I et andet indlæg, spurgte jeg, om Lost var en serie, der var noget værd. Det ser sådan ud, og jeg tror jeg køber den hurtigst muligt. Jeg har overvejet eBay som købemulighed, men hvordan er det med sikkerhed, hvordan betaler man, og er det ligetil?
Jeg (og specielt min kone) har handlet meget på ebay med godt resultat de fleste gange. Man betaler som regl med kreditcard eller noget som hedder PayPal, som er en sikker måde at overføre penge på samme måde, som på Axel.
Man skal til nogen aktioner have is i maven og huske at nogle er ikke private, men butiker som sælger og derved er der risiko for moms ved varer fra fx Amerika.
Nye titler som fx Lost har prisen meange gange det med at ende på samme niveau som mange af de billige butikker som fx CD-wow, men på samleropjekter og udgåede dvd mv. kan man hurtigt gøre en god handel, men man skal passe meget på for der er mange bootleg og andre kopi udgaver i omløb, så det er en god ide at checke kommentarer fra andre købere inden man byder.
Jeg har handlet på eBay siden 1999, og har købt/vundet ca. 290 ting, og deraf har der kun været en enkelt handel jeg ikke har modtaget (plakater for 250 kr.).
Jeg vil anbefale at man primært handler hos dem der har 10+ i positiv (sælger)feedback (hvilket selvfølgelig er uretfærdigt for førstegangssælgere, men sådan er det) og dem der modtager PayPal som betaling. Det anbefales derfor også at man opretter en PayPal konto, hvilket er let nok hvis man har et VISA eller MasterCard.
Ved køb i USA er der risiko for told, og portoen er som oftest ret heftig, så jeg forsøger så vidt muligt at købe ting i Europa, primært UK.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#1 filmz-Loft 20 år siden
Fortæl gerne om jeres erfaringer med siden...
#2 filmz-Crystalstar1200 20 år siden
Man skal til nogen aktioner have is i maven og huske at nogle er ikke private, men butiker som sælger og derved er der risiko for moms ved varer fra fx Amerika.
Nye titler som fx Lost har prisen meange gange det med at ende på samme niveau som mange af de billige butikker som fx CD-wow, men på samleropjekter og udgåede dvd mv. kan man hurtigt gøre en god handel, men man skal passe meget på for der er mange bootleg og andre kopi udgaver i omløb, så det er en god ide at checke kommentarer fra andre købere inden man byder.
Hvis du vil vide mere så spørg endelig igen :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#3 filmz-Loft 20 år siden
Er der en nem måde at undgå bootleg eller dårlige sælgere på (udover kommentarer og karakterer)?
#4 chandler75 20 år siden
Jeg vil anbefale at man primært handler hos dem der har 10+ i positiv (sælger)feedback (hvilket selvfølgelig er uretfærdigt for førstegangssælgere, men sådan er det) og dem der modtager PayPal som betaling. Det anbefales derfor også at man opretter en PayPal konto, hvilket er let nok hvis man har et VISA eller MasterCard.
Ved køb i USA er der risiko for told, og portoen er som oftest ret heftig, så jeg forsøger så vidt muligt at købe ting i Europa, primært UK.
#5 filmz-Loft 20 år siden
#6 chandler75 20 år siden
#7 chandler75 20 år siden
#8 filmz-Loft 20 år siden