Gravatar

#151 rockysds 17 år siden

#150 Man kan da håbe ;)
Jeg skal i hvert fald have fat i den inden filmen udgives, hvilket forhåbentlig også sker på Blu-ray inden alt for længe.

Den har jo ikke fået verdens mest positive anmeldelser, men jeg er nu noget spændt på filmen alligevel, med Donnie Darko (og SMG) in mente selvfølgelig. Og specielt denne anmeldelse har gjort mig ekstra spændt.

Uddrag:
What is “Southland Tales”? It’s a romp, for starters, a genre pastiche, a blast of conscience. It’s also overly plotted and at once too long and too short. It took Stanley Kubrick 102 tidy minutes to blow the world to Kingdom Come in “Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb,” one of Mr. Kelly’s touchstones. (His other influences: “Kiss Me Deadly,” “Double Indemnity,” David Lynch, Fox News, comic books, video games, “Saturday Night Live,” years spent living in Los Angeles.) By contrast, “Southland Tales” clocks in at 2 hours 24 minutes. It sounds padded, but I miss the 19 minutes shorn from it in the aftermath of its disastrous premiere at the 2006 Cannes Film Festival.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#152 NightHawk 17 år siden

# 151 -

Det var da helt sikkert kun en anmeldelse, der gav mig endnu mere lyst til snart at få set Southland Tales. Ret sjovt med de film han sammenligner med, det var faktisk også det første jeg tænkte på i sin tid, da jeg hørte om plottet, altså en slags Dr. Strangelove møder Mulholland Drive. :)

Må også sige, at det var rart at se en anmeldelse der roser skuespillerne modsat visse andre, imo, lettere nedladende reviews, der nærmest på forhånd, fornemmer man, bærer præg af et had til deres præstationer i filmen, grundet de roller Gellar, Johnson, Scott og Timberlake har spillet tidligere i deres karriere.

Mht. ekstramaterialet på DVD'en så blev jeg temmelig skuffet over at se, hvad det havde at byde på. Et kommentarspor med Kelly og evt. et med skuespillerne, samt diverse fraklippede scener, ville jeg gerne ha' haft med. Men det kommer vel forhåbenlig i et evt. Collectors Edition boxset.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#153 rockysds 17 år siden

The New York Times har imo også det nok bedste anmelderhold (no hard feelings filmz? ;) med Manohla Dargis, A. O. Scott og Stephen Holden som hovednavnene.

Og ja, det er bare at håbe på, at en rigtig lækker udgivelse dukker før eller siden. Den er vel (forhåbentlig) uundgåelig.

Back to Buffy:

Jeg modtog "Buffy Omnibus Volume 1" i lørdags og er lige begyndt på den. Bogen er en samling af fem historier: Fire Pre-sæson 1 Buffy-historier, hvoraf en er adapteret fra Joss Whedons oprindelige manuskript til Buffy-filmen ("Buffy: The Origin"), og derudover en Spike og Drusilla-historie, der foregår i 1933 under World Fairen i Chigago, som lige skriver om nu:

All's Fair

Efter en superkort indledning i 1900 under Boxer-rebellionen, hvor Spike slog den kinesiske slayer ihjel - springer historien til Chigago under World Fairen, hvor Spike og Drusilla morer sig med at sprede død og glade dage.

Historien er ret kort (26 sider), og fokuset er ikke specielt på plottet (som heller ikke er vildt interessant), men Spike og Drusillas forhold. Desværre klikker dialogen mellem dem bare ikke helt, og specielt Drusilla føles lidt "off". Hendes skæve "crazyness" (i mangel på et bedre ord) mangler på en måde noget finesse og elegance.

Der er til gengæld et par gode enkeltscener, og specielt ca. halvvejs inden i historien er der 3 sider, der skal fremhæves: Et superromantisk øjeblik mellem et ungt par udvikler sig til en måske endnu mere romantisk stund mellem Spike og Drusilla.

Det, der dog er den største subtraktion fra All's Fair, er tegnestilen og kvaliteten af samme. Rent æstetisk er den, sad to say, grim. At det er en relativt "low-profile" tegneserie ses tydeligt, og hverken Drusilla eller Spike har noget af den særpræg og karisma som Juliet Landau og James Marsters tilføjede dem.

Selvfølgelig kan man ikke bare efterligne en tv-series visuelle udtryk i tegneserieformatet eller fuldstændig "fange" en karakter på papiret, og det er jo ikke verdens mest eksponerede eller prestigefyldte titel, så jeg forventer ikke Tim Sale-, Lynn Varley-, Frank Miller- eller Dave Gibbons-kvalitet, men det her er under forventelig standard. Det føles forhastet og super udetaljeret, og Season 8's Georges Jeanty's tegninger ser pludselig meget bedre ud. (Ikke at de var dårlige, men helt oppe at ringe var de nu ikke.)

Så skal jeg i gang med resten af historierne i bogen og regner med snart at få skrevet om resten og Tales of the Vampires, som jeg har læst en del gange nu, og generelt er noget mere positivt stemt overfor ift. slayer, og jeg mener åbenlyst nok at de kan holde til mere end en gennemlæsning på trods af den korte længde af historierne.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#154 NightHawk 17 år siden

# 153 -

Mht. det med at ramme skuespillernes udtryk, ja så er der helt sikkert altid nogle tegnere, som vil omsætte det forkert. Må også være en ret svær opgave, at sku' omsætte Marsters djævelske karisma og Landaus flyvske skuespil til papir. :)

Ku' du overtales til at skrive lidt om Buffy : Origins også ? :)

Glæder mig til at læse dine reviews af Tales of The Vampires
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#155 tiany 17 år siden

For dem af jer der er interesseret:

Buffy nøgen i Vaseline-reklame
Valar morghulis
Gravatar

#156 icetea 17 år siden

#155 Man ser jo intet? :P :( latterlig reklame
Gravatar

#157 tiany 17 år siden

#156 Nej det ved jeg godt - jeg tænkte også selv: "Det kan godt være de siger det er hende, men det kan jo være hvem som helst"
Valar morghulis
Gravatar

#158 icetea 17 år siden

Ja det har du ret i :) men Ekstra Bladet er jo også noget af det mest fesne der findes. De gør alt for en god overskrift for at tiltrække læsere. Ligemeget om der er hold i deres historier eller ej. Jo mere dramatisk jo bedre.
Gravatar

#159 rockysds 17 år siden

Det er utvivlsomt en svær opgave, da Juliet Landau og James Marsters er absolut formidable, men som skrevet, så er det her sub-standard.

Jeg skriver skam om alle historierne i BtVS Omnibus Vol. 1 inklusiv Buffy: Origin

Indtil videre har jeg fået læst de to næste historier i bogen: Buffy: The Origin og den efterfølgende Viva Las Buffy!, men endnu engang finder jeg mig selv i en lidt tidsbegrænset periode, så reviews af disse og resten af bogen + Tales of the Vampires kommer først engang fredag eller lørdag (forhåbentlig allersenest søndag).

Men tør da godt på forhånd afsløre, at de bliver noget mere positive ift. All's Fair. Kvaliteten er heldigvis på et højere stadie, både historiemæssigt og grafisk.
Gravatar

#160 Slettet Bruger [897279910] 17 år siden

Jeg er enig i, at The Origin er væsentlig bedre end All's Fair. Det er en tegenserieform af Whedons oprindelige manuskript til Buffy-filmen. Historien fungerer langt bedre end den gør i filmen, og så er den lavet mere i stil med serien. Buffy er tegnet i Sarah Michelle Gellars billede, og Merrick er også tegnet som ham, man kender fra afsnittene Becoming 1 eller 2. Luke Perrys udseende har ikke overlevet konverteringen, og det er jeg personligt meget glad for, så har jeg da lidt færre problemer med at tage Pike seriøst.

Alt i alt er Lothos dog ikke en af Whedons bedste skurke (jeg vil vove at påstå, at han er den værste), og det tynger historien væsentligt. Men det er en af de bedste pre-season 8 buffyhistorier i tegneserieform.

Viva Las Buffy! er historien om Buffys afstikker til Vegas efter nedbrændingen af skolen. Denne historie er jeg meget negativt stemt overfor. Historien er fyldt med kontinuitetsfejl (hvilket jeg tænder helt af overfor): Buffy kan bekæmpe vampyrerne som var de fluer (det kunne hun bestemt ikke i season 1), og buffys væremåde og beklædning strider på mange måder imod, hvad vi ellers kender fra tiden før hun mistede sin uskyld. Og the big bad i denne historie er noget af det mest tåbelige, der er set i buffy.

Slayer, Interrupted er en langt bedre prequel-historie, da den formår at være original og interessant. Den giver desuden et indblik i buffys mentale behandling, som der er refereret til i afsnittet Normal Again - måske er min indstilling til denne historie lidt påvirket af, at Normal Again er et af minde yndlingsafsnit.

Alt i alt er Omnibus Vol. 1 en blanding af middelmådige historier og makværk, som dog kan læses, hvis man både er fan af Buffy og tegneserier, og hvis man kan tilgive historierne for at lide af de fejl, som typisk plager spin-off historier...

Skriv ny kommentar: