Tak Collateral Ü Tanken om ikke at være der i mine børns liv, driver mig til vanvid. Jeg hulkede som en tøs da jeg kom hjem...flot.
"som en tøs" retter vi hermed til "som et menneske"!!!
Sender lige alle de bedste ønsker herfra!
Uden at vide hvad du helt nøjagtigt fejler vil jeg sige, at mange mennesker, som i en ung alder har prøvet at have blodpropper og/eller har fået konstateret større eller mindre hjerteproblemer el. lign. sagtens kan leve ligeså lang tid som andre. Men nu er det jo slet ikke sikkert, at der i dit tilfælde er tale om noget varigt - måske er det bare noget forbigående.
HVIS det er noget varigt, kan der naturligvis være nogle forholdsregler, du er nødt til at tage (medicin og/eller skånehensyn). Og bare du gør dét, er der i princippet ingen grund til, at du ikke skulle kunne køre videre på Duracell! ;-)
Og dette skriver jeg på baggrund af erfaringer fra folk i min egen bekendtskabs-kreds, bl.a. en 40-årig gut, der faldt om med blodprop for en måned siden og røg akut på sygehuset, hvor løbende undersøgelser siden har afsløret, at han kun har 25 procent hjertekapacitet tilbage, og at dette har været sådan i adskillige år, uden at han har kunnet mærke det. Han kan således sagtens leve et langt liv, bare han følger lægernes råd og ikke overanstrenger sig.
Det behøver ikke være så slemt som du frygter. Følg HonoDelLoces gode råd!
I forvejen døjer jeg med en del bekymringstanker som fylder for meget, og lægebesøget i går gjorde kun ondt værre.
Jeg fik en snak med lægen i dag, som prøvede at berolige mig med ordene "Det er ikke et spørgsmål om liv eller død, men om mulig forbyggelse med medicin, alt efter hvad næste undersøgelse viser"
Sådan cirka ihvertfald Ü
Mit hoved er bare sådan skruet sammen, at hans ord ikke virker på mig. Ydermere er mit blodtryk for højt og han vil ikke give medicin for dette, før årsagen er fundet. (Fair nok) Vi snakkede bl.a. om at mange års stress har givet overarbejde for hjertet og nu prøver den at fortælle det på den hårde måde.
Ja jeg ville også anbefale at tale med nogen, måske en psykolog. Altså der kan da godt være et eller andet galt, men det lyder også til at det er lidt psykologisk at du stresser dig selv mere end nødvendigt måske. Jeg har jo selv erfaret fornylig hvor meget det faktisk hjælper bare at tale tingene igennem. Hvis bare jeg havde vidst det lidt før i stedet for at gå rundt selv og kæmpe med bekymringerne så længe.
Men start med at tale om det med nogen du kender og stoler på først. Det ville nok være mit første råd. Fortæl hvordan det startede og hvordan du generelt har det i hverdagen og hvilke tanker du tænker osv. Du vil blive forbløffet over hvor meget det faktisk kan hjælpe i visse tilfælde. Hvis du føler at du har yderligere brug for at tale med nogen, så kan du jo prøve at kontakte din læge vedrørende noget psykologhjælp, men det skal måske ikke være det allerførste du gør, men mindre du selvfølgelig er helt sikker på at det er det du vil.
Hvis du ellers er i tvivl om noget, kan du jo altid snakke med os misuma. Her er der altid nogen der lytter og sikkert kan komme med gode råd og opbakning. :)
#18451 Collateral 12 år siden
#18452 Pécuchet 12 år siden
http://www.billetlugen.dk/musik/29561/lubomyr-meln...
#18453 the_paki_don 12 år siden
Elsker klaverspil, selvom violinen er mit yndlings musikinstrument.
#18454 the_paki_don 12 år siden
Glæder mig endelig til at se den! Nåede aldrig at ramme den i biffen, når jeg var ude at rejse! :(
#18455 BN 12 år siden
Nemlig. :-)
Tak for debatten.
#18456 BN 12 år siden
"som en tøs" retter vi hermed til "som et menneske"!!!
Sender lige alle de bedste ønsker herfra!
Uden at vide hvad du helt nøjagtigt fejler vil jeg sige, at mange mennesker, som i en ung alder har prøvet at have blodpropper og/eller har fået konstateret større eller mindre hjerteproblemer el. lign. sagtens kan leve ligeså lang tid som andre. Men nu er det jo slet ikke sikkert, at der i dit tilfælde er tale om noget varigt - måske er det bare noget forbigående.
HVIS det er noget varigt, kan der naturligvis være nogle forholdsregler, du er nødt til at tage (medicin og/eller skånehensyn). Og bare du gør dét, er der i princippet ingen grund til, at du ikke skulle kunne køre videre på Duracell! ;-)
Og dette skriver jeg på baggrund af erfaringer fra folk i min egen bekendtskabs-kreds, bl.a. en 40-årig gut, der faldt om med blodprop for en måned siden og røg akut på sygehuset, hvor løbende undersøgelser siden har afsløret, at han kun har 25 procent hjertekapacitet tilbage, og at dette har været sådan i adskillige år, uden at han har kunnet mærke det. Han kan således sagtens leve et langt liv, bare han følger lægernes råd og ikke overanstrenger sig.
Det behøver ikke være så slemt som du frygter. Følg HonoDelLoces gode råd!
#18457 misuma 12 år siden
I forvejen døjer jeg med en del bekymringstanker som fylder for meget, og lægebesøget i går gjorde kun ondt værre.
Jeg fik en snak med lægen i dag, som prøvede at berolige mig med ordene "Det er ikke et spørgsmål om liv eller død, men om mulig forbyggelse med medicin, alt efter hvad næste undersøgelse viser"
Sådan cirka ihvertfald Ü
Mit hoved er bare sådan skruet sammen, at hans ord ikke virker på mig. Ydermere er mit blodtryk for højt og han vil ikke give medicin for dette, før årsagen er fundet. (Fair nok)
Vi snakkede bl.a. om at mange års stress har givet overarbejde for hjertet og nu prøver den at fortælle det på den hårde måde.
#18458 Highland Park 12 år siden
#18459 misuma 12 år siden
#18460 Zombi 12 år siden
Men start med at tale om det med nogen du kender og stoler på først. Det ville nok være mit første råd. Fortæl hvordan det startede og hvordan du generelt har det i hverdagen og hvilke tanker du tænker osv. Du vil blive forbløffet over hvor meget det faktisk kan hjælpe i visse tilfælde. Hvis du føler at du har yderligere brug for at tale med nogen, så kan du jo prøve at kontakte din læge vedrørende noget psykologhjælp, men det skal måske ikke være det allerførste du gør, men mindre du selvfølgelig er helt sikker på at det er det du vil.
Hvis du ellers er i tvivl om noget, kan du jo altid snakke med os misuma. Her er der altid nogen der lytter og sikkert kan komme med gode råd og opbakning. :)