Gravatar

#2771 dyg 15 år siden

At nogen har stjålet en time fra mig: 1/6 (i det mindste er det tegn på, at sommeren snart er her)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2772 davenport 15 år siden

Er vi gået over til sommertid??
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2773 dyg 15 år siden

#2772 - Nogle af os er.. Jeg var nede for at spendere en formue på tøj i Bruuns Galleri her til morgen. Men mange af forretningerne åbnede for sent, da de ansatte havde glemt at tage højde for sommertid....
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#2774 BN 15 år siden

Bruce (2766) skrev:
Det har været en lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse. En lang fantastisk rejse.

FÅ SÅ DOG DE SKIDE FORPULEDE FAMILIEMEDLEMMER VÆK FRA PRIMETIME TV!!!!!!

Haha.

Ja, du indkredser faktisk meget fint hvad jeg ikke bryder mig om ved X-Factor:

Er det virkelig nogle af Danmarks største talenter der bliver fundet gennem dette program? Se på musikhistoriens største navne, deriblandt Elvis, Sinatra, The Beatles og ABBA - de havde deres egen stil FØR berømmelsen kom; de blev ikke af et pladeselskab placeret midt i et præ-fabrikeret koncept, en forhåndsskabt skabelon, hvor producere, designere og andre eksperter skaber det helt "rigtige" image og den helt rigtige "sound", som man regner med er det folk (især ungdommen) vil se og høre. ... Plads til overraskelse og originalitet er der ikke; der skal satses på det SIKRE, eller rettere: det som man TROR er det sikre. Hvad man nemlig ikke tager højde for, er at mange musikfans faktisk godt vil høre noget nyt og (bare en smule) anderledes engang imellem.

Satsningen på det sikre er en af grundene til, at der altid er en stor mængde cover-versioner og en masse imitationer forbundet med X-Factor-stjernernes cd-udgivelser. "Nørj, hvor er han god til at synge ligesom Michael Jackson (eller Coldplay's forsanger eller Sko og Torp's forsanger)!" En person kan vinde X-Factor, men vedkommende kan ikke vinde evnen til at skabe originalt musik, hvad enten det er evnen til at føje noget nyt til andres sange eller evnen til selv at komponere. Hvor store stjerner er Popstar-Jon og X-Factor-Linda idag? (Og - selvom det er dansere, ikke musikere - hvor meget hører vi til Robotdrengene fra Talent 2008? Det er noget begrænset.)

På den baggrund finder jeg det latterligt, når disse X-Factor-deltagere hele tiden får at vide, at det har været "en lang fantastisk rejse" og "du har udviklet dig helt enormt", samt "Du er en stjerne!" Deltagerne bliver på rekordtid gjorde til en slags levende legender - ihvertfald i deres egen indbildning (og måske også hos den mere naive del af publikum). "Du er enestående, dejlig og et kæmpe talent!"..... Øhh, ja, men "hvor er du om et år? Om ti år? Har du så indskrevet dig i dansk musikhistorie på ligefod med navne som TV2, Gnags, Gasolin/Kim Larsen, Lars H.U.G., Lis Sørensen og Sanne Salomonsen m.fl.??"

Det er utroligt som folk idag lader sig spise af med døgnflue-produkter, der er "her idag, glemt imorgen". Pladeselskabernes folk ved på forhånd hvad folk vil høre, nemlig det som de PLEJER at høre. Passer en kunstner eller et band ind i den skabelon eller sound, der er populær for tiden, så har de en chance - ellers ikke. "Næh, for det som publikum vil høre, er jo det de hører i forvejen!" ... At det langtfra er alle musikfans der kun gider høre det, de plejer at høre, tænker man ikke på.

Førhen var vejen til berømmelsen noget man mange år senere læste om i en bog eller så/hørte et tv- eller radio-program om. Idag søges berømmelsen gjort til en mediebegivenhed, en slags realityshow, hvor publikum kan følge med på tv-skærmen, i ugeblade og på nettet. "Hvordan mon han/hun de vil klare sig?"

"Det har været en lang fantastisk rejse......" VEL HAR DET EJ, MAND! Det har været nogle få måneder, og kunstnerne havde sangtalentet i forvejen og klarede sig derfor godt, mens der blev nusset om dem og de blev forkælet, og hver eneste lille detalje på denne rutineprægede lyntur var planlagt og ordnet for dem i forvejen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2775 mr gaijin 15 år siden

#2774 Jeg er meget enig. Og mange af pointerne kan egentlig også overføres til filmens verden.

bn (2774) skrev:
Pladeselskabernes folk ved på forhånd hvad folk vil høre, nemlig det som de PLEJER at høre.

Her kunne man bytte ordet "plade" ud med ordet "film". Heldigvis er der også plads til en del anderledes kunstnere både i filmens og i musikkens verden. Men grundlæggende set bilder de store selskaber sig selv ind, at de "sikreste" penge er at finde i reproduktioner. I genkendelighed frem for originalitet.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2776 davenport 15 år siden

Men det var i min optik fremragende underholdning, da de halvanden time fredag aften, kan samle familien, og det gav en anledning til at skru lidt op for anlægget, da det ofte er rigtig godt produceret.
Jeg synes det er fint at bruge licenskronerne på noget, der har samlet størstedelen af tv-seerene en aften i ugen.
At det så er en døgnfluekonkurrence, er på sin vis ligegyldigt, bare man hygger sig.
Vi har ikke længere Jarlen om lørdagen, eller Eleva2eren og den slags, da det er for out datet ift. det der efterspørges i dag.

Hvad skulle alternativet være?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2777 MOVIE1000 15 år siden

Thomas vandt X-factor 6/6
Tina vandt ikke X-factor 0/6
Jesper vandt ikke X-factor 6/6

Skeleboys udtalelser om Alphabeat 6/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2778 Skeloboy 15 år siden

#2777 - hvordan kan du give 0/6 til Tine ikke vandt og 6/6 til Thomas vandt? Det udelukker da lidt hinanden?
Gravatar

#2779 filmz-Utyske 15 år siden

At det er lykkedes mig for det meste at undgå det meste af X Factor: 5/6

Næste gang planlægger jeg at opnå 6/6.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2780 elwood 15 år siden

Robotdrengene fra Talent 2008?

De har deres eget obskøre program på Ramasjang, jeg tror seriøst de har været på stoffer 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: