SURA 4.56: (As for) those who disbelieve in Our communications, We shall make them enter fire; so oft as their skins are thoroughly burned, We will change them for other skins, that they may taste the chastisement; surely Allah is Mighty, Wise.
5.51: O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#2310 Jamen jeg ser fint, at Islam og terror kan skilles ad og at Islam vil kunne eksistere i fredelig sameksistens. Der er blot tale om, at Islam via en enorm økonomisk indsprøjtning fra Saudi Arabien, har lykkedes med at kapre religionens dagsorden over de sidste 30 år til en grad, hvor fundamentet der belæres om, nu er blevet ekstremt fundamentalistisk. Wahabisme.
Det er ikke et spørgsmål om at skille ting ad, for det lader sig kun gøre, hvis man ikke vil erkende, at Islam i dag huser en milliontal stor skare af fundamentalister, som i den grad har sat sig på magtapparatet i "koncernen", nemlig hjertet i systemet. De tusindvis af madrasser, indlæringsanstalter bl.a. i Pakistan, som har taget udbredelsen af wahabismen til sig og som producerer religiøse galninge i hobetal. De tusindvis af moskéer i Europa er direkte knyttet op til denne udvikling og udspreder samme galimatias.
Jeg slår ikke muslimer over en kam, men Islam er inficeret af en gren af religionens ideologi til en grad, at dette kun lader sig overse, hvis man er blind for konsekvenserne verden over, som allerede står hugget ind i sten.
I et historisk perspektiv, så ser jeg ingen forskel på den udvikling, som er ved at finde sted nu, som ikke også var tilstede i 20'erne i Europa, da andre fik ligeså lang snor til at promovere idioti, fordi befolkningerne havde så travlt med at være civiliserede og fordi man ikke havde fantasi til at forestille sig det værste. På den led, er menneskeheden en dejlig naiv forekomst, men det er en egenskab, som ikke tjener menneskeheden ære, når man ser tilbage.
Folk må søge indad så meget de vil, men eftersom realiteteterne siger noget andet og at andre menneskers levevis påvirkes og kompromitteres negativt ud fra et menneskeretsligt synspunkt, så er det så som så med indadvendtheden i denne sag.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2312: Jeg skal gerne indrømme at du har større baggrundsviden om emnet end jeg, men ikke desto mindre foretrækker jeg at leve i den tro, at religioner kan fungerer i sammenhæng. Selv tror jeg ikke på noget, men jeg respekterer folks tro, og nægter fortsat at kalde danskere der vælger at gå ind i Islam for idioter.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#2316 Jeg respekterer gladeligt tro på rumskibe, Bush's egenhændige nedrivning af højhuse på Manhattan, eller folks ønske om at leve livet indespærret et sort telt, men jeg kan ikke lukke øjnene for det jeg ser. Vælger man frivilligt at lade sig indrullere, er man enten 1) uinteresseret i de kritiske spørgsmål der stilles omkring religionen, 2) isoleret til en grad, at man er uvidende herom og blot søger et fællesskab, eller værre endnu, 3) medvidende om de kritikpunkter jeg hermed skitserer og benægtende eller ... bifaldende og medvidende herom. Punkt 2 kan jeg leve med. Dem tror jeg også der er mange af f.eks. Scientology. De andre ...
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2312: Jeg skal gerne indrømme at du har større baggrundsviden om emnet end jeg, men ikke desto mindre foretrækker jeg at leve i den tro, at religioner kan fungerer i sammenhæng.
Det første skridt er erkende at ikke alle religioner er ens. Når man har erkendt det, og sat sig ind i hvordan de adskiller sig, så følger resten.
#2311 davenport 15 år siden
SURA 4.56: (As for) those who disbelieve in Our communications, We shall make them enter fire;
so oft as their skins are thoroughly burned, We will change them for other skins, that they may taste the chastisement; surely Allah is Mighty, Wise.
5.51: O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people.
#2312 filmz-Bruce 15 år siden
Det er ikke et spørgsmål om at skille ting ad, for det lader sig kun gøre, hvis man ikke vil erkende, at Islam i dag huser en milliontal stor skare af fundamentalister, som i den grad har sat sig på magtapparatet i "koncernen", nemlig hjertet i systemet. De tusindvis af madrasser, indlæringsanstalter bl.a. i Pakistan, som har taget udbredelsen af wahabismen til sig og som producerer religiøse galninge i hobetal. De tusindvis af moskéer i Europa er direkte knyttet op til denne udvikling og udspreder samme galimatias.
Jeg slår ikke muslimer over en kam, men Islam er inficeret af en gren af religionens ideologi til en grad, at dette kun lader sig overse, hvis man er blind for konsekvenserne verden over, som allerede står hugget ind i sten.
I et historisk perspektiv, så ser jeg ingen forskel på den udvikling, som er ved at finde sted nu, som ikke også var tilstede i 20'erne i Europa, da andre fik ligeså lang snor til at promovere idioti, fordi befolkningerne havde så travlt med at være civiliserede og fordi man ikke havde fantasi til at forestille sig det værste. På den led, er menneskeheden en dejlig naiv forekomst, men det er en egenskab, som ikke tjener menneskeheden ære, når man ser tilbage.
Folk må søge indad så meget de vil, men eftersom realiteteterne siger noget andet og at andre menneskers levevis påvirkes og kompromitteres negativt ud fra et menneskeretsligt synspunkt, så er det så som så med indadvendtheden i denne sag.
#2313 filmz-Martychris 15 år siden
E.T. 6/6 - Det er da utroligt at en film altid kan ramme en så man små tuder til sidst!
#2314 evermind 15 år siden
#2315 wimmie 15 år siden
At jeg er alene på pinden hvilket betyder at jeg kan tillade mig at sidde og kigge net samtidig 4/6
#2316 Collateral 15 år siden
#2317 filmz-Bruce 15 år siden
#2318 Notional 15 år siden
http://www.company3.com/data/video/9665106931.flv
#2319 Patriarch 15 år siden
Det første skridt er erkende at ikke alle religioner er ens. Når man har erkendt det, og sat sig ind i hvordan de adskiller sig, så følger resten.
#2320 tiany 15 år siden