40 filmkomponister er blevet bedt om at vælge deres 3 yndlingsscores i rækkefølge. De to komponister med flest points er ikke overraskende John Williams og Ennio Morricone, men MEGET overraskende er Ennio Morricones musik til The Mission det mest populære overhovedet. Se top 10 over scores og komponister her: http://www.variety.com/article/VR1118061959/
#16722 Fordi det ikke er folk som laver filmtrailere man har spurgt :D Mere seriøst: Fordi ingen af hans scores er i deres top 3. Når der ikke er blevet plads til værker fra sværvægtere som John Barry og Hans Zimmer (selvom flere af Zimmers fabriksmedarbejdere er blandt de adspurgte), så er det ikke særligt overraskende at der heller ikke er blevet plads til en grønskolling som Mansell.
Jeg synes det er meget sigende om kvaliteten af Hans Zimmers musik, når de folk der har sammensat listen, som er professionelle komponister i øvrigt, ikke nævner ham en eneste gang.
Zimmers musik er med andre ord ikke særlig interessant for det trænede øre.
Zimmer og Mansell skal IKKE være på sådan en liste. Mansell er stadig for ung i faget til at kunne sige noget definitivt om hans kvaliteter. Zimmer har komponeret et par gode scores, men det er efterhånden ved at være rigtig mange år siden, at han har lavet noget der bare var nogenlunde interessant.
Zimmer og Mansell skal IKKE være på sådan en liste. Mansell er stadig for ung i faget til at kunne sige noget definitivt om hans kvaliteter. Zimmer har komponeret et par gode scores, men det er efterhånden ved at være rigtig mange år siden, at han har lavet noget der bare var nogenlunde interessant.
Selvom jeg er vild med Batman soundtracket, Sherlock holmes, så må jeg erkende at Zimmer lavede noget virkeligt rammende og interessant var Black hawk down og Gladiator.
Zimmer har en god sans for action musik, som gør ting intense men det lyder egentlig ensformigt, hans bedste soundtrack for mig er Lion king og The thin red line. Han er en god komponist, no doubt han har dog bare lavet meget musik som egentlig er meget præget af gentagelser, det har self Williams også gjort. Tror bare soundtracket fra star wars bliver husket mere i fremtiden end batman scoren eller POTC. Han er dog utrolig god til at lave musik til en ny serie, Hans zimmer har egentlig det med at tage rampelyset for eksempel for James Newton Howard (Begins og TDK) og Klaus badel (pirates).
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#16721 MMB 13 år siden
Se top 10 over scores og komponister her: http://www.variety.com/article/VR1118061959/
#16722 Notional 13 år siden
Lux Aeterna
Death is the Road to Awe
Welcome To Lunar Industries
Leaving Earth
#16723 Michael Andersen 13 år siden
Fordi det ikke er folk som laver filmtrailere man har spurgt :D Mere seriøst: Fordi ingen af hans scores er i deres top 3. Når der ikke er blevet plads til værker fra sværvægtere som John Barry og Hans Zimmer (selvom flere af Zimmers fabriksmedarbejdere er blandt de adspurgte), så er det ikke særligt overraskende at der heller ikke er blevet plads til en grønskolling som Mansell.
#16724 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16725 Batsy 13 år siden
#16726 Ericmase 13 år siden
#16727 MMB 13 år siden
#16728 Zombi 13 år siden
Jeg synes det er meget sigende om kvaliteten af Hans Zimmers musik, når de folk der har sammensat listen, som er professionelle komponister i øvrigt, ikke nævner ham en eneste gang.
Zimmers musik er med andre ord ikke særlig interessant for det trænede øre.
#16729 Batsy 13 år siden
Selvom jeg er vild med Batman soundtracket, Sherlock holmes, så må jeg erkende at Zimmer lavede noget virkeligt rammende og interessant var Black hawk down og Gladiator.
Zimmer har en god sans for action musik, som gør ting intense men det lyder egentlig ensformigt, hans bedste soundtrack for mig er Lion king og The thin red line. Han er en god komponist, no doubt han har dog bare lavet meget musik som egentlig er meget præget af gentagelser, det har self Williams også gjort. Tror bare soundtracket fra star wars bliver husket mere i fremtiden end batman scoren eller POTC. Han er dog utrolig god til at lave musik til en ny serie, Hans zimmer har egentlig det med at tage rampelyset for eksempel for James Newton Howard (Begins og TDK) og Klaus badel (pirates).
#16730 PredatorX 13 år siden
Nej.
Faktisk er det først indenfor de sidste 10 år eller noget i den stil, at han er begyndt at blive interessant.