Gravatar

#31 DarkLight 20 år siden

#30, jeg snakker ikke om realisme, jeg snakker om hvornår jeg selv vil begynde at overveje et køb.
Hvis det var mig, ville jeg gå efter halv skade, dvs en fortjeneste på 50 kroner pr plakat.
Når der ikke er brugt mere end 1½ time på arbejdet er det jo tjent ind, rent timelønsmæssigt, efter 15 plakater. Jeg går ud fra at overskuddet af de første 10 bliver spist af opstartbeløbet, dvs groft 1000 kroner.

Et oplag på 50 burde være muligt at sælge.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#32 filmz-janhm 20 år siden

Der er nu ingen der er ved at blive dement (undtagen mig, måske). Der var ganske rigtigt et par slåfejl, der var opstået under konverteringen fra hvid baggrund til sort. De skulle være rettet nu...

Omkring prisen, så ligger min fortjeneste altså nogle plakater ude i fremtiden (10 helt præcist), men jeg har tjekket med posthuset, og de mener godt at forsendelsen kan ske for kr. 36,00 incl. rør,

Så forsendelsen er hermed reduceret til kr. 36,00 - det var et skridt i den rigtige retning.
Gravatar

#33 McPeter 20 år siden

#31 - måske er 1½ time også lidt ironisk ment? Tror da der hurtigt kunne gå et par timer bare med at samle citaterne sammen inkl. skuespiller, filmselskab, årstal (med mindre man har en klæbehjerne af rang?!), og så skal der også lige findes de rigtige skrifttyper og først der skal man begynde at lege med layoutet...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#34 DarkLight 20 år siden

Ja det kan du have ret i. I det hele taget er det ikke let at få lavet noget i små antal.

Priser på ~330 kroner for en plakat er for dyrt til masserne, medmindre det ligefrem går til en god sag.
Derudover vil man også gerne have lidt penge, hvis man synes det er godt nok til andre vil betale.

Personligt have jeg nok smidt en pdf-udgave online.
Men nu jeg er også helt pjattet med åbne standarder, fælles hjælp og urtete :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#35 McPeter 20 år siden

#34 - DarkLight, din hippierøv! :-P
Ud over det enig, bortset fra jeg godt ville kunne se fidusen ved mængderabat hos trykkeren...det ER jo rent faktisk ikke billigt at få lavet.

Bred ymer! ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#36 davenport 20 år siden

Flot arbejde Jan.
Jeg vil gerne have en i sort, det er sikkert.
Skal nok bestille når det er.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#37 filmz-janhm 20 år siden

Tja, om det er for dyrt er jo en (bank)smagssag, men fakta er at et tryk koster. Skal du ha´lavet 400 eksemplarer, så begynder det at ligne noget, men min vildeste forventning for denne plakat ligger på et sted mellem 10 og 20 stk.

Med hensyn til forbrugt arbejdstid, er det, ganske som McPeter skriver, tyk ironi med 1-1½ time. Tidsmæssigt ligger jeg på over 20 timer...
Der er noget arbejde med at samle materialet, vurdere hvilke film der skal med OG HVILKE MAN HAR GLEMT. Få det sat op, finde fonts osv. osv.
Men pyt. Dette startede for min egen fornøjelses skyld, og det er det stadig, og plakaten bliver trykt - også selv om det kun er i eet eksemplar.

... DarkLight, ka´ du virkelig li´ urtethe...
Gravatar

#38 DarkLight 20 år siden

Yeah man. Taste like chineese rain :)
Gravatar

#39 filmz-janhm 20 år siden

Ok, jeg har hørt efter...ny pris

Check lige denne tråd

mvh
Jan

Skriv ny kommentar: