Gravatar

#1 filmz-cko 22 år siden

Hver gang jeg skal til at købe en film ender jeg med at sidde med en liste med alt for mange forslag. Jeg er i humør til en "klassiker" kan man sige. En film som jeg har hørt meget om, og har forholdsvis høje forventninger til. Nu har jeg gjort listen lidt kortere, og tænkte, gad vide hvad brugere på filmz.dk ville råde mig til at købe, bare for sjov...

her er filmene

8½ (var vild med La Dolce Vita)
Rashomon (var VILD med 7 samurai og Ikiru)
Seventh Seal (har endnu ikke set noget Bergman...på tide)
Andrei Rublev (Stalker var virkelig tung, men vildt god)
Alphaville (har heller ikke set noget Godard endnu, på tide?)
Tokyo Story (er Jarmusch fan, og har hørt at han til dels er inspireret af Ozu)

og den sidste
Et Roman Polansky BOX set med:
Knife in the Water+Cul de Sac+Repulsion+8 kort film af ham

hvad siger i??? nogle gode (eller dårlige) ord til nogle af filmene???
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#2 Morbid 22 år siden

Holy shit, det er jo ikke særlig humant at få os til at vælge en ud, da de allesammen er fantastiske film.

Vil nok mene at 8½ og Rashomon er de bedste af de øverste film, men jeg har ikke set alphaville og tokyo story. Men jeg ville nok selv købe den Roman Polansky BOX, hvis den da ikke er alt for dyr.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#3 filmz-cko 22 år siden

Ja jeg sidder selv meget fast i hvilken jeg skal vælge... boksen koster vist 450 kr hvis jeg husker rigtigt, og den er meget tiltalende.
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#4 DarkLight 22 år siden

har ikke hørt om en eneste af de film...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 Morbid 22 år siden

#4 - Så er du heldig, det er bare med at komme igang.

Tror ikke du vil fortryde købet af den Polanski boks, det ville jeg i hvert fald ikke.
Hvor har du set Ikiru? Det er et hul i min kurosawa samling der indtil videre tæller 4 film.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#6 filmz-cko 22 år siden

Det er meget sjovt med Ikiru (synes jeg da) fordi jeg havde hørt om den som en meget anderledes Kurosawa film (i forhold til samurai filmene).

Da jeg havde set de syv samuraier tænkte jeg at eftersom den film var nær perfekt ville jeg ikke kunne se en kurosawa-samurai film foreløbig uden at blive skuffet, så jeg ledte efter noget andet.

Så fandt jeg ud af at Ikiru lige var blevet smidt på DVD i england og så købte jeg den da den løb meget interesant, og jeg er helt vild med den. Den handler kort fortalt om døden, og hvordan døden for os til at tænke over livet...

find den på blackstar.co.uk eller axelmusic...

bliver også selv mere og mere tændt på boks sættet, har læst hvad det indeholder igen!!!
Gravatar

#7 filmz-che 22 år siden

Jeg tror også jeg ville satse på Roman Polansky sættet... Det lyder rimeligt fornuftigt... Prisen er da også acceptabel...
This is an ex-parrot
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

8½ - den er jo lidt selvbigrafisk om Felini, men viser også hvor svært det til tider kan være at lave film

Rashomon - Er flot fordi den viser hvordan en historie kan fremlægges på forskellige måder alt efter hvilke øjne som ser den.

Seventh Seal - Flot lang, men også meget dyster film. Der er en flot scene med Max Von Sydow hvor han spiller skak med døden.

Andrei Rublev - hvis du er til historiske film og lange film, siden du kunne lide Stalker kan du nok også lide denne, men pas på den findes i mange forskeelige udgaver og længder, men jeg vil ger hjælp med at finde den bedste til dig.

Alphaville - har ikke set den sorry !

Tokyo Story - Ahhh udemærket men når ikke fx "Down By Law"s højde :)

Roman Polanski BOX set - det er bestemt ikke dårlig introduktion til Polanski

Er jo alle flotte film med hver deres fordele men jeg ville nok vælge Polanski !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 filmz-cko 22 år siden

Takker for hjælpen med at vælge en film, det blev nu boks-sættet, det der gjorde det var nok de 8 kortfilm der følger med...!!

Og så er Polanski jo en god instruktør!

Og nogle af de andre vil jeg hellere vente med til jeg har set de andre film jeg ejer af instrukrørene et par gange mere... så...
Gravatar

#10 Captain Vallo 22 år siden

Lidt sent for mig at komme med gode råd. Men det var jo unødvendigt:
Godt valg...
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?

Skriv ny kommentar: