Gravatar

#17611 Wangsgaard 13 år siden

Skeloboy (17610) skrev:
Synes nu regeringens planer er 40% fornuftige :)...så 3.6/10 til reformerne!

40 % må da give 4/10 ? :P

Jeg er radikal så går selvfølgelig ind for reformer
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#17612 gi-jones 13 år siden

Jeg er ikke så naiv, at jeg tror jeg for alvor kan gennemskue hvad skattelettelser gør ifht. arbejdspladser, men når selv socialdemokraterne hopper på den vogn, må der vel være noget om snakken (selvom jeg oprigtigt tvivler på politikere virkelig ved noget jeg ikke gør efterhånden).

At det skal betales med SU og kontanthjælp gør mig rigtigt skidt tilpas, men pengene skal jo komme et sted fra, og jeg er ikke sikker på at jeg har et bedre forslag.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#17613 Pécuchet 13 år siden

gi-jones (17612) skrev:
[...] og jeg er ikke sikker på at jeg har et bedre forslag.

Alt andet end at at tage fra dem, der har mindst, er bedre. Når denne regering, der går ind i nyere dansk historie som den med flest løftebrud, tager halvdelen af indkomsten fra et i forvejen fattigt menneske, bekræftes dette lands forfald. Først skulle uddannelserne ofres for kvantificering og kapital flygtiggørelse, og nu skal arbejdsløshed udskiftes med reel fattigdom. Alt i form af en retorisk konstruktion om såkaldt "samfundsværdi".

Men jeg ser da frem til de jobs, Mette Frederiksen & Co. har tænkt sig at generere. Måske kan man være så heldig at blive sat til at spotte ulve i vestjyske skove?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#17614 Wangsgaard 13 år siden

At naboerne kontant skændes når man prøver at skrive på specialet 1/6
Gravatar

#17615 tiany 13 år siden

Wangsgaard (17611) skrev:

Ditto

Kan ikke se noget problem i at skulle arbejde for pengene
Valar morghulis
Gravatar

#17616 Pécuchet 13 år siden

Hele idealet om, at man kun er et værdifuldt menneske, hvis man arbejder, er absurd (Paul Lafargue vender sig i sin grav... eller han ligger nok nærmere stille), men nuvel: arbejde som hvad? Nyttejobs er socialdemokratisk slaveri.
Gravatar

#17617 Wangsgaard 13 år siden

Det kan sgu da heller ikke være rigtig at der er så mange på kontant hjælp og i mange år som er opgivet af samfundet!
Gravatar

#17618 gi-jones 13 år siden

#17613:

Jeg er helt for at tage sig af folk, der på den ene eller den anden måde er dårligt stillet og jeg er ikke en af de her typer der bilder mig ind at alle kunne få sig et arbejde hvis de ville - det kender jeg for mange arbejdsløse til.

Men bundlinien er bare at arbejdende folk er dem der betaler for gildet - uanset hvordan man vender og drejer det. Så uden folk i arbejde er der ingen velfærd af nogen art.

I øvrigt var mit indlæg ment som et spørgsmål. Hvis du virkelig mener at du har en bedre idé er jeg interesseret i at høre den, men spar mig gerne for "kapital flygtiggørelse" og "retorisk konstruktion". Ord der rent faktisk betyder noget er at foretrække.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#17619 Pécuchet 13 år siden

#17617:

Og så hjælper det at reformere (ja, vi kan ligeså godt bruge politikernes psykopatiske retorik) en f.eks. 28-årig kontanthjælpsmodtagers indkomst fra 10.500 kroner til 5753 kroner i måneden? Får han på magisk vist tildelt et almindeligt betalt job med ferie og pension, eller skal han sortere i hestekød på det lokale pizzaria for at få udbetalt sin nu halverede kontanthjælpsydelse?

Mette Frederiksen skrev:
Det, at man kan flytte markant mange unge fra kontanthjælp til uddannelse og til arbejde [...]

Hvorfor så ikke give dem, der allerede har en uddannelse, de jobs? Fordi de ikke eksisterer. Jeg håber, at Mette står for finansieringen af Muldgravers galeanstalt.
Gravatar

#17620 Skeloboy 13 år siden

Wangsgaard (17611) skrev:

Mente selvfølgelig 3,6/6 :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: