Gravatar

#11 filmz-vassago 16 år siden

#10: Jeg falder sjældent i søvn under en film, og de få gange det er sket, har nogle af årsagerne måske været, at der har været puder, tæpper, sofa, et mindre søvn-underskud samt at jeg har set filmen alene.

Men én film kan med garanti få mig til at falde i søvn, uden at jeg nødvendigvis har været træt, og det er filmen "Hesteviskeren". Den har jeg forsøgt at klare mig igennem 4-5 gange, men samtlige gange er jeg faldet i søvn et godt stykke inden i filmen, og nu gider jeg bare ikke at se den længere. Man kunne måske overveje at spole ind til midten, og så se den derfra, men det er bare ikke det samme. Men jeg kan overhovedet ikke uddybe hvorfor det sker - den er tilsyneladende bare søvndyssende... :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#12 Skeloboy 16 år siden

#10 - så stopper du med at læse IMDB boards lige med det samme:)....det er ikke andet end spild af tid, tildels fordi det er verdens største avlested for trolls...ok, det kan være grineren at læse om film som W, World Trade Center, The Kingdom og andre film, der kan opildne til en politisk diskussion, eller om religiøse film...meeen generelt så er det at værre sted, man slet ikke skal hidse sig op over:), og ja, folk er unuanceret, trolde, og overdriver og generelt små møgunger:)

On topic: jeg falder egentlig ofte i søvn, og det er kun en lille del filmens skyld. Ellers skyldes det, at jeg ser filmen når jeg er træt, lige før jeg skal til at sove. Alt efter hvor interessant filmen er, så gør jeg tre ting: Er den ikke særlig interessant, så læser jeg referatet på wiki, er den lidt mere interessant spoler jeg tilbage, og er det træls, jeg ikke kan holde mig vågen, så venter jeg til dagen efter.

Faldt næsten i søvn på midnatspremieren til Star Wars 2, men den var også en time forsinket:)
Gravatar

#13 BN 16 år siden

#12:

så stopper du med at læse IMDB boards lige med det samme:)....det er ikke andet end spild af tid, tildels fordi det er verdens største avlested for trolls...ok, det kan være grineren at læse om film som W, World Trade Center, The Kingdom og andre film, der kan opildne til en politisk diskussion, eller om religiøse film...meeen generelt så er det at værre sted, man slet ikke skal hidse sig op over:), og ja, folk er unuanceret, trolde, og overdriver og generelt små møgunger:)

;-)

On topic: jeg falder egentlig ofte i søvn, og det er kun en lille del filmens skyld. Ellers skyldes det, at jeg ser filmen når jeg er træt, lige før jeg skal til at sove. Alt efter hvor interessant filmen er, så gør jeg tre ting: Er den ikke særlig interessant, så læser jeg referatet på wiki, er den lidt mere interessant spoler jeg tilbage, og er det træls, jeg ikke kan holde mig vågen, så venter jeg til dagen efter.

Det lyder fornuftigt. .... Jeg selv falder kun i søvn til en film, hvis jeg i forvejen er søvnig, og hvis det er enten en af vores egne film eller en lejefilm fra lovefilm, som jeg jo så bare kan se en af de følgende dage. ... Hvis det er f.eks. TV2 der sender en film, som jeg ikke mulighed for at gense lige foreløbigt, gør jeg en bevidst indsat for IKKE at falde i søvn, selvom jeg er træt: Jeg lader være med at ligge ned i sofaen, men sætter mig op. Og jeg indtager en del søde sager, hvilket som bekendt også hjælper. (Har aldrig prøvet Tom & Jerry-tricket med tændstikker i øjnene endnu ...)

Jeg vil jo helst ikke gå glip af en god filmoplevelse! ;-)

Faldt næsten i søvn på midnatspremieren til Star Wars 2, men den var også en time forsinket:)

Det var da også umenneskeligt længe at lade folk vente!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 wimmie 16 år siden

Jeg falder aldrig i søvn til film...ved ikke hvorfor. Med mindre jeg lægger mig til at sove "med vilje" på sofaen med en film kørende i baggrunden :D

Der er ikke noget værre end når den/de man ser film sammen med bare falder i søvn under filmen...skandaløst!
Men nu kan jeg også bedst se film om natten, da min døgnrytme (pga. arbejdstider) er vendt lidt på hovedet.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15 wimmie 16 år siden

Giver dig i øvrigt ret; hvis den person virkelig havde syntes at "Sky captain...." var så kedelig og dårlig hvorfor så prøve at se den 5 gange?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#16 Michael Andersen 16 år siden

#7 Hehe nå ja, Star Trek og Greengrass er jo dit område, men den var ikke tiltænkt dig :) Det var bare de bedste sovepiller, jeg kunne komme i tanke om ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#17 The Insider 16 år siden

#16, jeg er enig! Når man overværer kunst på så tårnhøjt niveau er det umuligt ikke at blive overrumplet totalt og ikke blot falde i søvn - men endda gå i koma!
War. War never changes.
Gravatar

#18 Michael Andersen 16 år siden

Eller også skal der bare mere end mænd i spandex og reality-tv-æstetik til at holde mig vågen ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 The Insider 16 år siden

Jeg troede da ellers, du netop havde en syg fetisch for Batman & Robin?
War. War never changes.
Gravatar

#20 lyspunkt 16 år siden

Jeg mangler stadig slutningerne på både Bad Boys og Enemy of the State selv om jeg egentlig godt kan lide Will Smith
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus

Skriv ny kommentar: