kropssprog og ansigtsudtryk, der er i vejen. Dawn og Willow ser til gengæld rigtig godt ud. Xander ligeså.
Som nævnt af fætter guf, er kontrasten mellem det magiske og teknologiske overfor hinanden godt sat op. Og teknologien er selvfølgelig underlegen. Og ond.
"No slayer carries a gun.", som Andrew forklarer så smukt med en analyse af Lando Clarissians kappe. Great stuff!
Giant Dawn er derudover en suveræn ide. Problemerne i Summers-familien er vokset. Beware of thrice-wise.
Det, jeg nu var mest vild med, var grundlæggende gensynet med figurerne. Ethan Rayne tilbage. Specielt gensynet med Amy var lækkert. "She wants a lot of cheese."
Dog stiller jeg mig mere skeptisk op overfor Warrens genkomst og kontinuiteten deri. Døde han, eller døde han ikke? Han siger selv, at han stadig er i live, da Amy reagerer indenfor tidsrummet på 4 sekunder og holder ham i live med magi. Men "The First" kunne jo bruge hans "look" i sæson 7, so what's up? Splainy please... Hans replik, da han viser sig for Willow, er dog genial: "You really got under my skin."
Det, at serien altid var i stand til at bringe hvem som helst tilbage fra de tidligere afsnit, var både betryggende og spændingsskabende. Hvor det i andre serier var mere: Når nogen blev skrevet ud, så var de definitivt ude. Rigtig godt at se masser af gengangere.
Desuden er det altid sjovt at lede efter små referencer til skaberne selv. Som da Joss Whedon selv dukker op i Buffys dreamspace eller den bog en af slayererne læser hos Andrew. Good stuff.
Mht. til #5. Not much to say. Den fungerer godt som en selvstændig fortælling (der dog passer ind). Manglen på "rigtige " Scoobies er med til at give det en anden vinkel fra "slayeren på gaden". Det virker.
Samtidig minder det mig faktisk lidt om et af mine yndlingsafsnit: "Zeppo", hvor Xander har sit eget eventyr, mens alle de kraftfulde på holdet forsøger at stoppe endnu en apocalypse. Great episode.