#1545 Jeg kan kun være enig omkring, at det ikke er i orden, at nogle skal sidde så længe under de forhold.
Men hvad med politibetjenten, som blev ramt af en brosten i hovedet? Skal der i sidste ende et dødsfald til fra den ene eller den anden side, før folk får øjnene op? Eller er det kun interessant at fokusere på politiets forbehold som brutalitet og helt se bort fra eller endda fortrænge aktivisternes handlinger og hvad de måtte udgøre af fare under termen "vold mod embedsmand i funktion"?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Tillad mig lige at afspore debatten: ’Indbrudstyv’ slukker brændende adventskrans Godt gået. Men hvordan pokker folk kan glemme at slukke en adventskrans, forstår jeg simpelthen ikke.
#1552: En ganske fin historie, som dog har en meget misvisende overskrift efter min mening. Den eneste grund til at han jo overhovedet "brød ind" i huset var jo fordi at der var brand og ikke fordi at han vill stjæle noget som overskriften næsten siger.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#1551 Jeg kan jo blive ved med at sige det samme. Naturligvis er vold ikke i orden på nogen måde, men at politiet lader lignende episoder gå ud over en enorm gruppe uskyldige, er bare heller ikke i orden. Det er jo for helvede en ekstrem lille procentdel af demonstanter der synes den slags er i orden, og en endnu mindre del der selv udøver den form for voldelig demonstration. Derimod er den almene danskers syn, at alle aktivister og demonstranter er ens, og naturligvis skal behandles sådan. Jeg har efterhånden været i mange af lignende diskussioner, som desværre blot ender med, at jeg får ondt i hovedet over folks ignorance, arrogance og fordomme, imens den anden fløj begynder at kaste med bandeord efter en, fordi (eksempel) "de der skide unger fra ungdomshuset er jo bare sådan nogle der brænder biler af til deres demonstrationer". Åh!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1559 Jamen jeg vil da endnu engang gerne give dig ret i, at der en masse som er uretmæssigt behandlet og de skal da klage og de skal have erstatning. Uden tvivl. Jeg ville da nødig have været gået forbi med et halvt pund kartofler og skulle hjem til min datter og hun skulle bekymre sig om, hvor nu far var henne, mens han tissede i bukserne. Det er bare ikke i orden.
Det er bare heller ikke i orden, at der kommer militante aktivister fra "Dont trust a cop", som allerede en måned før har tilkendegivet, at de kommer for at smadre ligeså meget i København som de har smadret andre steder. Det er ikke i orden, at det vælter ind fra andre lande med militante aktivister. Det er ikke i orden, at paphoveder maskerer sig blandt en stor demonstration, graver brosten op, kaster efter og rammer politi. Har gasmasker med, boltsakse og en lastvogn med sten og smadrer ruder og brænder biler af og har en ikke anmeldt demonstration, hvis sigte det er at stoppe produktionen for virksomheder.
En lille procentdel? Hvor mange skal der til, hvis vi kigger på erfaringerne på Nørrebro, hvor politiet de sidste par år blot har kigget på, mens aberne brænder kvarteret og biler af og får folk til at flytte pga. evig uro?
Danmark står med den største internationale begivenhed landet sikkert har haft i min levetid og en eksponering overfor udlandet, hvor det er særdeles essentielt, at konferencen ikke bliver overskygget af voldelige demonstranter, som netop vil gøre alt i deres magt for, at få fjernet fokus fra det essentielle.
Politiet har taget forholdsregler og læst på lektien. Kraftige forholdsregler og formentlig indtil nu, fået kvalt en masse uro i opløbet. På ingen måde retfærdiggører det den behandling mange har fået og politiet har slet ikke brugt fornuften for så ville de sagtens have været i stand til at træffe andre dispositioner omkring mange folk og deres tilknytning eller mangel på samme til uro'en.
Men imellem to onder, at få militante ekstremister til at ødelægge Klimakonferencen og spredt budskabet verden over, at København blev en voldelig fest fordi myndighederne ikke kunne holde fred og ro og så den nuværende situation, så til hver en tid vil jeg foretrække status quo. Heldigvis vi diskuterer dette og ikke den modsatte situation.
Og hvis det er ignorance, arrogance og fordomme at være imod aktioner, som brænder andre menneskers ejendom af og ødelægger en masse for virksomheder, så er jeg med stolthed en arrogant og fordomsfuld ignorant!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1551 filmz-Bruce 14 år siden
Men hvad med politibetjenten, som blev ramt af en brosten i hovedet? Skal der i sidste ende et dødsfald til fra den ene eller den anden side, før folk får øjnene op? Eller er det kun interessant at fokusere på politiets forbehold som brutalitet og helt se bort fra eller endda fortrænge aktivisternes handlinger og hvad de måtte udgøre af fare under termen "vold mod embedsmand i funktion"?
#1552 Highland Park 14 år siden
’Indbrudstyv’ slukker brændende adventskrans
Godt gået. Men hvordan pokker folk kan glemme at slukke en adventskrans, forstår jeg simpelthen ikke.
#1553 filmz-Bruce 14 år siden
#1554 Highland Park 14 år siden
#1555 Notional 14 år siden
Ja netop! Så bare lidt længere hår, mere "lige" og uden farve/mønster. Grimmeste ever!
#1556 Kruse 14 år siden
#1557 davenport 14 år siden
#1558 Wangsgaard 14 år siden
#1559 Lord Beef Jerky 14 år siden
#1560 filmz-Bruce 14 år siden
Det er bare heller ikke i orden, at der kommer militante aktivister fra "Dont trust a cop", som allerede en måned før har tilkendegivet, at de kommer for at smadre ligeså meget i København som de har smadret andre steder. Det er ikke i orden, at det vælter ind fra andre lande med militante aktivister. Det er ikke i orden, at paphoveder maskerer sig blandt en stor demonstration, graver brosten op, kaster efter og rammer politi. Har gasmasker med, boltsakse og en lastvogn med sten og smadrer ruder og brænder biler af og har en ikke anmeldt demonstration, hvis sigte det er at stoppe produktionen for virksomheder.
En lille procentdel? Hvor mange skal der til, hvis vi kigger på erfaringerne på Nørrebro, hvor politiet de sidste par år blot har kigget på, mens aberne brænder kvarteret og biler af og får folk til at flytte pga. evig uro?
Danmark står med den største internationale begivenhed landet sikkert har haft i min levetid og en eksponering overfor udlandet, hvor det er særdeles essentielt, at konferencen ikke bliver overskygget af voldelige demonstranter, som netop vil gøre alt i deres magt for, at få fjernet fokus fra det essentielle.
Politiet har taget forholdsregler og læst på lektien. Kraftige forholdsregler og formentlig indtil nu, fået kvalt en masse uro i opløbet. På ingen måde retfærdiggører det den behandling mange har fået og politiet har slet ikke brugt fornuften for så ville de sagtens have været i stand til at træffe andre dispositioner omkring mange folk og deres tilknytning eller mangel på samme til uro'en.
Men imellem to onder, at få militante ekstremister til at ødelægge Klimakonferencen og spredt budskabet verden over, at København blev en voldelig fest fordi myndighederne ikke kunne holde fred og ro og så den nuværende situation, så til hver en tid vil jeg foretrække status quo. Heldigvis vi diskuterer dette og ikke den modsatte situation.
Og hvis det er ignorance, arrogance og fordomme at være imod aktioner, som brænder andre menneskers ejendom af og ødelægger en masse for virksomheder, så er jeg med stolthed en arrogant og fordomsfuld ignorant!