Gravatar

#2821 wimmie 15 år siden

At jeg stadig ikke har modtaget noget eller hørt fra ham jeg købte film af herinde 0/6 :(

Nogen der kender ham privat? Han hedder Danielskuf herinde og hans rigtige navn er Tommy...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2822 MMB 15 år siden

#2815 og #2816

Selvfølgelig går jeg op i kvalitet, men når det er sagt, er det ikke et emne, jeg har særlig meget forstand på, og derfor vil jeg gerne have uddybet, hvorfor det virkelig er værd at skifte hele samlingen ud for en bedre kvalitet, men ikke ligefrem revolutionerende.

Nu tror jeg faktisk, at de fleste almindelige (ikke store filmfans) skiftede til DVD'en, fordi der ikke blev solgt VHS længere, og så til dels fordi DVD'en ikke fylder så meget. Jeg tror ikke, at det var på grund af opløsningen. Det er ikke fordi, jeg ikke tror, de kan se forskel, men normale folk går bare ikke op i opløsningen i så høj grad som jer.

Jeg kan da godt forstå, hvorfor det er frustrerende, at filmene ikke bliver overført til en meget bedre kvalitet, når de nu bliver overført til blu-ray. Det er selvfølgelig direkte til grin. Men alligevel forstår jeg ikke, hvorfor I er så frustrerede, som I er. Er det virkelig så slemt at nøjes med DVD'en? Men okay, jeg har heller ikke blu-ray selv endnu, og jeg har ikke noget at sammenligne med, fordi dit link ikke virker, bruce. ;)

Jo, der er selvfølgelig nogle film, der helt bestemt ville være værd at købe i en helt ny udgave for bedre kvalitet, men jeg har bare svært ved at se, at det er værd at bruge et fem-cifret beløb for at forny sin samling bare for en bedre kvalitet. Når man har valget mellem af købe en ny blu-ray og en ny dvd, er det selvfølgelig klart nok, at man vælger blu-ray, men er det virkelig det værd at forny hele samlingen?

Kom endelig med en liste, hvis du er interesseret i at komme af med nogle af dine DVD film. Det gælder også andre.
Gravatar

#2823 Collateral 15 år siden

#2822: Der var nu mange umiddelbare fordele ved skiftet til DVD, som også den gennemsnitlige forbruger fik glæde af. Ingen spolen tilbage, og valgfrie undertekster m.m. Grunden til blu-ray har svært ved at slå igennem hos flere folk jeg kender, er formentlig at den rent fysisk minder meget om DVDen. Det er en disk, så hvor meget forskel kan der være. Mit forslag er at vise enhver som tvivler, indledningen af "Antichrist" på en full-hd skærm. Det viser lige præcis hvorfor blu-ray er dvd'en overlegen.
Uanset om man bevidst går op i billedkvalitet, så tror jeg de fleste vil lyse op ved detaljerigdommen i blu-ray billedet. Det er ganske ubevidst, og fuldstændig uteknisk.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2824 Highland Park 15 år siden

#2821: Måske Filmz-staben kan hjælpe dig, hvis du fortsat ikke hører fra ham. Men han har da tidligere solgt en masse via Filmz, så filmene dukker nok op på et tidspunkt. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#2825 filmz-Utyske 15 år siden

#2822 -

I mit tilfælde, startede jeg med at ofre ca. 5000 kr. på en Playstation 3 og fulgte op med en HD DVD-afspiller til omkring 6000 kr., så købte jeg surroundreceiver til omkring 4000 kr. (der senere er blevet opgraderet til en nyere model), samt center-/baghøjttaler og subwoofer. Oveni det, har jeg haft fingrene i to stk. HDTV til omkring 6000 kr. stk. og jeg er ikke engang den der har brugt mest på mit udstyr. :)

Som du kan se, er det en forholdsvis stor udskrivning for at få mine film i en god kvalitet - enkelte vil sikkert mene at der skulle ofres mere, men jeg er ganske tilfreds, som tingene er nu.

