Leonard Cohen er helt på højde med David Bowie og Neil Young.
For lige at blive i den dur, så er Nick Cave en helt klar værdig aftager og nyeste på skud på stammen er Antony(& The Johnsons)...nu taler jeg ikke musikken, men sangskriver-talentet...det var faktisk en lille top5 over favoritsangskrivere...
1) Nick Cave 2) Neil Young 3) David Bowie 4) Antony 5) Leonard Cohen
Well, Cave synes jeg kan være interessant. Neil Young har heller aldrig sagt mig noget og Bowie har en håndfuld gode numre fra 70'erne, men siden da synes jeg ikke at han har lavet noget der er værd at råbe hurra for og jeg har ellers givet ham en del chancer, nu da han jo har en vis status. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Spencer Krug og Jeff Mangum er nogle af mine favoritter, når det kommer til sangskrivning. Men især Spencer Krug er selvfølgelig lidt mere bombastisk i hans lyd.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#3065 - Heathen og Reality er også ganske udmærket, men det overgår slet ikke Space Oddity, The Man Who Sold The World, Hunky Dory og Diamond Dogs...:)
#3066 Nej men der er man jo også oppe i særklasse. Der er jo to slags musik generelt. Det fantastiske fra før 80'erne og så det man må finde sig i derefter :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
for både Bowie og Neil Young gælder det, at man helt skal se bort fra 80'erne :)
Bortset fra 1970'er-nummeret 'Heroes', så foretrækker jeg klart David Bowie's musik fra 1980'erne, omend han er en herre, fra hvem jeg nøjes med enkelte udvalgte numre, ikke hele albums.
'Let's Dance', 'China Girl', 'Loving the Alien', 'Don't Look Down', 'Modern Love', 'Ashes to Ashes', 'Blue Jean' og 'This is Not America' er da suveræne popklassikere.
#3061 Skeloboy 15 år siden
For lige at blive i den dur, så er Nick Cave en helt klar værdig aftager og nyeste på skud på stammen er Antony(& The Johnsons)...nu taler jeg ikke musikken, men sangskriver-talentet...det var faktisk en lille top5 over favoritsangskrivere...
1) Nick Cave
2) Neil Young
3) David Bowie
4) Antony
5) Leonard Cohen
#3062 filmz-Utyske 15 år siden
Well, Cave synes jeg kan være interessant. Neil Young har heller aldrig sagt mig noget og Bowie har en håndfuld gode numre fra 70'erne, men siden da synes jeg ikke at han har lavet noget der er værd at råbe hurra for og jeg har ellers givet ham en del chancer, nu da han jo har en vis status. :)
#3063 Skeloboy 15 år siden
Neil Young er dog kommet tilbage igen og har lavet noget rigtig godt i 2000'erne.
#3064 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#3065 filmz-Bruce 15 år siden
#3066 Skeloboy 15 år siden
#3067 filmz-Bruce 15 år siden
#3068 Skeloboy 15 år siden
Men du har helt ret. Deep Purple er favoritbandet
#3069 BN 15 år siden
Bortset fra 1970'er-nummeret 'Heroes', så foretrækker jeg klart David Bowie's musik fra 1980'erne, omend han er en herre, fra hvem jeg nøjes med enkelte udvalgte numre, ikke hele albums.
'Let's Dance', 'China Girl', 'Loving the Alien', 'Don't Look Down', 'Modern Love', 'Ashes to Ashes', 'Blue Jean' og 'This is Not America' er da suveræne popklassikere.
#3070 Skeloboy 15 år siden
Men af de ovennævnte, så er det China Girl og Ashes To Ashes, jeg kan lide. Let's Dance er ok, men jeg er lidt træt af den.
Og det er ofte negativt i mine øre...:)