Gravatar

#1 Hr. Jensen 12 år siden

Hej alle,

Jeg har for nylig erhvervet mig "Riget" + "Riget II" på DVD, og det var et kært gensyn. Hold da k..., serien er stadig skræmmende :-) Da det kom første gang, altså del I, var jeg 10 år gammel, og det skræmte mig fra vid og sans. Og efter et gensyn efter så mange år, holder det stadig - og er stadig skræmmende. Første del er dog nu klart den bedste, synes jeg. :-)

Anyway, da Riget II blev udsendt første gang, blev der i denne forbindelse udsendt en "making of" dokumentar, der var, så vidt jeg husker, ret god. Dokumentaren er desværre ikke på DVD'en. Jeg kan simpelthen ikke finde den på nettet. Titlen på dokumentaren er "Bagom Riget II og Lars von Trier: Instruktøren holder fridag."

Er det noget, I kunne hjælpe med? :-)

På forhånd tak.

Mvh. Søren.
Gravatar

#2 Highland Park 12 år siden

Helt præcist hvad ønsker du hjælp med?

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte enten DR (som genudsendte programmet i 2006) eller Tina Wilhelmsen Munck og adspørge dem. Du kan formentlig få fat på hende herigennem (eller via Facebook):
http://den2radio.dk/udsendelser/den2radio-oversigt...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 Hr. Jensen 12 år siden

#2 Jeg vil jo gerne se dokumentaren igen, men hvis den slet ikke er uploaded på nettet, er det jo svært at trylle. Men jeg takker for din hjælp, og vil prøve at kontakte Tina, som en start.
Gravatar

#4 Highland Park 12 år siden

Måske DR kunne overtales til at lægge den ud på Bonanza-siden, hvor "Riget" jo i forvejen kan ses. :)
Det undrer mig meget, at den ikke kom med på Electric Parc-udgivelsen.

Selv har jeg muligvis optaget udsendelsen i sin tid, men i så fald befinder den sig et ukendt sted i VHS-rodets mørke dyb... :/
Gravatar

#5 Hr. Jensen 12 år siden

J#4 Jep, jeg båndede den også i sin tid, men aner ikke, hvor det bånd er. Selvom det måske ikke er blevet spillet over, tror jeg, at de når at finde Jimmy Hoffa, før jeg finder det bånd ;)

Kan du huske dokumentaren? Jeg kan ikke, men det er så også 15 år siden, jeg så det :)
Gravatar

#6 Highland Park 12 år siden

Ha! Jeg ved, hvad du mener... krydser fingre for at Hoffa bliver fundet.

Nej, det kan jeg desværre ikke. Jeg kan kun huske, at jeg har set den. Men jeg er glad for, at du har mindet mig om dens eksistens, og at den mangler på bonusmaterialet.

Jeg er frisk på en blodig protestmarch i DR-herredet, hvis de nægter at gøre den tilgængelig.
Gravatar

#7 Hr. Jensen 12 år siden

Det ville sgu være dæjli', hvis de gad at lægge den ud, så får jeg da også lidt for mine licens-penge, men jeg har mine tvivl...

Og ja, det er virkelig underligt, at den mangler på DVD'en...Det virker nærmest oplagt, at den skulle have været med, men åbenbart ikke.
Gravatar

#8 Highland Park 12 år siden

Jeg er sikker på, at de gode folk hos Electric Parc gjorde, hvad de kunne for at få den med i udgivelsen. Håber på flere spændende udgivelser fra deres hånd.

DR får vel heller ikke noget ud af at sidde på guldet. Jeg gad godt vide, hvad der stikker under...
Gravatar

#9 Hr. Jensen 12 år siden

Det kan der være noget om, men hvis det er 6 år siden, at DDR sendte dokumentaren sidst, så er der sgu lidt lange udsigter :/
Gravatar

#10 Hr. Jensen 12 år siden

Indtil videre ikke det store held. Har fået følgende fra Bonanza:

"Tak for din henvendelse.

Vi har på nuværende tidspunkt ikke planer om at lægge udsendelsen på Bonanza. Men ønsket bliver noteret."

Så må vi jo se, hvor lang tid der går ;)

Skriv ny kommentar: