Hvad skal man sige? Det er en ufattelig uhyggelig udvikling. Det er blot at konstatere, at hver generation i et demokrati har sine udfordringer og især hvis udfordringerne først går op for flertallet for sent. Det er set før og vi vil se det igen! Kan kun ryste ligeså meget på hovedet, som hvis det var Ruth Evensen som havde scoret 2800 nye disciple. Idioti er i høj kurs!
0/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2302: Er man nu pludselig idiot fordi man vælger en religion? Er det fordi hellere så disse mennesker vælge kristendommen, eller vil du bare gerne have vi alle skal være ikke troende.
Beetlejuice 6/6! Fantasifuld og vellavet film. Burton magi når den er bedst.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#2302 Jeg kunne ikke være mere ligeglad, hvis der var tale om de fleste andre religioner. Mener du seriøst selv, at kristendom og islam begge fungerer lige godt under et sekulært demokratisk system? Det er det samme som at sætte lighedstegn mellem socialdemokrater og kommunister, som om der ikke er væsentlige forskelle, hvad angår deres lyst til at fungere under demokratiets spilleregler. Demokratiet fungerer kun, sålænge demokratiet beskytter den achilleshæl, som demokratiet nu engang implicit har. At ekstremer ikke kommer til magten via demokratiets spilleregler og derefter sætter demokratiet ud af spil.
Islam er en religion, som konstant forsøger at sætte demokratiets funktioner under pres i de lande, hvor religionen vokser. Som forsøger at få sær status mht. hensyn til religiøse følelser. Og ser man på udviklingen i bl.a. England, Sverige og Holland, så ser fremtiden ikke lys ud, hvis man sætter udviklingen i kontekst af andre ekstreme grupper, som gennem historien har forsøgt det samme.
Idiotien er ikke henført til de individer som vælger en religion, for jeg er selv troende, men det samfund, som vælger at sætte kikkerten for det blinde øje, og skyder eventuel aktion ud i fremtiden, selvom man udmærket kan se problemerne i dag.
Jeg ser ingen mulighed overhovedet for, at Islam kan fungere i fredelig sameksistens under demokratiets love og med fuld respekt for menneskers rettigheder. Det lader sig ikke gøre, eftersom det altid vil være Islams pligt at gå efter at blive styreformen, der hvor muslimer findes.
Derfor er en udvikling som denne, hvor en ekstrem samfundsgruppe vokser, i mine øjne umådelig farlig.
#2306: Jeg mener at Islam kan fungerer i det danske system ja. De skal ikke have sær rettigheder, men jeg mener at de skal have lov til at være her, på nøjagtig samme måde som kristendommen. Og hvad vil du forøvrigt have samfundet til at gøre? Smide alle som tror på Islam ud af landet? Jeg kan slet ikke følge din argumentation. For øvrigt er alle grupper af Islam jo ikke ekstreme.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#2307 Ja, jeg mener også, at de skal have lov til at være her, på nøjagtig samme måde som kristendommen. Og det ser jeg i sol, måne og stjerner, at det formår Islam ikke, med de kræfter som har bidt sig fast i religionen de sidste 30 år.
Nej alle grupper af islam er ikke ekstreme. Men det er morsomt at 2000 moskéer i England er blevet kaldt radikaliserede og potentielle udklækningsanstalter for terror. Og hvis, som det er dokumenteret via dokumentarprogrammer, så mange moskéer giver en udlægning af Islam, som er så hadsk mod jøder, kristne, kvinder og vestlig livsstil i det hele taget, hvorfor er der så så mange, som er villige til at blive belært på denne vis og åbenbart tage disse "formaninger" til sig?
Hvad jeg vil have samfundet til at gøre? Vise os, at vi har et samfund, hvor vore handlinger ikke skal styres af frygt. Hvor kunstnere ikke skal censurere sig selv. Og ikke mindst, at religion er en PRIVAT sag og at denne skal holdes helt og aldeles ude fra det offentlige rum. Der skal IKKE tages hensyn på nogen måde til religiøse følelser. Det er en opgave man har valgt 179 politikere til at varetage, men jeg ved udmærket at de eksemplarer vi har nu, ikke er deres opgave voksen. De repræsenterer dog også blot deres vælgere, hvor en stor del heller ikke fatter omfanget af det morads vi befinder os i, men som er småting imod, hvad vi kommer til at se de næste 20 år. Der kommer vi til at se pres af dimensioner mod vores demokrati og frygten kommer i den grad til at føre folks pen.
Hele bydele skal ikke tages som gidsler, hvor politi, brandvæsen og hospitalsvæsen ikke kan udøve deres opgaver pga. frygt. Er det Islams skyld? Tja, eftersom islam gennemsyrer opdragelse og denne kommer i en lige linie fra imam'ernes tale, så er jeg ganske sikker på, at de tanker, som kommer fra islam, omkring ikke muslimer, er en styrende grund til en masse problemer. Man kan godt mene noget andet, hvilket jeg mener er naivt med de allerede udstillede og dokumenterede problemer vi ser andre steder i Europa.