Når filmselskaberne så smider en BD på markedet, der ikke giver en bedre oplevelse end dvd'en, er mit dyrt indkøbte udstyr jo spildt på den film, samtidig med at jeg som forbruger føler mig taget i røven. Jo, jeg kan sagtens købe dvd'en og stille mig tilfreds med det, det gør jeg jo også i nogle tilfælde, hvor filmen enten ikke er at finde på BD eller jeg vurderer at opgraderingen ikke er det værd. Men køber jeg helt nye film eller film jeg har i forvejen, så er det typisk på BD og så er det bare ikke i orden at selskaberne leverer noget bras.

Jo, der er selvfølgelig film hvor det ikke kan lade sig gøre at presse mere ud af det eksisterende print, men film som LOTR, der er så nye som de er, de skal simpelthen være 100% up-to-specs, alt andet er ikke i orden - taler vi om en exploitationfilm fra 70'erne eller en film fra 1920, så er mine forventninger selvfølgelig lavere, når det kommer til kvalitet, men ikke en super-blockbuster, som LOTR er.

Det er længe siden jeg har ryddet ud i min samling og det varer nok noget tid før jeg gør det igen. Nu fokuserer jeg på at købe nye film, i stedet for at udskifte. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2826 Skeloboy 15 år siden

#2825 - 21000 kr...hvis jeg ligger alle mine penge til side, og har 0 kr at leve for...så tager det mig kun ½ år at spare op til det...;)
Gravatar

#2827 filmz-Utyske 15 år siden

#2826 -

Nu har jeg jo heller ikke smidt alle pengene på én gang, eller samlet en samling på små 1000 udgivelser over et par måneder. :) Det er noget der har taget ca. 10 år og mit surround o.s.v. har kun små tre år på bagen.

Men altså, jeg har et job hvor jeg tjener ganske ok, uden at det er vanvittigt imponerende, har en forholdsvis billig 2V'er, ingen børn og ingen kæreste at bruge penge på, så alt hvad der ikke går til husleje, de sædvanlige udgifter og mad, kan jo gå ubeskåret til filmsamlingen. Det gør de så ikke, men jeg har forkælet mig selv de seneste år med noget nyt udstyr, når jeg har fået penge tilbage i skat o.s.v. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2828 MMB 15 år siden

Jamen, jeg er da ganske med på, at det er skide irriterende, at de ikke opgraderer udgivelserne ordentligt til blu-ray.

Jeg er bare ikke overbevist om, at udgivelserne er så meget bedre, at det er værd at købe hele din DVD samling ind på blu-ray igen. Om det virkelig er alle de titusindvis af kroner værd at købe nyt anlæg osv. Bliver oplevelsen virkelig SÅ meget bedre? Men okay, hvis man ikke har nogen udgifter, så kan jeg forstå det.

Men kom gerne med link af sammenligning mellem blu-ray og DVD, så I får mig overbevist.
Gravatar

#2829 Bony 15 år siden

Jeg er fuldstændig enig med nørderne. Her er det dog primært lyden jeg går efter og ikke så meget billedet - endnu. Dette skyldes dog at jeg har investeret flest penge i lyd og ikke så meget på billedet. Men mere vil have mere. Jeg har fundet de højttalere der skal følge mig i mange, mange år endnu. Receiceren skal opgraderes og min forfærdelige Samsung LCD skal smides i stuen, når der bliver indkøbt projektor - hvilket forhåbentligt bliver snart. Min kæreste synes at jeg er tosset, at bruge alt mit overskud (både hvad angår energi og økonomi) på dette projekt kaldet Hjemmebio, men det er stadig min hobby..

Og damn you, til de selskaber der pisser på min hobby og sender latterlige udgivelser på gaden med fesen lyd og skident billede!!

EDIT: Det skal dog siges, at jeg stadig køber DVD fra tid til anden. Det er primært ref-skiver jeg henter hjem fra ny på blå. Hvis jeg opgraderer er det desuden udelukkende film som enten er yndlings eller som jeg ved (eller har en idé om), at jeg får set mange gange. For det meste film med super sprød lyd eller et flot billede. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2830 elwood 15 år siden

At jeg fortsat er syg 0/6

Snakkede med lægevagten han mener det blot er en virus, så jeg må bare blive i den forbandet seng, vil være rask til Lørdag.

Så i må hygge jer på filmz, jeg er nok ikke på så meget, nu skal den seng besættes, bortset fra når jeg skal spise.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: