Skeloboy: Ahh, dem der rent faktisk er under uddannelse står jo også noget dårligere. Og nedsættelsen af dagpenge-perioden ramte jo også mange med fine uddannelser.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#17651 - nedsættelse af dagpenge-perioden har jo så ikke noget at gøre med disse reformer eller regering.
Dem, der er under uddannelse, står ikke specielt dårligere økonomisk - de skal bare til at følge noget mere med. Desuden er der stadig det 6. år. Selvfølgelig bliver hjemmeboende ramt lidt hårdere også.
Jeg har heller ikke så meget i mod lige dén her reform, men mere politik som sådan. Det er en ubrydelig cirkel. Der trænger til at ske noget, noget der kan forene alle mennesker om at gå mod et fælles mål. Det kunne være en naturkatastrofe, evt. en asteroide på vej, som vi var nødt til at rette vores fokus mod, og glemme alle de små ting, og i stedet sørge for at alle kunne klare sig. Jeg er også godt klar over, at en sådan trussel, kunne virke helt den modsatte vej, og at vi bekrigede hinanden endnu mere for ressourcerne.. Ved nærmere eftertanke, er det nok hvad der ville ske... Alien invation er nok at foretrække. Regan havde måske fat i den lange ende...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Smukke, vigtige og sande ord. Ikke sikker på, dem der ville være bedst tjent med at lære af dem, ville kunne, men tak for dem!
Selv tak.
gi-jones (17635) skrev:
Nemlig. Smukke, vigtige og LAAAANGE ord, som i bund og grund ikke er meget bedre end det gennemsnitlige brok på Nationen, fordi det på ingen måde er konstruktivt.
Og hvordan er dit indlæg konstruktivt?
Hvad jeg ønsker at påpege, er blot, at det i længden ikke er gavnligt for mennesket blot at forstå sin egen og sit medmenneskes velfærd som udelukkende materielt betinget, da menneskets værdi bedømmes efter, hvad det formår at producere.
Når regeringen gennemfører regulationer, som rammer de, som i forvejen har det vanskeligt med at få økonomien til at hænge sammen, signaleres en velfærd som ikke besinder sig på et grundlæggende socialt gensidigt afhængigt samfund, men et samfund hvis udsatte tilsidesættes.
gi-jones (17637) skrev:
Fordi vi allesammen er ret enige om at hvad vi ønsker os. Diskussionen handler ikke om hvorvidt vi skal hjælpe arbejdsløse, unge, ældre osv. Spørgsmålet er hvordan vi skal betale for det.
Vi ønsker os vel alle det gode, men hvad er det gode? Dette defineres vel forskelligt, og er en over tid skrøbelig konstruktion. Hvordan defineres de overenskomstafhængige og uarbejdsdygtige og løsningen på befolkningens problemer i retorikken i politik og medierne i forhold til tidligere?
Jeg følger ikke så meget med i nyhederne og lignende, hvilket er en svaghed hos mig, men som kan have så mange årsager, og det er en anden diskussion, men alene det at vi kan have denne drøftelse, siger vel noget om, at der synes at være forskellige diskurser i retorikken, som ikke synes at tage højde for, at der er andre end samfundets (ikke blot materielt) udsatte, som kan bidrage til at løse udfordringerne uden at skulle fjerne støtten til de, som reelt har brug for den.
I det mindste er jeg villig til at give den regering, som vi efter alt at dømme allesammen har stemt på, en chance. Jeg er bare pragmatiker. Arbejdsløshed er en ond cirkel, fordi arbejdsløse er så dyre for samfundet. Ergo ser jeg skabelsen af nye arbejdspladser som den eneste langvarige løsning på noget som helst. Jeg har ikke et gyldent svar på hvordan man gør det, og ved ikke om regeringens udspil kommer til at gøre det. Jeg hører bare ingen bedre forslag.
I det mindste er jeg villig til at give den regering, som vi efter alt at dømme allesammen har stemt på, en chance.
For det første er ordet "alle" måske liiiiiiiiiiiiiiiiiiidt ekstremt at tage i brug i denne sammenhæng, synes du ikke?
For det andet er det vil en en tilsnigelse af de helt store at kalde det for den samme regering, som flertallet stemte på under valget. Jeg har da aldrig før set så mange løftebrud..
gi-jones (17656) skrev:
Arbejdsløshed er en ond cirkel, fordi arbejdsløse er så dyre for samfundet.
Den tese kan jeg ikke lige helt følge? Hvordan er det en ond cirkel?
gi-jones (17656) skrev:
Jeg hører bare ingen bedre forslag.
Såååå.. Så man skal bare smide om sige med tåbelige idéer og sætte det i værk, fordi der ikke er noget bedre på bordet endnu?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
For det første er ordet "alle" måske liiiiiiiiiiiiiiiiiiidt ekstremt at tage i brug i denne sammenhæng, synes du ikke?
Ja, men det var nu en hentydning til gutterne ovenfor - du har først blandet dig nu :-) Og løftebrud eller ej så har vi selv plantet dem der. Det er trods alt politikerne - ikke deres løfter, der sidder i regeringen.
HonoDelLoce (17657) skrev:
Fordi arbejdsløshed både giver mindre i kassen og samtidig koster mere for kassen. Ok, måske mere en firkant end en cirkel så.
HonoDelLoce (17657) skrev:
Såååå.. Så man skal bare smide om sige med tåbelige idéer og sætte det i værk, fordi der ikke er noget bedre på bordet endnu?
Nej, men at sidde med hænderne i skødet og vente på revolutionens komme er næppe en løsning på noget som helst i mine øjne. (og ja, det var endnu en henvisning til ovenstående).
Du er velkommen til at svare, men jeg vil forsøge at stoppe her, for ikke at forpeste Bedøm Alt tråden mere med politik lige nu.
#17651 gi-jones 13 år siden
#17652 Skeloboy 13 år siden
Dem, der er under uddannelse, står ikke specielt dårligere økonomisk - de skal bare til at følge noget mere med. Desuden er der stadig det 6. år. Selvfølgelig bliver hjemmeboende ramt lidt hårdere også.
#17653 davenport 13 år siden
Det kunne være en naturkatastrofe, evt. en asteroide på vej, som vi var nødt til at rette vores fokus mod, og glemme alle de små ting, og i stedet sørge for at alle kunne klare sig.
Jeg er også godt klar over, at en sådan trussel, kunne virke helt den modsatte vej, og at vi bekrigede hinanden endnu mere for ressourcerne.. Ved nærmere eftertanke, er det nok hvad der ville ske...
Alien invation er nok at foretrække. Regan havde måske fat i den lange ende...
#17654 Kisbye 13 år siden
#17655 Muldgraver 13 år siden
Selv tak.
Og hvordan er dit indlæg konstruktivt?
Hvad jeg ønsker at påpege, er blot, at det i længden ikke er gavnligt for mennesket blot at forstå sin egen og sit medmenneskes velfærd som udelukkende materielt betinget, da menneskets værdi bedømmes efter, hvad det formår at producere.
Når regeringen gennemfører regulationer, som rammer de, som i forvejen har det vanskeligt med at få økonomien til at hænge sammen, signaleres en velfærd som ikke besinder sig på et grundlæggende socialt gensidigt afhængigt samfund, men et samfund hvis udsatte tilsidesættes.
Vi ønsker os vel alle det gode, men hvad er det gode? Dette defineres vel forskelligt, og er en over tid skrøbelig konstruktion. Hvordan defineres de overenskomstafhængige og uarbejdsdygtige og løsningen på befolkningens problemer i retorikken i politik og medierne i forhold til tidligere?
Jeg følger ikke så meget med i nyhederne og lignende, hvilket er en svaghed hos mig, men som kan have så mange årsager, og det er en anden diskussion, men alene det at vi kan have denne drøftelse, siger vel noget om, at der synes at være forskellige diskurser i retorikken, som ikke synes at tage højde for, at der er andre end samfundets (ikke blot materielt) udsatte, som kan bidrage til at løse udfordringerne uden at skulle fjerne støtten til de, som reelt har brug for den.
#17656 gi-jones 13 år siden
#17657 HonoDelLoce 13 år siden
For det andet er det vil en en tilsnigelse af de helt store at kalde det for den samme regering, som flertallet stemte på under valget. Jeg har da aldrig før set så mange løftebrud..
#17658 gi-jones 13 år siden
Fordi arbejdsløshed både giver mindre i kassen og samtidig koster mere for kassen. Ok, måske mere en firkant end en cirkel så.
Nej, men at sidde med hænderne i skødet og vente på revolutionens komme er næppe en løsning på noget som helst i mine øjne. (og ja, det var endnu en henvisning til ovenstående).
Du er velkommen til at svare, men jeg vil forsøge at stoppe her, for ikke at forpeste Bedøm Alt tråden mere med politik lige nu.
#17659 HonoDelLoce 13 år siden
Men de vælges på deres løfter...
Ganske enig..
Men er at gøre tingene værre gør kun en ordentlig løsning endnu mere svær at komme på.
#17660 Slettet Bruger [183270890] 13 år siden
Der er i hvert fald et par af mine favoritter i blandt.
12 Years a Slave er en af dem. Den har i hvert fald potentialet til at blive en af de vigtigste film i år qua dens emne.