Jeg er størst tilhænger af den Taiwanesiske New-Wave der blomstrede om gennem 80erne og 90erne. Kig specielt efter instuktørerne Edward Yang, Hou Hsiao-Hsien og Tsai Ming-Liang.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Jeg mener, at der er et par film, der er blevet overset. Mange af de film, som allerede er nævnt, mener jeg også kan anbefales (Jeg synes dog at "A tale of two sisters" ikke er specielt uhyggelig). Jeg vil også anbefale "Ju-on", og specielt den lidt uhyggelige thriller "Audition". Så kan jeg selvfølgelig også anbefale Kurosawas film. Der findes også nogle komedier, der er ekstremt morsomme. "Sex is Zero" er en form for Koreansk udgave af American Pie "My sassy girl" er også fra Korea, og der kommer snart en amerikansk remake "Save the green planet" koreansk og en syret blanding mellem en komedie og en gyser "Attack the gas station" koreansk film om en flok forbrydere, der røver en benzintank og tager de ansatte som gidsler, men finder ud af, at der også er gode penge i at føre forretningen videre, så det gør de mens personalet er holdt fanget.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#22: Du har helt ret i, at der er nogle film, der er blevet glemt, men em, jeg nævnte i ovenstående post, var udvalgt i forhold til prisen, så topic-starteren kunne prøve sig lidt frem uden at skulle bruge alt for mange penge :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Du har helt ret i at "a tale of two sisters" ikke er så uhygelig igen (bortset fra et par scener der fuldstændig sindsygt uhygelige) til gengæld er den rigtig god... :D
Så er jeg kommet igang med de Asiatiske film, og jeg må sige at det helt sikkert er noget der har fanget min interesse! Indtil videre har jeg fået set "Ichi the Killer", "Friend", "Musa", "Dark Water" og her til aften "The Eye". De 2 sidste er efter min mening de bedste af dem, og især "The Eye". En rigtig spooky film, med nogle fede gys! Det kan godt være at jeg havde givet den lige rigeligt med volume, for jeg fik godt nok nogle vilde kuldegysninger ind i mellem, men jeg må sige at de har styr på det med lyden og lave en creepy stemning de Asiater...!!
#21 Morbid 21 år siden
#22 frahm-2 21 år siden
Der findes også nogle komedier, der er ekstremt morsomme.
"Sex is Zero" er en form for Koreansk udgave af American Pie
"My sassy girl" er også fra Korea, og der kommer snart en amerikansk remake
"Save the green planet" koreansk og en syret blanding mellem en komedie og en gyser
"Attack the gas station" koreansk film om en flok forbrydere, der røver en benzintank og tager de ansatte som gidsler, men finder ud af, at der også er gode penge i at føre forretningen videre, så det gør de mens personalet er holdt fanget.
#23 filmz-yoshimura 21 år siden
#24 HeavyClaus 21 år siden
Du har helt ret i at "a tale of two sisters" ikke er så uhygelig igen (bortset fra et par scener der fuldstændig sindsygt uhygelige) til gengæld er den rigtig god... :D
#25 filmz-dr. hoax 21 år siden
Indtil videre har jeg fået set "Ichi the Killer", "Friend", "Musa", "Dark Water" og her til aften "The Eye".
De 2 sidste er efter min mening de bedste af dem, og især "The Eye". En rigtig spooky film, med nogle fede gys! Det kan godt være at jeg havde givet den lige rigeligt med volume, for jeg fik godt nok nogle vilde kuldegysninger ind i mellem, men jeg må sige at de har styr på det med lyden og lave en creepy stemning de Asiater...!!