Gravatar

#18341 HonoDelLoce 12 år siden

BN (18340) skrev:
Der findes også folk, der uretmæssigt påberåber sig fysiske sygdomme uden at have dem

Ganske rigtigt.

Det er bare blevet vanvittigt mange, der påberåber sig psykiske lidelser uden egentligt belæg. Om det er opmærksomhedstrip eller decideret hypokondri skal jeg ikke udtale mig om, men jeg synes det er vanvittigt.

Så kan man selvfølgelig vende den om og sige, at hypokondri jo også er en psykisk lidelse ;)

(er i øvrigt enig med resten af dit indlæg ;) )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18342 HonoDelLoce 12 år siden

Kisbye (18339) skrev:
Hvordan skal man også vide hvordan stress eller depression føles, hvis man ikke har prøvet det? Hvis syntes man har det dårligt, må man jo gå til læge.

Det er lige nøjagtigt essensen af debatten, synes jeg (og hvad jeg selv plejer at sige til folk, hvis de begynder på deres "ååååh, jeg fik sved på panden, da jeg vaskede op, jeg tror jeg er ved at få stress".)

Gå til lægen, for helvede! :)

Problemet er dog, at der i de sidste mange år efterhånden har indsneget sig en tendens til, at læger nærmest uden at blinke to gange udsteder antidepressiver, ADHD-medicin og lignende uden en ordentlig undersøgelse af den givne person først. Af samme grund kører der lige nu en sag om en psykiater fra Hobro, der har fået frataget sin bevilling, fordi han nærmest langede personlighedsalterende medicin-recepter over disken som var de Tic Tacs.

Det positive ved sagen er dog, at der synes at være kommet mere fokus på området, og mon ikke han blot er den første (jeg i hvert fald har hørt om ;) ) i en lang række af såkaldte læger, der kommer i søgelyset.

EDIT: I øvrigt er det ikke for at være efter dig ! Det er helt i orden at have en mistanke om f.eks. en depression. Der, hvor den kammer over, det er når folk faktisk har diagnosticeret sig selv og antager det som et faktum, at de har en depression, når det lige så nemt (og langt mere sandsynligt) er noget helt andet - som forhøjet blodtryk, i dit tilfælde :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18343 Skeloboy 12 år siden

Zombi (18336) skrev:
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg føler mig virkelig snydt og bedraget og det har ikke været let for mig at gennemføre HF.

Tag det stille og roligt...nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men du skal jo ikke nå noget.

Hvis du ved, hvad du vil efter HF, kan du også gøre det, når du har taget det sidste valgfag. Selvom det er røvsygt og for ringe med den forkerte vejledning.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#18344 BN 12 år siden

HonoDelLoce (18341) skrev:
Så kan man selvfølgelig vende den om og sige, at hypokondri jo også er en psykisk lidelse ;)

Hypokondri er uden tvivl en stor del af forklaringen. Men man behøver ikke engang være hypokonder for at misbruge fænomenet psykiske lidelser til at skaffe sig opmærksomhed. Man kan også "bare" være en beregnende, selvcentreret person.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18345 Pécuchet 12 år siden

Philip K. Dick - 6/6.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#18346 davenport 12 år siden

Ha ha - BN (længere oppe) "Plat-ugler"! Åh, I unge og jeres moderne jargon. Det er slet ikke til at følge med ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18347 BN 12 år siden

davenport (18346) skrev:
Ha ha - BN (længere oppe) "Plat-ugler"! Åh, I unge og jeres moderne jargon. Det er slet ikke til at følge med ;D

Hehe. Jeg manglede såmænd bare et øgenavn, der hang nøje sammen med det allerede angivne ord "plat", som Zombi brugte her:

Zombi (18332) skrev:
det lyder bare så alvorligt med en psykolog. Men det er det jeg gerne vil, for det at tale tingene igennem er oftest den bedste medicin, så plat som det end måtte lyde.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18348 MOVIE1000 12 år siden

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18349 Ericmase 12 år siden

MOVIE1000 (18348) skrev:
1/6 http://www.kino.dk/nyheder/2013/05/aarets-mest-skr...

Helt enig. Lort at vi ikke må se den i DK!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#18350 the_paki_don 12 år siden

Ja, for der har godt nok været mange rådne gyserfilm, som har fået lov at få premiere i Danmark, så giver det absolut INGEN mening, at vi ikke kan få Evil Dead, som faktisk skulle være god!

Skriv ny kommentar: