jeg synes da han især gør det godt med de pompøse og oppulente temaer, som passer til blockbuster verdenens mainstream segment, det populære og iørefaldende, men som for mig personligt er så sølet ind i ønsket om virke episk og storladent, at det bliver uudholdeligt The Voice materiale
Jeg hader dermed også alle hans bas-temaer siden Batman.
Jeg hader hans musik til Pirates of the Caribbean-filmene og alt andet der kører i samme stil. (Jeg mangler dog det fulde overblik over hans soundtracks/filmmusik.)
Hans Batman-musik sagde mig ikke noget, førend jeg engang sidste år for første gang lyttede til den UDEN billederne, altså uden filmene. Idag er jeg er vild med denne musik, fordi den er så forholdsvis simpel, men hamrende effektiv (ligesom musikken i 'Inception'), og så er det et stort plus i min bog, at store dele af musikken er elektronisk. Elektronisk musik er trods alt min egen genre. :-)
Jeg har stadig ikke fået set Shame, men Journey to the Line scenen er perfekt. :) Og så er jeg allerede sikker på, jeg ikke kan abstrahere fra originalen, når jeg nu skal høre den omgang rip-off musik. ;)
Så har du stadig måske årets bedste (i dansk biografregi) film til gode. Jeg har lykkeligvis lært at abstrahere fra originalen efter den film :)
Amazon skal lige have lidt kudos/anbefaling herfra. Tilbage i august bestilte jeg The Cremator af Herz, hvilken jeg efter lang tids længsel endelig fik sat i maskinen for nylig. Til min store skuffelse var dvd'en i stykker ca. fyrre minutter inde i filmen, og ødelæggelsen umulig at omgå. Almindeligvis returnerer Amazon kun en måned efter købet, men efter min henvendelse til dem i går aftes, får jeg i dag en besked om, de ikke desto mindre sender mig en ny dvd i stedet for den ødelagte.
Det finder jeg nu ikke overraskende. Det er et fremragende, velkendt score, der desuden indtager 23.-pladsen på "AFI's 100 YEARS OF FILM SCORES".
Ja, så er vi bare meget, meget, meget uenige. The Mission er generelt en film, som ikke er vokset i popularitet med årene, og selvom musikken til The Mission er som englenes sang for ørene, så er det ikke en score, der hyppigt bliver fremhævet som et af de bedste nogensinde. Det er ikke engang det Morricone score, som bliver fremhævet oftest. Langt fra endda.
Buy it... if your collection is absent of a single Ennio Morricone score, for there would be no better a place to start than the timeless melodic brilliance of the three heartbreaking themes at the center of The Mission.
[...]
This is Morricone at his best, and of all his failed Oscar bids, The Mission deserved the award more than any other.
Forkælede voksne, der ikke kan klare tanken om at de ikke får julegaver 0/6
Haha troede ikke der fandtes sådan nogle, måske en gave som hun endnu ikke har fået? Jeg har altid hadet at få julegaver og fødselsdagsgaver.
Zombi (16728) skrev:
Jeg synes det er meget sigende om kvaliteten af Hans Zimmers musik, når de folk der har sammensat listen, som er professionelle komponister i øvrigt, ikke nævner ham en eneste gang.
Zimmers musik er med andre ord ikke særlig interessant for det trænede øre.
Zimmer og Mansell skal IKKE være på sådan en liste. Mansell er stadig for ung i faget til at kunne sige noget definitivt om hans kvaliteter. Zimmer har komponeret et par gode scores, men det er efterhånden ved at være rigtig mange år siden, at han har lavet noget der bare var nogenlunde interessant.
UENIG mhs til Zimmer. Han er ikke oppe i toppen, mest pga af hans musik for det meste har for meget rytme. Men han er god til at lave musik til situationer og få billeder af sin musik frem.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#16751 BN 13 år siden
Jeg hader hans musik til Pirates of the Caribbean-filmene og alt andet der kører i samme stil. (Jeg mangler dog det fulde overblik over hans soundtracks/filmmusik.)
Hans Batman-musik sagde mig ikke noget, førend jeg engang sidste år for første gang lyttede til den UDEN billederne, altså uden filmene. Idag er jeg er vild med denne musik, fordi den er så forholdsvis simpel, men hamrende effektiv (ligesom musikken i 'Inception'), og så er det et stort plus i min bog, at store dele af musikken er elektronisk. Elektronisk musik er trods alt min egen genre. :-)
#16752 Richard Burton 13 år siden
Så har du stadig måske årets bedste (i dansk biografregi) film til gode. Jeg har lykkeligvis lært at abstrahere fra originalen efter den film :)
#16753 MMB 13 år siden
#16754 Muldgraver 13 år siden
6/6
#16755 Highland Park 13 år siden
#16756 MMB 13 år siden
Ja, så er vi bare meget, meget, meget uenige. The Mission er generelt en film, som ikke er vokset i popularitet med årene, og selvom musikken til The Mission er som englenes sang for ørene, så er det ikke en score, der hyppigt bliver fremhævet som et af de bedste nogensinde. Det er ikke engang det Morricone score, som bliver fremhævet oftest. Langt fra endda.
#16757 Highland Park 13 år siden
Her er f.eks. et uddrag af Christian Clemmensens anmeldelse på Filmtracks.com:
#16758 MMB 13 år siden
#16759 Highland Park 13 år siden
#16760 MOVIE1000 13 år siden
Haha troede ikke der fandtes sådan nogle, måske en gave som hun endnu ikke har fået?
Jeg har altid hadet at få julegaver og fødselsdagsgaver.
UENIG mhs til Zimmer.
Han er ikke oppe i toppen, mest pga af hans musik for det meste har for meget rytme. Men han er god til at lave musik til situationer og få billeder af sin musik frem.