I mine øjne er al hans musik (pånær ét eneste nummer: 'Way Down') og alle hans koncerter fra perioden 1969-1977, samt alle hans gospel-udgivelser og 97 procent af alle sangene fra hans film noget værre bras. Så hvis jeg alene skulle bedømme ham ud fra dette, så ville jeg selv kalde ham vildt overvurderet.
Jeg kan godt lide det meste af hans musik fra 1950'erne, som er den periode hvor nogle siger, han var bedst. Men for mig er hans glansperiode årene 1960-1964 (minus gospel-musikken og det meste af filmmusikken), hvor han efter to års aftjent værnepligt var sprudlende veloplagt, mere alsidig i sit sangvalg end nogensinde før og stemmemæssigt helt på toppen (hans stemme havde fået mere bund og klang). Hans første album efter den tvungne pause, 'Elvis is Back' fra 1960, havde elementer af både opera, fed blues, rock'n'roll og latinpop, og nummeret 'The Girl of My Best Friend' foregreb The Beatles-melodikken.
Nå, nu skal jeg ikke trætte dig med ord om en kunstner, du finder overvurderet. Men det kom lige over mig. hehe ;-)
Jeg så også Bowie i '97, og selvom jeg slet ikke var den fan, som jeg sidenhen er blevet, så kendte jeg meget af hans musik. Koncerten står stadigvæk som en kæmpe oplevelse for mig.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
I så fald kan jeg kun vende tommelfingeren op! :-)
Jeg kender de fleste af de bands, du remser op i dit indlæg, men det er kun David Bowie og Pink Floyd der sådan rigtigt taler til mit musikalske hjerte.
at jeg ikke helt ved om jeg tør at købe alien triolgien, er bange for at have marridt tit (: 3,5/6
er der ikke nogen der gider at give grunde til jeg skal købe disse 4 film,
så trailenrene til alle af dem, traileren til alien er sku højst besynderlig 4/5 Den var lidt uhyggelig
. 2 eren ser sku meget action præget ud så den kan jeg godt tænke mig 6/6 . 3 eren ser sku lidt middel mådig ud 3/6, tror det eller ej syndes traileren til 4 eren så god ud. 5/6
ps jeg bedømmer trailerne ikke selve filmen (-:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
er der ikke nogen der gider at give grunde til jeg skal købe disse 4 film
Hvis du ikke gør, vil din nysgerrighed holde dig vågen om natten. ;) OG det er film, der får kæresten til at krybe helt tæt på dig og klamre sig til dit mægtige flagermusekorpus. "Alien" er den perfekte film til parforholdet; intimitet en masse!
#3081 Highland Park 15 år siden
Wow... hvem der blot var halvt så elegant og charmerende som den mand. :)
Hvad mener du med, at han fik et af sine flip?
Suk... det håber jeg virkelig ikke. Så må hans helbred godt nok være dårligt. :(
#3082 BN 15 år siden
I mine øjne er al hans musik (pånær ét eneste nummer: 'Way Down') og alle hans koncerter fra perioden 1969-1977, samt alle hans gospel-udgivelser og 97 procent af alle sangene fra hans film noget værre bras. Så hvis jeg alene skulle bedømme ham ud fra dette, så ville jeg selv kalde ham vildt overvurderet.
Jeg kan godt lide det meste af hans musik fra 1950'erne, som er den periode hvor nogle siger, han var bedst. Men for mig er hans glansperiode årene 1960-1964 (minus gospel-musikken og det meste af filmmusikken), hvor han efter to års aftjent værnepligt var sprudlende veloplagt, mere alsidig i sit sangvalg end nogensinde før og stemmemæssigt helt på toppen (hans stemme havde fået mere bund og klang). Hans første album efter den tvungne pause, 'Elvis is Back' fra 1960, havde elementer af både opera, fed blues, rock'n'roll og latinpop, og nummeret 'The Girl of My Best Friend' foregreb The Beatles-melodikken.
Nå, nu skal jeg ikke trætte dig med ord om en kunstner, du finder overvurderet. Men det kom lige over mig. hehe ;-)
#3083 Highland Park 15 år siden
Han er en benhård kritiker ham Elvis.
#3084 dyg 15 år siden
#3085 BN 15 år siden
I så fald kan jeg kun vende tommelfingeren op! :-)
Jeg kender de fleste af de bands, du remser op i dit indlæg, men det er kun David Bowie og Pink Floyd der sådan rigtigt taler til mit musikalske hjerte.
#3086 filmz-jonasgr 15 år siden
The Beatles
The Beach Boys
Dinosaur Jr.
Depeche Mode
The Doors
Joy Division
The Pixies
Queen
The Smiths
The Vaselines
Når vi nu snakker om ældre musik.
'Cause I'm evil"
#3087 Batsy 15 år siden
er der ikke nogen der gider at give grunde til jeg skal købe disse 4 film,
så trailenrene til alle af dem, traileren til alien er sku højst besynderlig 4/5 Den var lidt uhyggelig
. 2 eren ser sku meget action præget ud så den kan jeg godt tænke mig 6/6
. 3 eren ser sku lidt middel mådig ud 3/6, tror det eller ej syndes traileren til 4 eren så god ud. 5/6
ps jeg bedømmer trailerne ikke selve filmen (-:
#3088 BN 15 år siden
Min karaktergivning ser således ud:
Alien - 6/6
Aliens - 6/6
Alien3 - 2/6
Alien: Resurrection - 0/6
#3089 Highland Park 15 år siden
OG det er film, der får kæresten til at krybe helt tæt på dig og klamre sig til dit mægtige flagermusekorpus. "Alien" er den perfekte film til parforholdet; intimitet en masse!
Køb dem EPH333! Der er ingen vej udenom.
#3090 Batsy 15 år siden