Gravatar

#31 Bony 15 år siden

Nu fik jeg den så også set. Interessant film der helt klart havde sine gyldne øjeblikke. God humor og en rigtig flot film. Vil dog give evermind ret i, at heldet nogen gange var lidt for usandsynligt og virkede søgt, i stedet for at virke tilfældigt.

Men alt i alt en rigtig god oplevelse og en sjov historie med nogle interessante punkter. Så tak for heads up. Nu er jeg blevet endnu mere varm på genren. Hvis der er nogen der kan fortælle historier, så er det de japanske animé instruktører. Meget interessant lille film. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#32 Highland Park 15 år siden

#30 & #31: Jeg er nu ikke enig med jer i det.
Dette er trods alt en film, der blandt andet handler om tro, håb og mirakler, og jeg synes bestemt heller ikke, at der bliver lagt skjul på, hvor stor en betydning disse elementer har for handlingsforløbet. Alene filmens titel og utallige bibelreferencer understreger dette.
Men jeg er da meget glad for at høre, at du nød den bony. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#33 Bony 15 år siden

#32 - Det gjorde jeg. Og selvom de "deux ex machina" var lidt tydelige flere gange, var det slet ikke noget der trak ned i den samlede bedømmelse. Den var rigtig go'.. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#34 Kruse 15 år siden

Jeg er selv gået en smule igang med lidt anime. For ikke så lang tid siden begyndte jeg at se lidt Cowboy Bebop en gang i mellem, som er en ganske fed serie. Filmenudgaven er også rigtig god, fyldt med fed action og fede personligheder.

Men i denne weekend er jeg blevet fuldstændigt oplsugt af en anime. Death Note er helt fantastisk. Har indtil videre set de første 19 afsnit. Det er en virkelig intelligent og spændende serie, som fuldstændigt fangede mig efter at have set et par afsnit. Den kan helt sikkert anbefales.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#35 Kruse 15 år siden

Jeg vil lige tilføje lidt til min anbefaling af Death Note.

Jeg har fået set hele serien og den har min varmeste anbefalelse. Den er som sagt en intelligent spændingsserie, som giver den samme afhængighedsfølelse som Lost, hvor man bare absolut bliver nødt til at se et afsnit mere.

Den foregår i en realistisk udgave af vores verden. Dog med et par undtagelser. Der eksisterer såkaldte Death Gods, som kan se alle menneskers livslinje og deres navne, og når et menneskes livslinje løber ud, skriver en af dødsguderne personens navn ind i en såkaldt Death Note, og 40 sekunder efter dør det pågældende menneske af hjertestop. En af dødsguderne, Ryuk, keder sig, så han smider sin Death Note ned til den menneskelige verden. Den bliver samlet op af Light Yagami, som er en uhyre intelligent studerende, og efter at han laver et par test med sin nye Death Note, beslutter han sig for at han vil lave en bedre verden, ved at slå alle kriminelle ihjel. Da politiet lægger mærke til at flere og flere kriminelle dør af hjertestop, træder den mystiske L ind i billedet for at hjælpe politiet med opklaringen. Der er ingen der ved hvordan L ser ud, da han i starten kun taler til folk over en computer. Men L er også uhyre intelligent, så der opstår en kamp på intelligens mellem Light og L, som begge konstant tænker flere træk frem, for at afsløre en andens identitet.

Undervejs er der mange twists og cliffhangers, som gør serien vildt spændende. Så jeg kan kun anbefale at man tjekker den ud.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#36 Highland Park 15 år siden

#35: Ja, de 2-3 afsnit jeg har set var også ganske interessante. Det er især fedt, at Ryuk har en stor svaghed for æbler. :D
Men dødsguderne kan da også nedfælde andre dødsårsager, ikke? Det er vel ikke kun Light Yagami forundt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#37 Kruse 15 år siden

Highland Park (36) skrev:
#35: Ja, de 2-3 afsnit jeg har set var også ganske interessante. Det er især fedt, at Ryuk har en stor svaghed for æbler. :D
Men dødsguderne kan da også nedfælde andre dødsårsager, ikke? Det er vel ikke kun Light Yagami forundt.


Jojo, selfølgelig kan de det. Jeg skrev bare en beskrivelse af det man ved i starten, men man lærer efterhånden mere og mere, i takt med at serien udvikler sig.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#38 Highland Park 15 år siden

#37: Jeg regnede også med, at det var derfor, du ikke skrev mere.
Du fik det bare til at lyde som om, at folk kun dør af hjertestop. :P

Men ja, selvfølgelig skal der ikke afsløres noget. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#39 Bony 15 år siden

Wow, den lyder sgu god. Det bliver mit næste animé projekt. Tak for "review'et" heTTeh. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#40 elwood 15 år siden

Mener også den kære Stegelmann omtalte den serie ganske kort i troldspejlet faktisk.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: