Gravatar

#9991 Kruse 14 år siden

#9989: Jeg synes nu at det er lidt useriøst at finde bands som Kings of Leon(som jeg ellers godt kan lide) og Green Day på listen, mens et band som U2 ikke er.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9992 Skeloboy 14 år siden

#9991 - U2 er ikke amerikanske...:)
Gravatar

#9993 Bruce 14 år siden

#9990 Speaking the obvious, som jeg siger, men det skader ikke at prædike det sande ord :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9994 Bruce 14 år siden

Springsteens såkaldte "eulogy", som han sagde ved mindehøjtideligheden for Clarence. Manden er en fantastisk skriver.

http://www.rollingstone.com/music/news/bruce-sprin...

Clarence doesn’t leave the E Street Band when he dies. He leaves when we die.

6/6
Gravatar

#9995 Collateral 14 år siden

#9990: Har faktisk aldrig haft det store til overs for Kings of Leon. Musikken er da ok, men et af de bedste rockbands? Ikke i min bog. Kan dog godt følge dig i White Stripes, de øvrige du nævner kender jeg ikke så godt.

Kunne da være man burde få hørt noget med det hersens E Street Band nu ham Bruce taler så meget om dem :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9996 Kruse 14 år siden

Skeloboy (9992) skrev:
#9991 - U2 er ikke amerikanske...:)

Ahhhhh....Jeg kan jo lære bare at læse :)

Men derfor forstår jeg stadig ikke at et band som Kings of Leon er på listen. Jeg har alle deres albums og jeg er ret vild med deres musik(selvom at det seneste album var noget kedeligt), men i top 50 over bedste amerikanske rock bands of all time. Det er meget store ord.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9997 Bruce 14 år siden

#9995 Bruce er og bliver et live gig (han gav en 8 timers koncert, da han vandt en retssag om rettighederne til at "køre forretningen selv" i 1977), så kan anbefale et kig på den enorme bootleg side, som huser en stor del af mandens koncerter helt tilbage fra 1967, nogle ofte sendt i radioen i top kvalitet.

http://btxmp3index.freeforums.org/index.php

Ellers er det absolut bedst at starte "from the beginning" fra 1972-1973 og de næste 10 år frem, som er "perioden".
Gravatar

#9998 Batsy 14 år siden

Jordbær, is og cokolade sovs sammen 6/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9999 davenport 14 år siden

Legeplads i solen med et glad barn der griner hele tiden 6/6
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10000 BN 14 år siden

Bruce (9989) skrev:
Gibson.com offentliggjorde deres Top 50 American Rock Bands of All Time for en uge siden:

Top 10 med tekst

6/6

Hmm ... at dømme efter den liste, er amerikanske rockbands nok ikke lige det helt store hos denne musikelsker. ;-)

Det er kun Bruce Springsteen, Talking Heads, R.E.M. og Beach Boys der nogensinde har lavet hele albums, som jeg havde interesse i, og idag synes jeg, der er langt imellem at de smider bare én god sang ud på markedet. Derudover har bands som Creedence Clearwater Revival, Green Day, Nirvana, ZZ Top, The Byrds, The Doors og Eagles allesammen lavet en, to eller tre sange, som jeg kan lide - dog skal det siges, at flere af disse sange jo er blandt de bedste nogensinde, ja, flere af dem er klassikere.

Jeg har nok flere favoritter, hvis vi vender blikket mod Europa, herunder ikke mindst Storbritannien.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: