Gravatar

#2811 MMB 15 år siden

Jeg er enig, HDTV ser bedst ud.

Dog forstår jeg ikke, hvorfor I går så meget op i det. Men nu er jeg heller ikke den største teknikfreak, men jeg synes fandme ikke forskellen er særlig stor.

Kan I ikke fortælle mig, hvorfor det er så spændende om farven er ændret en brøkdel, og ændrer det virkelig jeres oplevelse af filmen SÅ meget?
Gravatar

#2812 filmz-Bruce 15 år siden

Terror i Moskva: 0/6

Og så kan man se, at Saudi Arabien endnu engang gør sit til, at terror bliver udbredt. Der var ikke Irak eller Afghanistan man skulle have angrebet først. Man skulle have jævnet det lorteland med jorden.

Her er hele grundessensen i, at vi skal frygte islam, sagt af lederen af det islamiske samfund i Makedonien:

Deres såkaldte wahhabistiske lære er totalt fremmed i forhold til vores traditioner og essensen af islam, der er en tolerant og inkluderende religion.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2813 frankdrebin 15 år siden

Klip i kørekortet: 0/6

Satans!
Gravatar

#2814 HonoDelLoce 15 år siden

Det er faktisk meget simpelt..

Jeg har betalt i dyre domme, for at få et film-setup herhjemme, der kan yde det bedst mulige.. Så er det fandme at skide på folk som mig, at man udgiver BD'er af nogle af verdens største film-produktioner, der ikke engang tilnærmelsesvis ligner noget, der er high-end..

Det er et spørgsmål om skuffelse.. Jeg har personligt glædet mig helt vildt til at se Peter Jacksons fortolkning af Tolkien-universet i HD.. Et klart billede, der står super-skarpt er altså bare lækrest at se på ..

Mine forældre er nok ligeglade - og det er til trods for at min kære mutti er super-fan af de tre LOTR-film.. Til gengæld går hun så op i så meget andet, som jeg er ligeglad med :) Sådan er vi da heldigvis så forskellige :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#2815 filmz-Bruce 15 år siden

#2811 Ikke går så meget op i det? Det kan du så overføre til, om du er ligeglad med om Aviator ser flot ud på DVD eller blot er middelmådig?

Du skriver

Kan I ikke fortælle mig, hvorfor det er så spændende om farven er ændret en brøkdel, og ændrer det virkelig jeres oplevelse af filmen SÅ meget?

Problemet er jo, at farven og kvaliteten kun har ændret sig en brøkdel ifht. DVD udgaven og slet slet ikke nærmer sig den mulige kvalitet af HD.

Hvis man har HD, så er det meningen, at man vil se film, som mest muligt reflekterer den originale oplevelse. Det gøres ved, at film restaureres med respekt. Tager man LOTR og Gladiator, så har man brugt den gamle master i begge tilfælde. Man har derudover brugt DNR til at filtrere filmkorn fra som er hele årsagen til, at vi har detaljer.

Jeg kan forsikre dig om, at forskellen er ENORM når det blæses op på en skærm. Fellowship of the Rings har flere steder præcis de samme problemer med DNR og farve, som Gladiator:

Blu-ray - [/url]DVD[/url]

Det er fra SAMME scene blot de forskellige versioner. Huden er fuldstændig fucked up på blu-ray udgaven og farven er rødmosset.

Jeg har ikke købt HD for at se DVD kvalitet og to af de største blockbuster film som for mange kan være grunden til, at købe HD, er ikke bedre. Sjovt nok har Criterion nu udsendt og restaureret 20 film til HD, og hvis man lægger omsætningen af disse sammen, kommer man nok ikke engang i nærheden af omsætningen på blu-ray for Gladiator eller LOTR. Alligevel er alle deres udgivelser perfekte mht. billedkvalitet og det selv om nogle af udgivelserne er tilbage fra 1920. Man burde kunne forvente mere af en storfilm fra 2001 og det kommer vi også til at se, når EE udgaverne kommer.

Det er despekt af højeste klasse at pisse på HD forbrugerne på den måde, men forbrugerne har tidligere vist sig at vinde. Det skete med Gangs of New York, Fifth Element og nu Gladiator. Dvs. man BEKRÆFTER, at filmene VAR noget lort første gang og de kunne blive meget bedre.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2816 filmz-Utyske 15 år siden

#2811 -

Ligesom honodelloce, har jeg smidt en del penge efter mit udstyr herhjemme og jeg vil naturligvis have den bedst mulige oplevelse, når jeg smider penge efter film på blu-ray og især når det er film som LOTR, hvor den tekniske side i dén grad er i top.

Jeg mener bestemt at det er at tage røven på forbrugeren, når man leverer noget der ikke er i top, i forhold til det format man leverer det på.

Og jo, det kan ændre ens oplevelse rigtigt meget, når man forventer at få noget der ser fremragende ud og får noget der i bedste fald er middelmådigt.

Det er selvfølgelig op til en selv om man vil gå op i den slags, men jeg vil skyde på at de fleste filmfans foretrækker at få deres favoritfilm i bedst mulig kvalitet, ellers havde folk sikkert ikke skiftet fra VHS til DVD og derfra til BD.

Der er bestemt film jeg kan se, uden at de behøver at være i super-duper kvalitet, men når jeg køber BD forventer jeg naturligvis at få den vare, som filmselskaberne reklamerer for, nemlig noget nær det ypperligste i billed og lyd til hjemmebiografen.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2817 Skeloboy 15 år siden

Jeg ser stadig VHS-bånd, og det har jeg det helt fint med...:)

Men det er nu mest et pengespørgsmål. Har ikke penge/gider slet ikke bruge så mange penge på at opgradere
Gravatar

#2818 filmz-Utyske 15 år siden

#2817 -

Der er jo også visse ting man ikke kan få på hverken dvd eller BD, så man kommer ikke helt udenom VHS, hvis man skal have fingre i mere specielle titler. :)

Jeg var også selv på LD-vognen i DVD-alderen p.g.a. Blade Runner og Star Wars, men da min video døde for omkring 10 år siden, tog jeg skridtet og forærede alle mine VHS'er til min far og startede forfra - jeg havde vist 3-400 originale film på daværende tidspunkt og vel 200 bånd med film, der var optaget fra tv.

Jeg lavede også et stort indgreb i min samling, da jeg skiftede til HD DVD og BD, samt et stort indgreb igen da HD DVD døde, men jeg ser det nu heller ikke som et stort problem, fordi det giver anledning til at rydde op i sin samling og finde ud af hvilke film man aldrig ser, men bare står og samler støv. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2819 BN 15 år siden

Utyske (2818) skrev:
Der er jo også visse ting man ikke kan få på hverken dvd eller BD, så man kommer ikke helt udenom VHS, hvis man skal have fingre i mere specielle titler. :)

Ja, det gælder f.eks. Ridley Scott's film '1492 - Conquest of Paradise', som de danske distributører (eller hvem det nu er der er ansvarlige for det) af en eller anden mystisk årsag ikke synes, at vi danskere skal have i widescreen-format på dvd. Derfor har jeg den stadigvæk på VHS.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2820 Thomsen 15 år siden

Det er endnu værre, hvis man er til de mere obskure genrefilm. Her kan man være uheldig, at de kun er udgivet på leje-vhs, og nogle af dem endda kun i få lande. Jeg må indrømme, at jeg på lige det punkt har givet køb på min egen moral og benyttet mig af skumle bootleggere fra tid til anden. Men jeg har da adskillige venner og bekendte, som stadigvæk går på jagt efter gamle udlejningskassetter for at få set de mere sjældne film.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: