Jeg går og overvejer, at kigge lidt nærmere på denne klassiske serie, som jeg husker fra TV, da jeg var knægt.
Jeg skal dog lige være sikker på et par ting, før jeg køber.
Filmen "Battlestar Galactica" er det der startede serien, har jeg ret i det?
Og.. Selve serien er vel så den man kan købe i hhv. R1 og R2/R4 hos Axel?
Hvis man ser bort fra det ultra-coole cover, som R1 har, og de ekstras der mangler på R2/R4, kan man så regne med lidt bedre billed på R2/R4? Der er jo mindre ekstras, og serien er over 7 skiver, mod 6 skiver på R1.
Desuden er R2/R4 jo også 100 kr. billigere hos Axel. Er der evt. nogle af jer som er stødt på serien billigere et sted?
Filmen foregår ikke før serien. Filmen er bare et par dobbeltafsnit (inklusive det første) strunget sammen med en masse scener tabt. Ingen grund til at købe den, hvis du køber serien.
Ved ikke om billedkvaliteten på den australske udgave er bedre end på den amerikanske (som jeg har), men det er da sandsynligt. Vær dog opmærksom på, at samtlige 6 discs i den amerikanske udgave er dobbelt-sidede, så det er nærmest som at have 12 "ordinære" DVD'er i én pakke. Om de australske DVD'er er dobbelt-sidede, ved jeg så ikke.
Hos Amazon koster hele serien kun 40,99£ (før porto) komplet. Så du sparer vel en hund i forhold til hos Axel.
I følge DVDcompare er ekstramaterialet på Region-1 udgivelsen væsentligt bedre:
Both R2 and R4 releases are missing the following extras:
Audio commentary by Richard Hatch, Dirk Benedict and Herbert Jefferson Jr. on the pilot episode "Saga of a Star World " Sneak peek for the Interactive Game "Battlestar Galactica" Stu Phillips: Composing the Score - featurette 1 hour of deleted scenes and alternate scenes
#1 filmz-Kadann 21 år siden
Jeg går og overvejer, at kigge lidt nærmere på denne klassiske serie, som jeg husker fra TV, da jeg var knægt.
Jeg skal dog lige være sikker på et par ting, før jeg køber.
Filmen "Battlestar Galactica" er det der startede serien, har jeg ret i det?
Og.. Selve serien er vel så den man kan købe i hhv. R1 og R2/R4 hos Axel?
Hvis man ser bort fra det ultra-coole cover, som R1 har, og de ekstras der mangler på R2/R4, kan man så regne med lidt bedre billed på R2/R4? Der er jo mindre ekstras, og serien er over 7 skiver, mod 6 skiver på R1.
Desuden er R2/R4 jo også 100 kr. billigere hos Axel. Er der evt. nogle af jer som er stødt på serien billigere et sted?
#2 The Insider 21 år siden
Ved ikke om billedkvaliteten på den australske udgave er bedre end på den amerikanske (som jeg har), men det er da sandsynligt. Vær dog opmærksom på, at samtlige 6 discs i den amerikanske udgave er dobbelt-sidede, så det er nærmest som at have 12 "ordinære" DVD'er i én pakke. Om de australske DVD'er er dobbelt-sidede, ved jeg så ikke.
Hos Amazon koster hele serien kun 40,99£ (før porto) komplet. Så du sparer vel en hund i forhold til hos Axel.
I følge DVDcompare er ekstramaterialet på Region-1 udgivelsen væsentligt bedre:
Both R2 and R4 releases are missing the following extras:
Audio commentary by Richard Hatch, Dirk Benedict and Herbert Jefferson Jr. on the pilot episode "Saga of a Star World "
Sneak peek for the Interactive Game "Battlestar Galactica"
Stu Phillips: Composing the Score - featurette
1 hour of deleted scenes and alternate scenes
#3 filmz-Kadann 21 år siden
Men, det ser jo så ud til at jeg skal have fat i R1 udgaven, med det ultracoole cover. ;)