Gravatar

#1211 filmz-Bruce 14 år siden

inflector (1209) skrev:
#1208 skal du ikke i seng gammelfar? :)


I min alder hedder sovetiden 02.00-03:00 - 07.30. Det har den været i nogle år :) Jeg har jo næsten samme alder som George C. Scott i Patton, som havde samme soverytme ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1212 inflector 14 år siden

#1211 sygt nok du kan klare dig med så lidt søvn, jeg ville være totalt ødelagt. Det må give meget tid til filmkiggeri :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#1213 wimmie 14 år siden

Evermind you dirty old man :p

Men tænk på at når du er 40 så er hun 28; det lyder da frækt ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1214 evermind 14 år siden

#1213 Når jeg er 40, så er hun ... sikkert skredet. :(

Hehe, men hvis ikke - ja, så er det ganske frækt! :P

For lige at blande zombier ind i det (hvilket jo aldrig er nogen dum idé): Synes du, Jason fra Friday the 13th kvalificerer som zombie? Jeg er ved at sætte mine zombiefilm samlet, og overvejede lidt at smide genindspilningen derhen (de gamle har jeg som boks, så de står automatisk på en anden hylde) sammen med Jason X (yeah, I know ... guilty pleasure! :P).

Han er jo sådan en levende død, der bliver ved med at komme tilbage fra graven og dræbe ... han æder selvfølgelig ikke nogen, men det er der jo mange andre zombier, der heller ikke gør.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1215 gi-jones 14 år siden

evermind (1214) skrev:
Han er jo sådan en levende død, der bliver ved med at komme tilbage fra graven og dræbe ... han æder selvfølgelig ikke nogen, men det er der jo mange andre zombier, der heller ikke gør.


Ej, man skal sgu i det mindste bide for at være en zombie. Helt ærligt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#1216 evermind 14 år siden

gi-jones (1215) skrev:
Ej, man skal sgu i det mindste bide for at være en zombie. Helt ærligt.


Kun siden 1968. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1217 wimmie 14 år siden

Hehe....jeg ville ikke kategorisere den som zombiefilm :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1218 evermind 14 år siden

Det er selvfølgelig heller ikke franchisens udgangspunkt, da den vel ret beset tilhører slasher-genren. Zombie-genren er dog rimelig bred i sine fortolkninger, ikke mindst i kraft af et markant "paradigmeskifte" midtvejs, så i nogle tilfælde kan jeg ikke lade være med lige at stoppe at fundere ...

Tombs of the Blind Dead betragtes eksempelvis som en form for klassiker inden for genren, selv om der er tale om rådne, indtørrede og øjenløse munke, der slår deres ofre ihjel med sværd og drikker blodet - og dét er post-'68. Franchisen, filmen afstedkom, dannede nærmest grundlag for sin egen subgenre af zombier.

28 Days Later er til sammenligning en erklæret ikke-zombiefilm, men alligevel har jeg stillet den hen på hylden som - i det mindste - en halvsøskende til familien, da den følger konventionerne for, hvad vi forstår ved en moderne af slagsen. De bider, de smitter, de har ingen anden tankevirksomhed en at dræbe - der bare ikke døde og Danny Boyle ville formentlig gerne have tages mere alvorligt, end genren desværre havde held med på dét tidspunkt. Men selv om jeg kalder min kat for en skildpadde, har besøgende allergikere det også stadig med at nyse ...

Det er med andre ord ikke altid, det ligger lige for at kategorisere det skidt. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1219 Highland Park 14 år siden

#1218: Hvad så hvis de er allergisk over for skildpadder?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1220 wimmie 14 år siden

Jeg kategoriserer også 28 days later som en zombiefilm...der er jo (endnu) ikke en kategori i min verden der hedder "virusfilm" ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: