Ingen tvivl om at man kan falde i søvn under en film - også indenfor relativt kort tid. Har selv gjort det ret mange gange, men så har det også været fordi jeg i forvejen var træt eller søvnig.
Jeg læste lige et indlæg fra en imdb-bruger, der påstod at han fem gange har gjort et forsøg på at se filmen 'Sky Captain and the World of Tomorrow', men hver gang er faldet i søvn.
Det fik mig til at tænke på, at jeg simpelthen synes, det er noget vrøvl, når folk siger, at der var selve FILMEN der fik dem til at falde i søvn! Der er så mange andre ting der kan gøre en film dårlig for én - den med at man falder i søvn PÅ GRUND AF filmen, er simpelthen det værste sludder.
Øh okay... Du skal nok ikke lade dig hidse op for let når du læser IMDBs boards. Det er den hurtige vej til for højt blodtryk.
Jeg er blevet lullet i søvn alle de tre gange jeg har forsøgt at se A Thin Red Line. Bevares der er da sikkert ting, der bidrager til det, men normalt kan jeg altså godt holde mig vågen - specielt under film, der efter sigende skulle være gode. Jeg falder nok i søvn fordi jeg er træt, men filmens laaaangsomme tempo og den iøvrigt udmærkede, men svævende musik er bestemt medvirkende.
Jeg ved ikke hvorfor du er så stor modstander mod dette at du føler du bør oprette et indlæg herom. Erfaringer fra børneværelser synes da at underbygge, at langsomme, repetetitive bevægelser og dæmpet musik hjælper med at lulle i søvn.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
En film behøver ikke være dårlig for at man falder i søvn. Det kan også bare være fordi de ikke er særlig interessante. Jeg er aldrig kommet igennem en Star Trek-film uden at sove, eller i det mindste har jeg været nødt til at spole eller stoppe inden jeg faldt i søvn. Det samme gælder også for de Paul Greengrass-film jeg har set, og det er jo ikke fordi de er uden action, men de siger mig bare ikke noget: Gab.
Enig. Sidst jeg faldt i søvn mens jeg så film var da jeg så Batman af Tim Burton. Jeg tror ikke nødvendigvis at jeg finder den gabende kedelig ved næste gensyn. Jeg tror blot at det var et dumt tidspunkt på døgnet at sætte mig til at se den. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Mennesker i det 21. århundrede sover generelt for lidt. Når man så sætter en film på, så plejer man jo også gerne slå sig ned i en blød sofa, måske med et tæppe og et par ekstra puder. Film skal være ret interessante for at bevare ens opmærksomhed under de forhold.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Puha ja. Jeg har ca. fået 5 timer i døgnet de sidste 3-4 år, undtagen når jeg har min "lille". Meget dårlig vane og nu bliver den sgu sent igen :( Men har da også slumret til film indimellem også film jeg er vilde med.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#3, for at citere Michael Clayton i filmen af samme navn: "Was that pointed at me?" ;-)
Anyhow, det at falde i søvn er også et udtryk for at være utrolig tilpas og afslappet, så det kan sagtens fortolkes som noget positivt. Jeg har ofte svært ved at falde i søvn, hvis jeg ikke lytter til noget behageligt musik, og det er ikke fordi, jeg synes, det er ringe, men fordi det er så "soothing". Derudover faldt jeg ofte i søvn til Tarkovskys "Spejlet", de første par gange, jeg så den, også selvom jeg nød den og nu synes, det er en af filmhistoriens store mesterværker. Men det tror jeg næsten er meningen, da det synes at være et udbredt fænomen. Den får os (i hvert fald mig) til at opnå en tranceagtig, drømmelignende tilstand, som gør, at man går fra at vågen til at rejse rundt i underbevidstheden i bevidstløs tilstand.
Det er meget sjældent at jeg falder i søvn til film, selv de dårlige, men da jeg så "Apocalypse Now: Redux" i biffen, kedede de nye scener mig så meget, at jeg faldt i søvn et par gange.
Jeg kan ikke selv komme tanke om nogen film, som jeg er faldet i søvn til, men min storbror gør det jævntligt også i biffen. Blandt andet faldt han i søvn under Lord of The Rings: the fellowship of the ring, så dem har han aldrig set, det forstår jeg jo så ikke. Men han siger at han synes den var kedelig, så det kan jo nok godt skyldes filmen.
Det fik mig til at tænke på, at jeg simpelthen synes, det er noget vrøvl, når folk siger, at der var selve FILMEN der fik dem til at falde i søvn! Der er så mange andre ting der kan gøre en film dårlig for én - den med at man falder i søvn PÅ GRUND AF filmen, er simpelthen det værste sludder.
Jeg fik desværre skrevet mit indlæg lidt for hurtigt, fordi jeg lige pludselig skulle ud af døren sent igår aftes. Og derfor fik jeg ikke præciseret min hovedpointe, nemlig at det er mit indtryk, at enkelte personer overdriver vildt og voldsomt, såsom når én påstår, at han 5 gange i træk er faldet i søvn til den samme film, og at det derfor aldrig lykkes ham at se HELE den pågældende film, fordi den er så søvndyssende kedelig.
Det er jo en ærlig sag, hvis man ikke bryder sig om en given film, og hvis man finder den usigeligt kedelig. Men jeg ville bare ønske, at sådanne personer ville UDDYBE de punkter, som de ikke kan lide ved filmen, ja, fortælle os andre, hvad det er, der gør den så kedelig i deres øjne ... i stedet for at komme med den der kliché om at de falder i søvn HVER gang de skal se filmen!
Selvfølgelig kan en film være så kedelig, at man mister koncentrationen og langsomt falder i søvn. Men at nogen hele 5 gange skulle sætte sig for at se en film og hver gang falde i søvn, lyder mest som en af disse her overdrivelser, nogle bruger for at rakke ned på en film. Det var egentlig dét jeg ville sige. :-)
#1 BN 16 år siden
Jeg læste lige et indlæg fra en imdb-bruger, der påstod at han fem gange har gjort et forsøg på at se filmen 'Sky Captain and the World of Tomorrow', men hver gang er faldet i søvn.
#2 Spanner 16 år siden
Jeg er blevet lullet i søvn alle de tre gange jeg har forsøgt at se A Thin Red Line. Bevares der er da sikkert ting, der bidrager til det, men normalt kan jeg altså godt holde mig vågen - specielt under film, der efter sigende skulle være gode. Jeg falder nok i søvn fordi jeg er træt, men filmens laaaangsomme tempo og den iøvrigt udmærkede, men svævende musik er bestemt medvirkende.
Jeg ved ikke hvorfor du er så stor modstander mod dette at du føler du bør oprette et indlæg herom. Erfaringer fra børneværelser synes da at underbygge, at langsomme, repetetitive bevægelser og dæmpet musik hjælper med at lulle i søvn.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#3 Michael Andersen 16 år siden
#4 Bony 16 år siden
#5 Riqon 16 år siden
#6 filmz-Bruce 16 år siden
#7 The Insider 16 år siden
Anyhow, det at falde i søvn er også et udtryk for at være utrolig tilpas og afslappet, så det kan sagtens fortolkes som noget positivt. Jeg har ofte svært ved at falde i søvn, hvis jeg ikke lytter til noget behageligt musik, og det er ikke fordi, jeg synes, det er ringe, men fordi det er så "soothing".
Derudover faldt jeg ofte i søvn til Tarkovskys "Spejlet", de første par gange, jeg så den, også selvom jeg nød den og nu synes, det er en af filmhistoriens store mesterværker. Men det tror jeg næsten er meningen, da det synes at være et udbredt fænomen. Den får os (i hvert fald mig) til at opnå en tranceagtig, drømmelignende tilstand, som gør, at man går fra at vågen til at rejse rundt i underbevidstheden i bevidstløs tilstand.
#8 filmz-Kadann 16 år siden
#9 tiany 16 år siden
Blandt andet faldt han i søvn under Lord of The Rings: the fellowship of the ring, så dem har han aldrig set, det forstår jeg jo så ikke. Men han siger at han synes den var kedelig, så det kan jo nok godt skyldes filmen.
#10 BN 16 år siden
Jeg fik desværre skrevet mit indlæg lidt for hurtigt, fordi jeg lige pludselig skulle ud af døren sent igår aftes. Og derfor fik jeg ikke præciseret min hovedpointe, nemlig at det er mit indtryk, at enkelte personer overdriver vildt og voldsomt, såsom når én påstår, at han 5 gange i træk er faldet i søvn til den samme film, og at det derfor aldrig lykkes ham at se HELE den pågældende film, fordi den er så søvndyssende kedelig.
Det er jo en ærlig sag, hvis man ikke bryder sig om en given film, og hvis man finder den usigeligt kedelig. Men jeg ville bare ønske, at sådanne personer ville UDDYBE de punkter, som de ikke kan lide ved filmen, ja, fortælle os andre, hvad det er, der gør den så kedelig i deres øjne ... i stedet for at komme med den der kliché om at de falder i søvn HVER gang de skal se filmen!
Selvfølgelig kan en film være så kedelig, at man mister koncentrationen og langsomt falder i søvn. Men at nogen hele 5 gange skulle sætte sig for at se en film og hver gang falde i søvn, lyder mest som en af disse her overdrivelser, nogle bruger for at rakke ned på en film. Det var egentlig dét jeg ville sige. :-)