#2308: Jeg er enig i at kunstnere skal kunne udtrykke sig frit. Jeg mener dog at det er en generalisering at sige at det er hele den islamiske gruppe af danskere der f.eks. har været efter Kurt Westergaard. Mange af dem har været imod tegningerne, men har gjort opmærksom på det på fredelig vis. På samme måde kan de vel finde en plads i samfundet, hvor de, ligesom alle andre, kan have deres opposition i fred. Hvorfor tager så mange imod det? Måske er de kørt trætte i den individorienterede virkelighed vi efterhånden lever i. At "jeg" altid kommer før alt andet, og høflighed er noget man kan kigge langt efter. Jeg siger ikke at de finder svaret i Islam, men måske er det bare et forsøg? Ligesom Buddhismen også har fået større opbakning. Mennesker vil i disse år søge ind ad. Lad dem. Religion og terror er i mine øjne adskilte ting. Måske bliver terror udført med religiøse argumenter, men religion kan sagtens udføres uden vold og had. Jeg foreslår at man skiller problemstillingerne ad, og tager Islam for sig, og terror for sig.
#2301 dyg 15 år siden
#2302 filmz-Bruce 15 år siden
0/6
#2303 NightHawk 15 år siden
Hvad blev der af det med at respektere folks ret til religionsfrihed ?
Og er det ikke lige at overdrive pænt meget, at sige vores samfund har et problem, når det ifølge artiklen kun er 70 personer det drejer sig om. :)
#2304 wimmie 15 år siden
#2305 Collateral 15 år siden
Beetlejuice 6/6! Fantasifuld og vellavet film. Burton magi når den er bedst.
#2306 filmz-Bruce 15 år siden
Islam er en religion, som konstant forsøger at sætte demokratiets funktioner under pres i de lande, hvor religionen vokser. Som forsøger at få sær status mht. hensyn til religiøse følelser. Og ser man på udviklingen i bl.a. England, Sverige og Holland, så ser fremtiden ikke lys ud, hvis man sætter udviklingen i kontekst af andre ekstreme grupper, som gennem historien har forsøgt det samme.
Idiotien er ikke henført til de individer som vælger en religion, for jeg er selv troende, men det samfund, som vælger at sætte kikkerten for det blinde øje, og skyder eventuel aktion ud i fremtiden, selvom man udmærket kan se problemerne i dag.
Jeg ser ingen mulighed overhovedet for, at Islam kan fungere i fredelig sameksistens under demokratiets love og med fuld respekt for menneskers rettigheder. Det lader sig ikke gøre, eftersom det altid vil være Islams pligt at gå efter at blive styreformen, der hvor muslimer findes.
Derfor er en udvikling som denne, hvor en ekstrem samfundsgruppe vokser, i mine øjne umådelig farlig.
#2307 Collateral 15 år siden
#2308 filmz-Bruce 15 år siden
Nej alle grupper af islam er ikke ekstreme. Men det er morsomt at 2000 moskéer i England er blevet kaldt radikaliserede og potentielle udklækningsanstalter for terror. Og hvis, som det er dokumenteret via dokumentarprogrammer, så mange moskéer giver en udlægning af Islam, som er så hadsk mod jøder, kristne, kvinder og vestlig livsstil i det hele taget, hvorfor er der så så mange, som er villige til at blive belært på denne vis og åbenbart tage disse "formaninger" til sig?
Hvad jeg vil have samfundet til at gøre? Vise os, at vi har et samfund, hvor vore handlinger ikke skal styres af frygt. Hvor kunstnere ikke skal censurere sig selv. Og ikke mindst, at religion er en PRIVAT sag og at denne skal holdes helt og aldeles ude fra det offentlige rum. Der skal IKKE tages hensyn på nogen måde til religiøse følelser. Det er en opgave man har valgt 179 politikere til at varetage, men jeg ved udmærket at de eksemplarer vi har nu, ikke er deres opgave voksen. De repræsenterer dog også blot deres vælgere, hvor en stor del heller ikke fatter omfanget af det morads vi befinder os i, men som er småting imod, hvad vi kommer til at se de næste 20 år. Der kommer vi til at se pres af dimensioner mod vores demokrati og frygten kommer i den grad til at føre folks pen.
Hele bydele skal ikke tages som gidsler, hvor politi, brandvæsen og hospitalsvæsen ikke kan udøve deres opgaver pga. frygt. Er det Islams skyld? Tja, eftersom islam gennemsyrer opdragelse og denne kommer i en lige linie fra imam'ernes tale, så er jeg ganske sikker på, at de tanker, som kommer fra islam, omkring ikke muslimer, er en styrende grund til en masse problemer. Man kan godt mene noget andet, hvilket jeg mener er naivt med de allerede udstillede og dokumenterede problemer vi ser andre steder i Europa.
#2309 filmz-jonasgr 15 år siden
Mourinho viser endnu engang at han er en arrogant stodder.
'Cause I'm evil"
#2310 Collateral 15 år siden