Gravatar

#1561 Skeloboy 14 år siden

Vi mangler en politisk kategori...
Gravatar

#1562 Highland Park 14 år siden

#1556: Det er jo også derfor, de har også omsluttet ordet "indbrudstyv" med citationstegn. Men du har da ret i, at overskriften er en kende misvisende.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1563 Lord Beef Jerky 14 år siden

#1560 Helt enig i din første del, em spørger du virkelig hvor stor en procentdel der skal til, før det er i orden at det går ud over uskyldige? Jamen lad os da gerne fortsætte med demonstationerne på nørrebro. Et sted imellem 1 og 2 ugentlige demontrationer i over et år, 5 stk. hvor der var en meget lille grupper der gik amok. 5 ud af omkring 800. Alligevel husker folk kun det negative, og alle der deltog i de demonstrationer er folk friske på at smide i bås, og kalde for voldelige aktivister. Ahem. For at besvare dit spørgsmål, synes jeg at procentdelen skal være omkring 100. Det er bare ikke i orden at politiet tæver sig igennem en fredelig demonstration med knipler, at de bruger peberspray i hovedet på indsatte i klimafængslet (især ikke når de har fået af vide, at peberspray er en erstatning for pistoler, og kun må bruges i de tilfælde, de ville have brugt en pistol... men så igen, måske de ville have brugt pistoler der... bare fordi klimaaktivisterne ikke synes det er i roden at sidde i et udstillingsbur med 9 andre på under 0,5 kvadratmeters plads pr. person) og at de anholder en kæmpe gruppe fredelige demonstranter og udsætter dem for umenneskelige vilkår. Men det er selvfølgelig heller ikke i orden, at bryde loven som de voldelige demonstranter nu gør.

Netop fordi Danmark står og håndterrer en enorm international begivenhed, er det vigtigt at holde hovedet koldt. I dette øjeblik bliver Danmark svinet til i udlandets medier pga. håndterringen af disse demonstranter, og der var så mange ting vi kunne have forberedt bedre. I særdeleshed ville det være en god idé, at bede nabolandene om opbakning af deres politifolk istedet for blot at låne politibiler og andet grej, og lade de danske politibetjente arbejde 16 timer i døgnet 14 dage i træk. Det er der sgu da ingen der kan holde til, i hvert fald ikke med det pres og ansvar de har på deres skuldrer. Måske vi bare skulel have indset, at hvis vi selv ville klare dette, at Danmark bare ikek er stort nok til dette ansvar. Vi vidste der ville komme mange voldelige aktivister fra udlandene ud over dem vi har herhjemme, så jeg giver dig ret... det er en gigantisk international begivenhed vi har fået ansvaret for, og konsekvenserne af vores dårlige tilrettelæggelse ser vi jo dagligt nu.

Til sidst tror jeg bestemt du miosforstod mit budskab omkring ignorance, arrogance og fordomme. Disse er møntet på personer der mener, at alle aktivister og demonstranter er ens, eller at vold generelt kendetegner disse grupper. Virkeligheden er jo en ganske anden, medierne fokuserer dog kun på de negative effekter af demonstrationer efterhånden (igen kan vi bruge nørrebro som et eksempel, da kun 5 ud af omkring 800 demonstrationer endte galt, og det er sjovt nok kun dem folk husker... de vil ikke huske de positive og fredelige). Jeg håber bestemt ikke du hører til denne gruppe.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1564 Skeloboy 14 år siden

Vi mangler en politisk tråd...5/6
Gravatar

#1565 Lord Beef Jerky 14 år siden

#1564 Undskyld, jeg skal alligevel lave mad nu, så jeg skal nok holde mine fingrer væk fra tastaturet =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1566 inflector 14 år siden

Tranformers Revenge of the Fallen 1/6 - for satan noget bras, plothuller og stupiditeterne stod i kø under hele filmen.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#1567 HonoDelLoce 14 år siden

inflector (1566) skrev:
Tranformers Revenge of the Fallen 1/6 - for satan noget bras, plothuller og stupiditeterne stod i kø under hele filmen.

I second that ! Dog synes jeg måske nok at 1/6 liiiiiiige er lovlig højt sat..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#1568 inflector 14 år siden

#1567 du har muligvis ret, tror det ene point kom i hus, da Megan Fox løb i slow motion, og det medførte en stribe af mere eller mindre slibrige kommentarer, hvilket var ret sjovt.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#1569 HonoDelLoce 14 år siden

inflector (1568) skrev:
#1567 du har muligvis ret, tror det ene point kom i hus, da Megan Fox løb i slow motion, og det medførte en stribe af mere eller mindre slibrige kommentarer, hvilket var ret sjovt.

Jeg må faktisk indrømme, at selv min kæreste kom med en kommentar der !

"Der gad nu godt lige at spænde ben, hva?"

Og jeg må jo give hende ret.......
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#1570 Åkepool 14 år siden

Rammstein i Forum tonight 5/6.

De kan kun få 5/6, da de kun spillede 1.34, det er simpelthen for lidt til 6/6.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: